Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2014 15:31 #950644 door V300 register
Hoe zit het nou eigenlijk met die rechtzaak, gaat die er nou nog van komen en wanneer?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2014 17:28 #950741 door V300 register
zie onderstaand de nieuwste oproep van VrijstellingOldtimer!

Bent u woonachtig in Zuid-Holland en heeft u een oldtimer op LPG , dan zijn we op zoek naar u!!

Inmiddels hebben wij goede kandidaten voor vier van de vijf proefprocessen. Wij zijn nog op zoek naar ??n kandidaat. De kandidaat die wij zoeken moet woonachtig zijn in de provincie Zuid-Holland en in het bezit zijn van een oldtimer op LPG uit een bouwjaar tussen 1976 en 1987! Indien u uw auto wilt schorsen, nadat u voor een tijdvak heeft betaald, dan kunt u alsnog kandidaat zijn. Dit was voorheen niet zo. En zijn voor u geen kosten verbonden aan het kandidaat zijn voor het proefproces. Stichting Autobelangen neemt de kosten, proceskosten en advocaatkosten, voor haar rekening. Ook zijn wij bereid om een eventuele bescheiden onkostenvergoeding aan te bieden, u kunt dan denken aan een reiskostenvergoeding of eventueel andere onkosten. In deze mail leest u aan welke voorwaarden moet worden voldaan om kandidaat te kunnen zijn.

Wij zijn nog op zoek naar kandidaten woonachtig in de provincie Zuid-Holland met een oldtimer:
Rijdend op LPG en uit een bouwjaar tussen 1976 en 1987

Bezit u bovenstaande oldtimer en zou u zich kandidaat willen stellen, controleer dan of u voldoet aan alle onderstaande voorwaarden:
- U heeft de vaststellingsovereenkomst van de Belastingdienst nog niet getekend;
- U heeft de MRB voor uw oldtimer betaald en blijft dat ook doen;
- U heeft tijdig bezwaar gemaakt tegen betaling van de MRB;
- U heeft de oorspronkelijke vrijstellingsbrief van de Belastingdienst waarin vermeld werd dat u geen MRB meer verschuldigd was (deze kreeg u toen uw oldtimer 25 jaar werd of toen u de auto kocht);
- U heeft uw bezwaarschrift tegen betaling MRB beschikbaar;
- U bent bereid om voor langere tijd de procedure te voeren (of laten voeren door onze advocaat);
- U bent niet van plan uw oldtimer te verkopen;
- U bent bereid en in staat, indien nodig, de media te woord te staan;
- U heeft een passie voor oldtimers;
- U heeft er geen problemen mee dat de situatie omtrent uw oldtimer openbaar wordt;
- U bent een hobbymatig bezitter van de oldtimer en u kunt dit aantonen (bijvoorbeeld d.m.v. een lidmaatschap oldtimerclub, deelname aan oldtimerritten, klussen aan de auto, etc.);
- U heeft een overzichtelijke financi?le administratie van de oldtimer, waarin alle kosten m.b.t. de oldtimer duidelijk zijn;

Bezit u de bovenstaand genoemde oldtimer voldoet u aan alle genoemde voorwaarden en bent u bereid om uw oldtimer in te zetten voor de proefprocessen? Laat dit ons dan weten! Dit kunt u doen door een antwoord te sturen op deze mail. Geef daarbij zo duidelijk mogelijk uw persoonlijke situatie aan en vergeet niet uw telefoonnummer te vermelden.

Onze achterban bestaat uit meer dan 40.000 personen, wij doen hard ons best om alle e-mails persoonlijk te beantwoorden, helaas lukt dat niet altijd. Wij hopen dat u daar begrip voor heeft.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2014 10:09 #951137 door V300 register
Vandaag de aanslagen gekregen van maart - juni en juli-september. Twee keer ?106,-..., auw. Ik hoop dat die rechtzaak snel komt.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2014 13:55 #951141 door Erick Janssen (GAST)

setsunakaede;232529 schreef : Twee keer ?106,-..., auw. Ik hoop dat die rechtzaak snel komt.

valt mee, bij mij is het ? 242.- per kwartaal

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2014 15:18 #951144 door V300 register
Voor een 340?!?

Wow...

En ik maar denken dat Z-H zo duur was qua wegenbelasting.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2014 16:25 #951145 door Erick Janssen (GAST)

setsunakaede;232536 schreef : Voor een 340?!?

Wow...

En ik maar denken dat Z-H zo duur was qua wegenbelasting.

LPG...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2014 16:40 #951147 door V300 register
Ah... Ja dan tikt het lekker op, inderdaad.
De mijne slurpt gewoon atmosferisch vloeibare meuk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2014 17:53 #951148 door V300 register
Als die rechtzaak lukt, dan spring ik een gat in de lucht!
De Camaro kan op LPG waarmee de dagelijkse inzetbaarheid flink stijgt, en de 340 GLE wordt belastingvrij.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2014 20:01 #952036 door Steven340
Las in de Autoweek classic van deze maand dat je deze December ook nog gewoon met je auto op kwart tarief mag rijden en alleen volgend jaar Januari en Februari niet en dan in December volgend jaar ook niet meer.

Iemand die dit kan bevestigen? Heb het verder nog nergens gehoord, de mijne komt in ieder geval deze hele winter niet meer de weg op :hmmz2:

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2014 20:18 #952040 door Floris Schropp
volgens mij staat het in de brief van het kwarttarief van dit jaar uitgelegd. anders gesteld: waarom zou ik dan voor 2013 het kwarttarief kunnen hebben betaald als er voor het gebruik niks veranderd zou zijn?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC