Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Joris;233488 schreef : Ik kreeg een brief waarin duidelijk stond dat ik in december 2014en jan feb 2015 niet mag rijden.
Ik mag hier in mijn eigen achtertuin zoveel rijden als ik zelf wil!
Daar doen brieven van die geldplukkersfirma niets tegen.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Mogen we trouwens in het buitenland wel gewoon rijden? De auto is tenslotte niet geschorst en wel verzekerd! Dan hoef ik hier maar het veer over en ik kan in Belgi? gewoon rijden

- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Joris;233488 schreef : Ik kreeg een brief waarin duidelijk stond dat ik in december 2014en jan feb 2015 niet mag rijden.
In de rekening van de verzekering staat ook dat het geld voor de periode 2015 jan, feb, en dec.
Dus het klopt dat je er deze December nog wel mee mag rijden. Deze hele regeling gaat dus pas volgend jaar in. En zo stond dat ook in het Autoweek Classic magezine van November.
Ik quote uit de rekening:
Als u het hiernaast vermelde bedrag tijdig betaalt,
is voor genoemd motorrijtuig de overgangsregeling
voor oldtimers voor bovengenoemd jaar van toepassing.
Het bedrag is een kwart van de regulier verschuldigde belasting.
Met het motorruituig mag in januarie, februarie en december geen gebruik van de weg worden gemaakt.
En met "bovengenoemd jaar" staat dus 2015
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
---Jannick;233508 schreef : Maar stond in de brief van afgelopen jaar (over 2014) niet dat het in 2014 alleen voor december geldt?
ja, dat staat er inderdaad.
Steven, door het betalen van de rekening voor 2015, kies je voor 2015 opnieuw voor het kwarttarief. je kunt hem ook niet betalen en dan krijg je later de normale kwartaalrekeningen. voor de keus van 2014 heb je eerder de rekening al gehad waarbij gold dat je door de vertraagde invoering alleen in december 2014 niet op de openbare weg mag rijden, en in jan en feb mocht dat nog wel.
De autoweek classic verspreidt foutieve informatie.
edit: de link die Colin hieronder deelt bevestigd dit. Ik herhaal: de Autoweek Classic heeft het fout. met het kwarttarief mag je in dec 2014 niet rijden.
- Colin Haselaar
-
- Nieuw lid
-
:snif:
Helaas blijft hij buiten staan.. Denk wel af en toe even een rondje rijden op het industrieterrein.
Niet verstandig, maar goed moet toch iets. Verkopen is zonde.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
powerflux;233509 schreef : ---
ja, dat staat er inderdaad.
Steven, door het betalen van de rekening voor 2015, kies je voor 2015 opnieuw voor het kwarttarief. je kunt hem ook niet betalen en dan krijg je later de normale kwartaalrekeningen. voor de keus van 2014 heb je eerder de rekening al gehad waarbij gold dat je door de vertraagde invoering alleen in december 2014 niet op de openbare weg mag rijden, en in jan en feb mocht dat nog wel.
De autoweek classic verspreidt foutieve informatie.
edit: de link die Colin hieronder deelt bevestigd dit. Ik herhaal: de Autoweek Classic heeft het fout. met het kwarttarief mag je in dec 2014 niet rijden.
Je hebt inderdaad gelijk, wel raar dat dat magazine dat zo vermeld.
Maar je kunt dus wel elk jaar opnieuw kiezen wat je wilt, kwartarief of voltarief.
Of is het zo dat als je ??n keer voor voltarief kies dat je daarna nooit meer voor kwartarief kunt gaan?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Steven340;233511 schreef : Je hebt inderdaad gelijk, wel raar dat dat magazine dat zo vermeld.
Maar je kunt dus wel elk jaar opnieuw kiezen wat je wilt, kwartarief of voltarief.
Of is het zo dat als je ??n keer voor voltarief kies dat je daarna nooit meer voor kwartarief kunt gaan?
je kunt elk jaar opnieuw kiezen.