Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2014 18:04 #950360 door 16673-dummy

Niels;231700 schreef : Na twee jaar de balans opmaken? Zoveel tijd was de regeling-Van Vliet niet eens gegund...

ik neem aan dat je op de hoogte bent van het percentage maatregelen/wetten dat ge?valueerd wordt en hoe een evaluatie van Rijksbeleid wordt vormgegeven?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2014 18:17 #950361 door V300 register
Als producten niet overeenkomen met wat er op de verpakking staat of
geleverde diensten niet volgens offerte zijn, kun je terug naar de verkoper
of aanbieder en om vervanging/herstel vragen; als wetten/maatregelen die
door een regering ingesteld zijn, niet het beoogde/beloofde effect hebben,
kun je niemand aanspreken. Vreemd eigenlijk. Ja, na 4 jaar (of eerder) op
een ander stemmen, die het ook niet weet. Daar schiet je dus niets mee op.
Met andere woorden; tegen het eerste is de consument redelijk beschermd,
tegen een regering die wetten instelt waarvan voordat ze effectief worden,
al duidelijk is dat deze niet het beoogde effect zullen hebben, niet.

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
02-09-2014 19:48 #950362 door BartJu

Fran?ois;231703 schreef : Als producten niet overeenkomen met wat er op de verpakking staat of
geleverde diensten niet volgens offerte zijn, kun je terug naar de verkoper
of aanbieder en om vervanging/herstel vragen; als wetten/maatregelen die
door een regering ingesteld zijn, niet het beoogde/beloofde effect hebben,
kun je niemand aanspreken. Vreemd eigenlijk. Ja, na 4 jaar (of eerder) op
een ander stemmen, die het ook niet weet. Daar schiet je dus niets mee op.
Met andere woorden; tegen het eerste is de consument redelijk beschermd,
tegen een regering die wetten instelt waarvan voordat ze effectief worden,
al duidelijk is dat deze niet het beoogde effect zullen hebben, niet.

Vergeet de kopen-op-afstand regeling niet: altijd 7 dagen bedenktijd!

Met stemmen op afstand mag je wellicht na het regeerakkoord ook nog voor een andere optie gaan? :humor:

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2014 19:51 #950363 door Chris Kobes
Dit is helemaal nog niet het ergste, die belastinginkomst, moet je is nagaan hoeveel ondernemers hierdoor minder omzet draaien of hun bedrijf al hebben opgedoekt...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2014 20:31 #950364 door V300 register

volvofiel;231702 schreef : ik neem aan dat je op de hoogte bent van het percentage maatregelen/wetten dat ge?valueerd wordt en hoe een evaluatie van Rijksbeleid wordt vormgegeven?

Nee. Wat ik wel weet is dat in de nota/memorie van toelichting van de vorige belastingwet mbt oldtimers (die regeling-Van Vliet, dus) expliciet was opgenomen dat na ongeveer twee of drie jaar een evaluatie zou volgen van de aangepaste regelgeving. Die evaluatie is er nooit gekomen. Met exact dezelfde (en onderuitgeschoffelde) argumenten als toen, aangevuld met een u-vraagt-wij-draaien-onderzoekje, is de hele handel nog voor het verstrijken van die termijn terzijde geschoven.

Dus waarom zou ik op de hoogte moeten zijn van het beleidsevaluatieproces van onze Rijksoverheid, als zij er toch heur gat mee afveegt als het zo uitkomt?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-09-2014 10:19 #950367 door V300 register
Niels, ik denk dat dat EXACT is waar Joost op doelt ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2014 12:11 #950369 door 16673-dummy
Inderdaad! Die bepalingen in de MvT zeggen helemaal niets, nada, noppes. Tenzij jij er als journalist een sappig artikel over gaat schrijven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-09-2014 13:04 #950370 door V300 register
Maar dat is toch ook wat ik zeg? Als het zo uitkomt dan lijdt men ineens aan selectieve amnesie. Zelfs als het op papier staat kun je er dus geen rechten aan ontlenen.

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
04-09-2014 15:25 #950396 door BartJu
Ook dat is bekend.
Sterker nog, dat is als ik het goed heb een argument in de rechtzaak mbt oldtimer regeling van 'de stichting.
Velen (incl ik zelf) hebben een brief van de fiscus dat ik geen MRB meer hoef te betalen voor de oldtimer.
Paar jaar later gewoon een brief dat het toch weer moet. Wat is dan een statement van de overheid waard?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2014 17:35 #950430 door V300 register
Behalve dat het nu vanuit de overheid dom wordt deze regeling in deze vorm te laten bestaan, kan ook de rechter besluiten dat hij moet worden aangepast.

Ik vrees echter dat er dadelijk gezegd wordt dat er toch 120 miljoen is binnen gehaald en dat er dus niets aan de regeling veranderd hoeft te worden...

Ja ja. Als je daadwerkelijk 100 miljoen wil ophalen of iets in die trant kan dat wel. Hoe?

Benzine vrij voor 9 maanden, maar verplicht in de winter wegzetten. Zo niet, betalen. Vanaf 40 jaar geheel vrij. Weg dus met dat kwarttarief.

LPG, 50% tarief met 1 maand verplicht in de garage. (Hiermee voorkom je, dat mensen hem als eerste en enige auto gebruiken) Wel met mogelijkheid tot onbouw benzine.

Diesel 2/3 tarief, maar mag vol de weg op. Heel het jaar door. Waarom, het zijn wel diesels maar die mensen rijden er ook niet zo veel mee als iemand die een diesel koopt voor zijn werk.

Dan haal je het geld wel op. Nu dus niet. Maar goed, boeiend. Dit zei ik al 2 jaar terug dat ze dat geld niet binnen zouden halen. Duh... Ben benieuwd of ik het bedrag ook nog goed geschat heb. Dat het 35 miljoen was. Maar ja dan moet ik mijn berichten terug gaan lezen. Dat geloof ik wel.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC