show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 DL alias "Streepje"
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-03-2009 22:46 #762869
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
:worship:Gefeliciteerd wouter:worship:
8000 berichten:bla:
hihi heb ik er nog maar 7931 te gaan.....pffff
8000 berichten:bla:
hihi heb ik er nog maar 7931 te gaan.....pffff
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-03-2009 23:18 #762875
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
och nou. had het niet eens gezien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-03-2009 21:42 #763039
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
We blijven bezig met Streepje. Vandaag op de sloop in Emmeloord (Gaos) rondgeneusd in de aanwezige 3'tjes (340, 360 en een enkele 343) naar het bevestinging stuk plastik voor de handels en deur en raam rubbers. De buit was beperkt, maar wel bevredigend.
Het beruchte stuk plastik heb ik in een aantal wagens gevonden. In 1 was de richtingaanwijzerhandle stevig bevestigd, maar dat kwam door een plaatje onderlangs. Boven was nog heel, maar onder was gebroken. Het oogje zat nog om de schroef, dus demonteren en thuis maar in elkaar lijmen. Veel hoeft het niet te houden, daar de reeds beschikbare verstevingingen dat wel gaan doen, maar de uitlijning heb ik dan wel.
Na de vondst verder neuzen. Gevonden, 1 kapje waar de tellerset in zit, met beide lipjes op hun plek, stapeltje radiostekkers, incl een achterspeakerstekker, een lampje voor verlichting van het contactslot (hoe hoort dat te zitten?) en guess what... in een 360 een heel exemplaar van het beruchte stuk plastik. Voorzichtig alles er omheen verwijderd, schroefjes verwijderd (hey, opvallend, de enige hele en ook de enige die met platte ringetjes ipv gekartelde... zou dit het geheim van de smid zijn?), nu nog dat kunstof borg schroefje onderaan en rustig verwijderen. :grr: De kop van het schroefje is al dol gedraaid, dan maar rustig proberen te verwijderen. *knap* in twee?n. :cry2:
Degene die ik al had dan maar lijmen.
Het liefste zou ik 'm ergens inleveren en na laten maken in gietijzer oid. Voorlopig doet het geknutselde steuntje het wel op de huidige, maar zodra de behuizing het echt begeeft gaat deze er op.
Tevens de verse dynamo opgepikt (119,=, is te overleven) en nog eens onder de motorkap van streepje gekeken. De uitdaging was dat de wagen wel liep (ok, te rijk, maar ala), maar de economy meter deed het niet, regelmatig tandenpoetsen bij het schakelen tussen D/N/R/P (vooral bij R) en remmen... ik had dit van een 60'er amerikaan verwacht. Toch maar eens Anjo vragen. Bij het lezen van z'n antwoord viel het kwartje.
Het slangetje aan de voorkant van de emvk is het vacuum terugvoer slangetje die aan het luchtfilterhuis hoort te zitten. Nu hadden we bij de inbouw dat ie liep als een dweil als die daar zat, dus maar op het T stukje dat nog over was. Wat bleek, daar hoort het slangetje van de economy meter te zitten. Die zat dus netjes op het luchtfilterhuis. De economymeter mat dus netjes de druk van de buitenlucht en de vacuumterugvoer zat aan de vacuum invoer zeg maar. Niet goed.
Na controle op de foto's van voor de uitbouw tot de conclusie gekomen dat we het toch echt verkeerd hadden aangesloten, ondanks dat ie zo fatsoenlijk liep.
Nu zit ie weer zo.
Na een testritje de conclusie getrokken dat het nu inderdaad goed zit. Ik heb weer een economy meter, de bak schakelt ook netjes (geloof ik), de bergrem doet meer dan een lampje laten branden, schakelen en optrekken vanuit stilstand gaat ook weer netjes en ik heb weer remmen. (Anjo, het toerental wijzigd overigens niet bij pompend remmen) Ze loopt nu wel als een dweil, maar dat zal wel aan de afstelling liggen, waar de defecte thermostaat ook vast nie mee helpt. (de motor komt niet op temperatuur) Die wordt morgen vervangen. Daarna naar de afstelling van de weber kijken. Die staat nu en te rijk en het stationare toerental is te laag. Toch een suitzoeken hoe ik dit aanval.
