show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL alias "Streepje"

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2010 10:27 #817920 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
Grandioos... zo'n groen interieur vind je zeer slecht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2011 07:51 #860203 door V300 register
Zo, gisteren heeft Streepje d'r aanjager moeten doneren aan Lijntje. Het begint noodzakelijk te worden bij te houden wat er allemaal gedoneerd is, zodat we weten wat er aan Streepje gedaan moet worden om d'r weer rijdend te krijgen.

Om te beginnen was er natuurlijk het slecht lopen van de wagen met alle vacuum correct aangesloten. De nieuw geplaatste dynamo zit nu in Lijntje, dus er zal een van de 2 andere gereviseerd moeten worden. Leuke vingeroefening, temeer bij deze de vervangende dynamo eigenlijk geen drol kost. Als ik 'm verpest geen groot verlies... dit in tegenstelling tot andere dynamo's, die al een stuk slechter verkrijgbaar zijn.

Daarnaast is de accu, na verwijdering voor de stilstand, weer ingezet bij Lijntje. De accu die ik bij de Brezan als eerste mee kreeg is iets groter en wat denk je, die had waarschijnlijk direct in Lijntje gepast, want deze is iets te klein. Op zich niet erg, heeft medam d'r eigen accu weer terug.

Tussendoor is het kleppendeksel uitgewisseld, omdat die van Lijntje verbogen was. Het deksel is terug gebogen, maar ik weet niet zeker of dit nu goed past. Het blijft blik, dus tja...

Dan als laatste de aanjager, die gisteren is overgezet. Eens kijken wat daar de uitdaging is. Loopt vrij, maar de weerstand is miniem als je gaat meten. Als iemand een losse aanjager heeft liggen, dan hoor ik graag wat de weerstand tussen de 2 polen hoort te zijn. Mechanisch is er niets aan de hand, dus ik verdenk de electra, maar moet ik in de weerstanden zoeken of in de motor zelf. Gezien het absoluut niet werken en de aanname dat bij vol vermogen er geen kachelweerstand tussen zit (zoals bij de 7's) ben ik bang dat ik toch de wikkelingen moet verdenken.

Gisteren ook nog een ingeving gehad... die kapjes die zo slecht te vinden zijn... als ik nou ergens een slecht groen interieur vandaan kan halen met nog genoeg hele vlakken om ze daar zelf van te maken... Plannen zat en met Streepje hebben we wel de snelste 'winst' om d'r weer op de weg te zetten. (een vrije voordeur ;) ) Daarnaast kan alles van Lijntje afgekeken worden, want die rijdt prima. Met lukken. Eens zien of we d'r voor de zomer op de weg kunnen krijgen. Zou wel erg leuk zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2011 07:29 #873778 door V300 register
Nog steeds weinig gedaan aan de dame, of beter gezegd, voor de dame. Gisteren is ze weer donor geweest voor Lijntje. Binnenkort maar eens een rondje sloop voor wat klein spul, zoals de aanjager en een ruitensproeierpompje. Nu staat op het pompje dat in Lijntje zat Opel... weet iemand welke merken de juiste pompjes hebben?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2011 09:55 #894173 door V300 register
Ik kreeg net een PB van Anjo. Hij had de eerste introductie binnen de club van Streepje terug gevonden. Ik had 'm al gelezen, maar ik weet niet of ik 'm hier gepost had. Voor de zekerheid post ik 'm nu maar even.

Met Streepje is het erg rustig nu. De dagelijkse wagen (740) heeft groot onderhoud nodig, dus zelf Lijntje krijgt nu geen aandacht, want ik heb de tijd hard nodig om de 740 van de weg te krijgen. (waarvoor ik eerst de garage leeg moet hebben...) De Dagelijkse wagen is nu een 940 sedan op lpg. (reden zat om de 740 zo snel mogelijk op te lappen)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2011 12:12 #894183 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
Succes met het onderhoud aan de 740.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-05-2013 11:38 #931119 door V300 register
Tijdens de sleuteldag in Leidschendam een paar nuttige onderdelen gekregen van Andre om Streepje ook weer op de weg te kunnen krijgen. Om te beginnen heb ik nu een goed kleppendeksel en ik heb voor Streepje ook een aanjager gekregen. Het is wel een bak van het oude type, dus dat wordt uitzoeken of de aanjager over te zetten is.

Ondanks dat de 740 nog steeds z'n verse dorpel moet hebben, wil ik toch wat kleine klusjes aan de 3'tjes gaan doen. Die zijn overzichtelijker en ik heb nu klusjes nodig die me weer wat lol in het werk laten krijgen. (Zeker met de huidige vooruitzichten wat MRB betreft)

• Jan Huijsmans
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
04-01-2025 11:05 #1047685 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Volvo 340 DL alias "Streepje"
Yeah, en Streepje d'r topic terug gevonden... Mooi. Nu beide op naam zien te krijgen.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 782 D24Tic, '86 782 B280E, '03 S80 B5452T2)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC