Volvo 340 DL alias "Streepje"
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Trend;94490 schreef : Voor wat betreft de rubbers, stuur eens een berichtje aan Jack v/d Berg lijkt me sterk dat ie niks heeft liggen
Will do.
Niels;94495 schreef : Dat geintje met dat 'ontbrekende klepje' heeft bij mij ook ooit voor hoofdbrekens gezorgd ("waah, klepje is weg, schroefjes zijn zeker in de carburateur gevallen") maar de uitleg is heel simpel: met een koude motor gebruik je de tweede trap vaak toch niet en dus hoeft die ook niet dicht.
Leek mij ook logisch, vandaar dat ik er niet zo'n probleem mee had (ook omdat het blok waar de carbs af komen nog bij Erik staat). Ik vond het alleen apart dat de volvo boeken die klep wel getekend hadden en op de foto zichtbaar.
Overigens vraag ik me 1 ding af m.b.t. de stationair loop van Streepje. Er zit nu een B14.4S blok in, met de gehele pulsair zut er, onafgedopt, nog aan. Kan dat niet roet in het eten gooien?
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Overigens zojuist begonnen met een 'finishing touch' van het stuur. Het hartplaatje heeft een vers likje verf gekregen op het volvo logo en het randje. Knapt zo'n stuur best wel van op.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
tijdens de ontwikkeling van de b14.2 kwam het koffietijdperk binnenwandelen op de ontwikkelingsafdeling van volvo en werd er gerealiseerd dat een chokeklep op de 2e trap niets meer als overtollig gewicht is.
het chokestangetje weer aanpassen voor een betere luchtflow bij volgas was natuurlijk weer teveel werk, of de koffie was op.
waarom heb ik ook alweer zo'n schijthekel aan dat volvo... :+
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
huysmans;94521 schreef :
Will do.Trend;94490 schreef : Voor wat betreft de rubbers, stuur eens een berichtje aan Jack v/d Berg lijkt me sterk dat ie niks heeft liggen
Hmmm, moet ik wel een adres weten te vinden... help?
- V300 register
- Verbannen