Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zou zelf absoluut gewoon de oude bouten hergebruiken als er niks geks mee gebeurd is of aan te zien is. De kop is vrij speciaal.
Gevallen waarin ze breken heeft meestal een externe oorzaak
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de week al een APK herinnering. Die APK is dan inderdaad 2 jaar geldig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Ah ja, het vliegwiel (raar eigenlijk, zeker gezien het gewicht, vorm en andere aviatie aanverwante incapabeliteiten vliegt zo'n ding maar erg kort ben ik bang)
Anyways, de rode loodmenie kleur gaat nu schuil onder een paar dunnen laagjes aluminium kleurige (volgens de spuitbus) lak.
De werkplek en attributen:
Voor ik het resultaat toon wil ik allereerst even kwijt dat deze me niet ongunstig stemt, de Motip hittebestendige lak moet je eerst als het ware nog 'afbakken', en zelfs daarna liet de lak nog zeer gemakkelijk los van de ondergrond terwijl deze toch grondig was geschuurd en ontvet.
En dat is een fijne constatering want bovenstaand product van Rustoleum was ook twee keer zo duur.
Zoals vliegwiel en afdekplaat er momenteel bijliggen (op appelstroop potjes..)
Uit nieuwsgierigheid heb ik het vliegwiel even op de weegschaal gelegd (woorden bestaande uit twee woorden nodigen altijd zo lekker uit om er mee te gaan goochelen...)
Voor alle mede nieuwsgierigen (het is overigens geen nieuws hoor, anders had ik de krant wel gebeld, daarom heet het ook nieuws-gierig) :
En dan....ah ja, de vliegwielbouten...
Na rijp beraadt met onze ex TC'er en mede CVT goeroe (wat weet hij eigenlijk niet van onze teer beminde Volvootjes...?) heb ik de telefoon ter hand genomen en de plaatselijke/regionale Renault dealer gemaild.
Huh, met de telefoon mailen??????
Jip, dat kan tegenwoordig schijnt.
Maar goed, we dwalen af, al snel kwam het mailtje terug met daarin als antwoord dat voor de C1J motoren ( geleverd in tig franse voitures o.a.) nog splikkiesplinterende nieuwe vliegwielbouten leverbaar zijn, whoehoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Man wat was ik in extase, de laatste keer dat dit zulke heftige vormen aannam was in mijn puberteit toen ik iets nieuws ontdekte, ik zal de details hierover maar achterwege laten.
Ikke natuurlijk meteen even zoeken op Altavista, daar ving ik bot dus na het bouillon maken maar op Google gekeken met het onderdeel nummer zoals vermeld in de retour mail, een sh*tload aan foto's kwam me tegemoet, nu ben ik normaal gesproken niet bang voor de duivel en z'n ouwe vliegwielmoer maar tsjonge wat kan je daar als detaillist (niet te verwarren met nerd) toch angstig van worden zeg.
Benne jullie klaar voor één van die foto's?
Zeker weten?
Ok, komtie:
Donderdag even vanaf mijn werk (of in mijn pauze aangezien een aantal garage's dezelfde openingstijden hanteren) de bouten ophalen bij de Renooit dealer bij 'ons' op de hoek (lopende twee minuten)
Goed, dat gedaan en gezegd hebbende is de volgende stap nu het eruit persen van het toplagertje (die inmiddels niet zo 'top' meer is), en als alle koppelingsdelen ergens zo begin van de lente arriveren de nieuwe erin persen (bij het erin persen hoeft in principe geen vroedvrouw aanwezig te zijn, alleen als je dat echt heel gezellig vind)
Tot zover deze update, komend weekend meer nieuws, iets met de lijn doortrekken en een beetje zichzelf respecterend 'aspie' zou anders toch wel enigszins teleurgesteld zijn over het eindresultaat dingetje enzo, je weet wel.
Hashtag...waar zit dat ding..ah hier # cliffhanger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Deze laag is te dik en te zacht, dat gaat gegarandeerd onbalans opleveren en de klemkracht van de vliegwielbouten zal door vervorming van de lak snel lager worden + gaan loslopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Wouter;248692 schreef : een must do is voor montage van het vliegwiel nog wel om de lak en menie die er nu zit op het aanligvlak tussen het vliegwiel en de krukas af te schuren tot het blanke staal...
En daar kom je nu achteraf mee...?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Morgen meer, voor nu laat ik jullie even achter met een hint.
Deze twee onderstaande attributen leken me best handig bij het werken aan het jullie morgen te tonen onderdeel (welke uit meerdere onderdelen bestaat, maar dat zie je wel vaker...

Deze twee handige tangetjes heb ik me aangeschaft, ook leuk voor later.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.