show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-01-2018 15:01 #973806 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

AvdAkker;248544 schreef : thx Wouter! en gelukkig wel bíjna goed, kan niet alles onthouden :yummie:

Zo is dat, zou wel te gek worden.
Op Facebook las ik dat je zelfs al een soort jubileum jaar hebt bereikt en dat op jouw werk in ieder geval niet onopgemerkt voorbij ging, leuk zeg!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2018 19:14 #973808 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Nou Wouter, ik vind het echt prachtig hoe je het aanpakt! En dankzij de foto's en de uitgebreide tekst wordt het ook nog eens een mooi naslagwerk.

Overigens wel toevallig, mijn eveneens witte 3-deurs (maar dan wel een 360...) is van april 1988. Leeftijdsgenoten dus! In mei moet 'ie weer gekeurd worden en dan is het voor 2 jaar. Toch vreemd, zo oud voelt 'ie nog helemaal niet.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-01-2018 19:29 #973809 door Wouter Borsje
Dank je Joost!

Het is zoals jij hebt opgemerkt inderdaad ook ten dele mijn bedoeling om de andere clubleden, en alle andere V300 bezitters, enthousiastelingen en overige geïnteresseerden te informeren over de technische details en lekker veel plaatjes zodat hun er ook eventueel wat aan hebben.

Grappig zeg, is jouw witte 360 ook in April op naam gezet?
Mijn 340 'pas' begin juli.

Op wat kleinigheden na vind ik de 340 inderdaad nog absoluut niet aanvoelen als een 30 jaar oude auto.
Al zal de zeer geringe kilometerstand daar ook wel een belangrijke rol in spelen.
Hoeveel kilometers heeft jouw witte 360 al onder de banden door laten rollen?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-01-2018 19:41 #973812 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ja dat klopt Wouter, ook in april.
Mijn 360 staat nu net over de 100.000. Maar hij is pas een jaar weer op de weg, van 2002 t/m januari 2017 heeft hij in een (warme) garage gestaan. Ik moet er nog steeds een showroomtopic van maken...

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-01-2018 22:12 #973816 door Wouter Borsje
Dan scheelt het qua kilometrage elkaar niet echt veel, en ook mijn 340 heeft een behoorlijke periode veel in een verwarmde mogen bivakeren, dat scheelt denk ik wel een slok op een borrel.

Ik begrijp dat je het druk hebt met huis, werk etc....echt waar Joost.
Maar...dat kan nooit en te nimmer een excuus zijn om ons te verstoken van zeer relevante clubgerelateerde informatie.

Ik wil je dan ook met klem adviseren om daar binnen afzienbare termijn de juiste actie op te ondernemen.
Ben je nou helemaal betoeterd zeg.....

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-01-2018 22:00 #973830 door Wouter Borsje
Tijdens mijn zoektocht naar M7 inbusboutjes kwam ik deze ook nog tegen, 2 mm te lang weliswaar maar zover ik kan beoordelen is er voor die extra lengte ruimte zat op het schroefdraad in het vliegwiel.

Leipe titanium shizzle!

De link naar het product:

www.bikehardest.net/shop/Titan-Schraube-...isch-DIN-912-Grade-5

Kost wat, heb je ook wat.

Wat ik wat research ten spijt niet kon achterhalen is of titanium zich kan verhouden met staal van treksterkte 8.8 of hoger.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2018 23:59 #973831 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;248574 schreef : .......staal van treksterkte 8.8 of hoger.

Hier moet je niet gebruik maken van treksterkte maar van afschuifsterkte en dan is het staal van 10.8, titanium is wel mooi licht in gewicht maar om een vliegwiel vast te zetten........ daar heb ik mijn twijfels over of iemand moet met overtuigende bewijs komen dat het wel kan.

Denk er aan als de bouten van je vliegwiel in een keer zouden kapot gaan en je vliegwiel zou eens de verkeerde kant uit "vliegen" dan heb je hem wel in je interieur want hij "vliegt" dwars door je koppelingshuis en de tunnel heen......

Dit is niets waar je mee moet spotten door andere materiaal te gebruiken dan wat de fabrikant heeft gebruikt..........

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-01-2018 08:43 #973832 door Wouter Borsje
Bedankt voor de informatie Erick.

Bovenstaande boutjes zijn overigens bedoeld om de drukgroep mee te bevestigen aan het vliegwiel, hoewel het natuurlijk ook nogal een bende geeft als die los(s)laat

Nu je het toch over de gevaren van een losvliegend wiel hebt, weet iemand of de bouten waarmee die aan de krukas gemonteerd is (nog)te bestellen zijn ergens?

Of anders in ieder geval iemand die de maten en overige belangrijke specs weet?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-01-2018 23:13 #973838 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mijn vliegwiel is ooit een keer losgekomen. Niet door het interieur of de motorkap gevlogen of iets dergelijks, zo spectaculair was het niet...

Het repareren van alle vervolgschade was dat wel. Alle zeven boutjes schoon afgebroken. Was wel een mooi avontuur, hè Anjo ;)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-01-2018 09:41 #973841 door Wouter Borsje
Holy smoke....van de lady of blessed desintegration neem ik aan?

Dan blijft natuurlijk DE vraag; hoe de f*cksels heeft dat kunnen gebeuren?

Je hebt me bij deze extra gemotiveerd tot het aanschaffen van nieuwe bouten Niels.

Ter info, inmiddels is mij ter ogen gekomen dat de bouten met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de volgende maten hebben:. M9*30/35 met spoed = 1 en treksterkte 12.9.

Ondertussen blijf ik onderzoek doen om bovenstaande informatie te bevestigen danwel enigszins aan te passen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC