Volvo 340 DL alias "Streepje"
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
de 89?r met e motor heeft een zwarte,
en van alle b14's die ik gezien heb heeft ongeveer 30% een rode dop, lijkt me sterk dat die allemaal bij een automaterialen handel gehaald zijn:+
ohja, trouwens meestal heb je dan een rode olievuldop, en rechts op het kleppendeksel een sticker waarop vermeld staat dat je een oliefilter met M20x1.5 draad moet hebben..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
- J. Ruiter
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Natuurlijk even starten om te testen... reageert ze niet op het gaspedaal. Verbindingsstangetje vergeten vast te zetten. Die ook meteen even op de juiste lengste gesteld, starten en gaan. Medam had er zin in.
Streepje loopt nog veel te hoog stationair, maar dat is bij te stellen. Nu eerst lunchen en dan verder. Eens zien of het stationair netter afgesteld kan worden (en hoe hoog de toeren nu zijn) Daarna kap er op (de juiste nu) en dan een rondje om even goed warm te rijden.
- V300 register
- Verbannen
Na dit alles was het tijd om de verse motorkap te monteren.
Helaas bleek de sneeuwkap los te zitten. Roostertje eruit en de kap netjes vast zetten. Wat een troep komt er onder zo'n roostertje vandaan. Soppie erbij, schoonmaken en kapje weer monteren.
Al met al zijn we wel tevreden met het behaalde resultaat.
Tijdens de testrit bleek de wagen weer als vanouds (voor het correct plaatsen van de vacuum slangen) te rijden. Stationair is inderdaad iets te laag, hij houdt wel in als je wat meer dan een beetje gas geeft, maar met voorzichtig gas doet ie dat niet. Kickdown nalopen?
Wat ik wel apart vind is dat de wagen, met een 20 km ritje, niet voorbij 1/3 van de temp schaal komt. Dit is met een verse thermostaat. Iets zegt me dat ik een andere uitdaging heb, maar welke?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Dat hoeft niks te betekenen hoor. De temperatuuraanduiding is nogal onnauwkeurig, al is 1/3 misschien net even een te grote afwijking om daaran te wijten.huysmans;95560 schreef : Wat ik wel apart vind is dat de wagen, met een 20 km ritje, niet voorbij 1/3 van de temp schaal komt. Dit is met een verse thermostaat. Iets zegt me dat ik een andere uitdaging heb, maar welke?
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Bodejodel;95700 schreef : Dat hoeft niks te betekenen hoor. De temperatuuraanduiding is nogal onnauwkeurig, al is 1/3 misschien net even een te grote afwijking om daaran te wijten.
Klopt, maar slecht 1/3 van de schaal halen betekent bij mij dat de thermos altijd al iets open staat. (is in elk geval het vaakst voorkomende defect) Vervangen door een nieuwe heeft echter geen verschil opgelevert, dus ik zou graag weten wat er dan aan de hand is.
Ik zal dus op jacht moeten naar de juiste weerstand van de sensor bij bepaalde temperaturen, zodat ik kan checken of deze nog wel correct werkt. Als die correct werkt, dan een metertje zien te vinden en die even wisselen, dan kan dat ook uitgesloten worden.
Esoptron;95703 schreef : Met die nieuwe kap is hij lekker opgeknapt. :yesyes: Maar hoe mooier hij wordt, des te groter contrasteert die deuk. :no: Heb je daar al over nagedacht?
Yup, die staat al sinds de aanschaf van Streepje (v) voor van de zomer op het programma. De motorkap was puur 'gevonden, beet, hier met dat ding' gecombineerd met 'op streepje staat ie het minst in de weg'. (en ik moet toegeven dat het werk onder de kap een stuk makkelijker ging zonder de kap erop)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Niet te druk over maken, zoals Jeroen al zegt.
- V300 register
- Verbannen
Maar als dit 'normaal' is, dan geloof ik jullie. (en los ik dit later wel correct op, als perfectionist zijnde )
Oh, de snelheidsmeter is nu overigens wel erg nerveus. Als ik het goed gelezen heb is dat een schoon te maken en te smeren kabel. (of heb ik iet sgemist)