Al met al een geslaagde dag, al zijn we wel weer te lang aan het onderdelenshoppen geweest. (het is m'n vakantie, iets leuks samen doen is ook wel weer eens leuk)
Het beruchte stuk plastik heb ik in een aantal wagens gevonden. In 1 was de richtingaanwijzerhandle stevig bevestigd, maar dat kwam door een plaatje onderlangs. Boven was nog heel, maar onder was gebroken. Het oogje zat nog om de schroef, dus demonteren en thuis maar in elkaar lijmen. Veel hoeft het niet te houden, daar de reeds beschikbare verstevingingen dat wel gaan doen, maar de uitlijning heb ik dan wel.
Na de vondst verder neuzen. Gevonden, 1 kapje waar de tellerset in zit, met beide lipjes op hun plek, stapeltje radiostekkers, incl een achterspeakerstekker, een lampje voor verlichting van het contactslot (hoe hoort dat te zitten?) en guess what... in een 360 een heel exemplaar van het beruchte stuk plastik. Voorzichtig alles er omheen verwijderd, schroefjes verwijderd (hey, opvallend, de enige hele en ook de enige die met platte ringetjes ipv gekartelde... zou dit het geheim van de smid zijn?), nu nog dat kunstof borg schroefje onderaan en rustig verwijderen. :grr: De kop van het schroefje is al dol gedraaid, dan maar rustig proberen te verwijderen. *knap* in twee?n. :cry2:
Degene die ik al had dan maar lijmen.
Het liefste zou ik 'm ergens inleveren en na laten maken in gietijzer oid. Voorlopig doet het geknutselde steuntje het wel op de huidige, maar zodra de behuizing het echt begeeft gaat deze er op.
Tevens de verse dynamo opgepikt (119,=, is te overleven) en nog eens onder de motorkap van streepje gekeken. De uitdaging was dat de wagen wel liep (ok, te rijk, maar ala), maar de economy meter deed het niet, regelmatig tandenpoetsen bij het schakelen tussen D/N/R/P (vooral bij R) en remmen... ik had dit van een 60'er amerikaan verwacht. Toch maar eens Anjo vragen. Bij het lezen van z'n antwoord viel het kwartje.
Het slangetje aan de voorkant van de emvk is het vacuum terugvoer slangetje die aan het luchtfilterhuis hoort te zitten. Nu hadden we bij de inbouw dat ie liep als een dweil als die daar zat, dus maar op het T stukje dat nog over was. Wat bleek, daar hoort het slangetje van de economy meter te zitten. Die zat dus netjes op het luchtfilterhuis. De economymeter mat dus netjes de druk van de buitenlucht en de vacuumterugvoer zat aan de vacuum invoer zeg maar. Niet goed.
Na controle op de foto's van voor de uitbouw tot de conclusie gekomen dat we het toch echt verkeerd hadden aangesloten, ondanks dat ie zo fatsoenlijk liep.
Nu zit ie weer zo.
Na een testritje de conclusie getrokken dat het nu inderdaad goed zit. Ik heb weer een economy meter, de bak schakelt ook netjes (geloof ik), de bergrem doet meer dan een lampje laten branden, schakelen en optrekken vanuit stilstand gaat ook weer netjes en ik heb weer remmen. (Anjo, het toerental wijzigd overigens niet bij pompend remmen) Ze loopt nu wel als een dweil, maar dat zal wel aan de afstelling liggen, waar de defecte thermostaat ook vast nie mee helpt. (de motor komt niet op temperatuur) Die wordt morgen vervangen. Daarna naar de afstelling van de weber kijken. Die staat nu en te rijk en het stationare toerental is te laag. Toch een suitzoeken hoe ik dit aanval.
