Volvo 340 DL alias "Streepje"
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
De carb. reageert wel gelijk op gasgeven en dieselt niet na; slaat gelijk uit. De koppeling moet nog nagesteld worden. We hadden immers plaatjes te kort en verder kan je de EMVK en aansluitingen controleren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Die was voor de DLS, maar paste dus niet, zo bleek gisteren.
PB maar als je interesse hebt.
Crisis zeg, die demper is echt als een sardienblikje opengereten!
Enne, dat smoren; dan staat 'ie inderdaad te rijk afgesteld, had ik ook.
- V300 register
- Verbannen
als er dan ineens weer wel een vonkje komt; boem.
heb dit wel eens eerder gezien.
Door het open gat ipv gesloten demper krijg je een rare uitlaatkarakteristiek en trekt de motor vervolgens niet goed meer (geeft wel extreem veel herrie)
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;94238 schreef : Jan, ik heb nog een hagelnieuwe middendemper van een 340 1400!
Die was voor de DLS, maar paste dus niet, zo bleek gisteren.
PB maar als je interesse hebt.
Ik zit nu met de uitdaging dat ie bij de brezan 71,= is, voor zowel een uit Landhorst of bij jou vandaan moet ik ook nog 30 euro diesel rekenen en een dagje uittrekken. Anders zou ik 'm graag overnemen, maar nu is het niet al te handig.
volvofiel;94238 schreef : Enne, dat smoren; dan staat 'ie inderdaad te rijk afgesteld, had ik ook.
Dat wordt dus bijregelen. Even uitzoeken hoe dus. Maar ala, eerst op pad om de middendemper te regelen en Streepje te wassen. De dynamo lijkt het weer (even) te doen. Ik zal 'm zo even nameten, eens kijken hoeveel deze dynamo levert. (en er zit een revisie bedrijfje hier in lelystad die een nieuwe voor 116,= heeft, brezan kan 'm voor 158,= leveren (of 140 tegen inlevering van de oude) Met die van Brezan kan ik in elk geval dit weekend rijden.
- V300 register
- Verbannen
je kunt ook alleen de regelaar vervangen (daar zitten de borstels bij inbegrepen) en dan heb je goede kans dat het ding weer jaren goed werkt
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Nog knap dat ze 'm dicht kregen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Kooyman;94228 schreef :
Maar eerst wassen en van binnen stofzuigen enzo...
- wasbenzine om bumpers te ontvetten
- Oude theedoek
- Gekookte lijzaadolie met een scheut terpetine
- Cockpit spray
Stefan zeg hier eens wat van! Lijnzaadolie en cockpitspray...:no:
- V300 register
- Verbannen
Streepje is gewassen in een wasbox, nog niet perfect schoon, maar daar gaan we van de week mee verder. Het ziet er wel al een stuk beter uit. Verder even het halve bos uit de auto gestofzuigd. Nu nog de bekleding poetsen, met van die doekjes die ze daarvoor bij de aldi hadden en het kunstof eens flink afstoffen en oppoetsen met andere doekjes van de aldi...
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;94259 schreef : waarschijnlijk de koolborstels op. De sleepringen (waar de borstels op drukken) kunnen erg lang mee.
je kunt ook alleen de regelaar vervangen (daar zitten de borstels bij inbegrepen) en dan heb je goede kans dat het ding weer jaren goed werkt
Kan, maar voor 119,= hebben we nu een nieuwe, waarbij we 100% zeker weten dat ie goed is. (of aanspraak op garantie kunnen doen) Dan trekken we in de tussentijd de oude wel uit elkaar om te kijken wat er aan de hand is. Er moest dan wel nog een fatsoenijke snaar bij, een die exact past. (even bij de dealer kijken of die nog wat hebben)
Overigens is de middendemper nu vervangen door een vage bosal imitatie, maar weer dicht en ze hebben 'm nog voor me geplaatst ook. Tevens is Streep even flink vertroeteld met een grondige wasbeurt (de motorkap heeft alleen de metallic lak, niet de blanke lak), de ramen zijn aan de binnenkant extra gereinigd en Rain-X zit nu aan de buitenkant en de stofzuiger heeft het meegeleverde bos verwijderd. Foto's volgen.
De keuze voor nieuwe onderdelen was makkelijk, met deze prijzen. Tevens weten we zeker dat we nog even met Streep willen rond tuffen, dus de investering is het wel waard.