Al met al een geslaagde dag, al zijn we wel weer te lang aan het onderdelenshoppen geweest. (het is m'n vakantie, iets leuks samen doen is ook wel weer eens leuk)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
18-03-2009 21:43 #763040
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
Een enkele 343?
Had 'ie goede voorschermen en portieren?
Had 'ie goede voorschermen en portieren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-03-2009 21:50 #763043
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
Portieren had ie nog en naar mijn idee niet rot. (maar niet echt naar gekeken en wat ik gezien heb was alleen de linker) Fabrieksdakje, tellerset, stuur e.d. zaten er nog in, het interieur was niet beschadigd. (maar wel op een sloop waar iedereen kan neuzen, dus vast smerig/vochtig) Hoe de wagen er voor de voorruit eruit zag... niet op gelet. De achterklep mits volgens mij wel de ruit. De rubbers waren wel al weg. (zo niet dan waren ze dat nu wel, als ze bruikbaar waren )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-03-2009 21:59 #763048
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
Hmmm, ik lees net in de
advertentie van Gert Wegman
dat hij voor de deuren
dit rubber
besteld heeft. Kan dit ook voor de ramen gebruikt worden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-03-2009 09:08 #763120
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
Lekker bezig
Hallo Jan en Tabitha! Jullie zijn lekker bezig. Na die klap van de demper had mij misschien de moed al in de schoenen gezonken. Het is bewonderenswaardig hoe jullie je niet laten afschrikken en stap voor stap de auto steeds mooier en beter maken. Het is goed om jullie uitgebreide verslag van tegenvallers en overwinningen te lezen. Ik leer er veel van.
Hallo Jan en Tabitha! Jullie zijn lekker bezig. Na die klap van de demper had mij misschien de moed al in de schoenen gezonken. Het is bewonderenswaardig hoe jullie je niet laten afschrikken en stap voor stap de auto steeds mooier en beter maken. Het is goed om jullie uitgebreide verslag van tegenvallers en overwinningen te lezen. Ik leer er veel van.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-03-2009 10:29 #763126
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
Ach, het is een auto en de problemen zijn technisch. Wat we niet gerepareerd krijgen wordt wel vervangen (en daarna uit elkaar gehaald om alsnog te repareren)
Als ik het goed hoor (Tabitha leest de reacties op mijn vraag m.b.t. de carb) heb ik ook al een carburator revisie in de planning staan. Zo eens uitzoeken welke carb streepje heeft. (staat op de voet van de carb volgens de volvo boeken...)
Overigens wel leuk om te melden, bij het anwb station tijdens de fix van de uitlaat hebben we ook met een daf clublid gesproken. Die vond de 340 maar een daf 88. :humor:
Als ik het goed hoor (Tabitha leest de reacties op mijn vraag m.b.t. de carb) heb ik ook al een carburator revisie in de planning staan. Zo eens uitzoeken welke carb streepje heeft. (staat op de voet van de carb volgens de volvo boeken...)
Overigens wel leuk om te melden, bij het anwb station tijdens de fix van de uitlaat hebben we ook met een daf clublid gesproken. Die vond de 340 maar een daf 88. :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-03-2009 10:37 #763130
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
Daf 88
roflmao Ja, hij had ook best wel een beetje gelijk. Ik wacht nog op de foto's van de Daf 88 die ik wil gaan rijden. Ik ben z????? benieuwd!
roflmao Ja, hij had ook best wel een beetje gelijk. Ik wacht nog op de foto's van de Daf 88 die ik wil gaan rijden. Ik ben z????? benieuwd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-03-2009 11:13 #763137
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
Leuke gebakjes, die 340 vario's. Ik ben er toch al een beetje verknocht aan, ondanks het tegensputteren van Streepje op tig punten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets