Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-02-2015 22:40 #956255
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer - D-Day!
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer
D-Day!
Op 26 februari was het D-day voor alle oldtimerliefhebbers. Om 14:30 uur diende de eerste van vijf rechtszaken die VrijstellingOldtimer.nl aanspande tegen de Staat. Bij de rechtbank in Breda stond Arjan Lenoir centraal met zijn '85-er BMW 535i op benzine. Kenners weten dat het hier om een onvervalste E28 gaat.
Waar de volgende kandidaten met hun oldtimer ter zitting kunnen verschijnen, moest Arjan nog met alternatief vervoer uit het Limburgse komen; het was immers nog geen 1 maart en zijn Beemer mocht de weg niet op.
Naar bleek hadden zowel Arjan als Prof. Mr. Tom Barkhuysen van Stibbe Advocaten uit Amsterdam zich goed voorbereid en de rechters stelden doelgericht hun vragen om het naadje van de kous te weten. Maar natuurlijk weten we pas over een week of zes hoe deze eerste zaak uitpakt. Arjan, bedankt voor je inzet en je gloedvolle betoog! Wij gaan er nog steeds vanuit dat je in de komende winter gewoon van je BMW kunt genieten...
Publiciteit
Naar blijkt heeft iedereen met spanning naar deze dag uitgekeken; Erik van Putten van Auto Motor Klassiek wijdde er op voorhand al een uitgebreid artikel aan en op de dag zelf - nog voor aanvang van de zitting - stond onze zaak al op de homepage van Autoweek.nl. Dank aan Michiel Willebrands daarvoor! "Financi�n" had zijn eigen persvoorlichter meegenomen naar Breda en zelf maakten we de volgende video direct na afloop van de zitting.
Uiteraard houden we u op de hoogte van de gang van zaken; de eerstvolgende rechtszaak is al op 17 maart met dhr van Balen en zijn Landrover "Defender" in de hoofdrol. Over D-Day gesproken... To defend or to attack, that's the question! Nu ja, u snapt het wel: wij staan op scherp en zijn super gemotiveerd.
Tot slot: 1 maart, let's go!!!
Enfin, de eerste rechtszaak hebben we gehad (goed gevoel!) en de winterstop is met ingang van 1 maart ten einde. We wensen alle oldtimerliefhebbers enorm veel plezier met het nieuwe seizoen! De paden op, de lanen in...
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer
D-Day!
Op 26 februari was het D-day voor alle oldtimerliefhebbers. Om 14:30 uur diende de eerste van vijf rechtszaken die VrijstellingOldtimer.nl aanspande tegen de Staat. Bij de rechtbank in Breda stond Arjan Lenoir centraal met zijn '85-er BMW 535i op benzine. Kenners weten dat het hier om een onvervalste E28 gaat.
Waar de volgende kandidaten met hun oldtimer ter zitting kunnen verschijnen, moest Arjan nog met alternatief vervoer uit het Limburgse komen; het was immers nog geen 1 maart en zijn Beemer mocht de weg niet op.
Naar bleek hadden zowel Arjan als Prof. Mr. Tom Barkhuysen van Stibbe Advocaten uit Amsterdam zich goed voorbereid en de rechters stelden doelgericht hun vragen om het naadje van de kous te weten. Maar natuurlijk weten we pas over een week of zes hoe deze eerste zaak uitpakt. Arjan, bedankt voor je inzet en je gloedvolle betoog! Wij gaan er nog steeds vanuit dat je in de komende winter gewoon van je BMW kunt genieten...
Publiciteit
Naar blijkt heeft iedereen met spanning naar deze dag uitgekeken; Erik van Putten van Auto Motor Klassiek wijdde er op voorhand al een uitgebreid artikel aan en op de dag zelf - nog voor aanvang van de zitting - stond onze zaak al op de homepage van Autoweek.nl. Dank aan Michiel Willebrands daarvoor! "Financi�n" had zijn eigen persvoorlichter meegenomen naar Breda en zelf maakten we de volgende video direct na afloop van de zitting.
Uiteraard houden we u op de hoogte van de gang van zaken; de eerstvolgende rechtszaak is al op 17 maart met dhr van Balen en zijn Landrover "Defender" in de hoofdrol. Over D-Day gesproken... To defend or to attack, that's the question! Nu ja, u snapt het wel: wij staan op scherp en zijn super gemotiveerd.
Tot slot: 1 maart, let's go!!!
Enfin, de eerste rechtszaak hebben we gehad (goed gevoel!) en de winterstop is met ingang van 1 maart ten einde. We wensen alle oldtimerliefhebbers enorm veel plezier met het nieuwe seizoen! De paden op, de lanen in...
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
27-02-2015 22:48 #956274
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
16-03-2015 17:44 #956568
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer, De een na de ander!
De een na de ander!
Op 26 februari jongstleden was het de eer aan Arjan Lenoir om voor de rechter te verschijnen met zijn BMW 535i op benzine; dat was van belang omdat Arjan representatief is voor een z��r grote groep van oldtimerbezitters. Zo'n 75% van de oldtimers waarvoor we vechten, rijdt op deze brandstof.
17 maart dhr van Balen.
Belangrijk dus (!) maar inhoudelijk interessanter is misschien nog wel hoe de proefprocessen gaan verlopen voor de diesels en de LPG auto's. De twee groepen die door de politiek en de Staat als veelrijder worden weggezet, terwijl dit aantoonbaar niet waar is! Op dinsdag 17 maart is het de beurt aan dhr van Balen met zijn Landrover Defender Diesel en ons hele team is dan ook r�zend benieuwd hoe dit gaat verlopen.
Andere data.
Een week later - op 26 maart - staat Ko van Tuijl "op de rol" zoals dat heet. Ko rijdt met een Chevrolet op LPG en rijdt maar liefst 1.200 (nee, geen nul vergeten) kilometer per jaar. In dat licht bezien is de 5.000 kilometer die dhr van Balen jaarlijks met zijn Defender rijdt inderdaad veel... Enfin, dat is cynisch bedoeld en u snapt wel waar die grondtoon vandaan komt. Op 21 april staat dan nog de rechtszaak van Ron van der Klashorst gepland. Ron rijdt zo'n 2.000 kilometer per jaar in zijn Renault Alpine GT. Op kerosine zou je denken met zo'n auto, maar nee, dat doet hij netjes op benzine � raison van � 1,36 per liter.
Alleen de rechtszaak van Bart Kouwenhoven moet nog opgevoerd worden. Net zoals zijn auto trouwens: een beetje chiptuning kan natuurlijk geen kwaad met de 59 KW aan motorvermogen die Bart beschikbaar heeft in zijn groene Mercedes Benz 240D. Maar goed, de diesel is er dan ook niet voor dagelijks gebruik. U en ik wisten dat al en aan de rechter leggen we het graag uit.
De een na de ander, en dan?
Kort voor de zomer hebben we waarschijnlijk alle rechtszaken achter de rug en de grote vraag is natuurlijk wat de situatie dan zal zijn. Welke zaken worden aan ons toegekend en welke misschien niet. En als de zaken worden toegekend, wat betekent dit dan?
De vraag is natuurlijk of er doorgeprocedeerd gaat worden en door wie. Alle partijen hebben immers het recht om in hoger beroep te gaan. We beraden ons uiteraard op deze kwestie en werken achter de schermen een aantal scenario's uit. Het kan zijn dat we uw hulp daarvoor nodig hebben en we zullen niet schromen om die te vragen. Maar goed, zo ver is het nog niet; we concentreren ons eerst op de komende zaken. U hoort van ons!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
De een na de ander!
Op 26 februari jongstleden was het de eer aan Arjan Lenoir om voor de rechter te verschijnen met zijn BMW 535i op benzine; dat was van belang omdat Arjan representatief is voor een z��r grote groep van oldtimerbezitters. Zo'n 75% van de oldtimers waarvoor we vechten, rijdt op deze brandstof.
17 maart dhr van Balen.
Belangrijk dus (!) maar inhoudelijk interessanter is misschien nog wel hoe de proefprocessen gaan verlopen voor de diesels en de LPG auto's. De twee groepen die door de politiek en de Staat als veelrijder worden weggezet, terwijl dit aantoonbaar niet waar is! Op dinsdag 17 maart is het de beurt aan dhr van Balen met zijn Landrover Defender Diesel en ons hele team is dan ook r�zend benieuwd hoe dit gaat verlopen.
Andere data.
Een week later - op 26 maart - staat Ko van Tuijl "op de rol" zoals dat heet. Ko rijdt met een Chevrolet op LPG en rijdt maar liefst 1.200 (nee, geen nul vergeten) kilometer per jaar. In dat licht bezien is de 5.000 kilometer die dhr van Balen jaarlijks met zijn Defender rijdt inderdaad veel... Enfin, dat is cynisch bedoeld en u snapt wel waar die grondtoon vandaan komt. Op 21 april staat dan nog de rechtszaak van Ron van der Klashorst gepland. Ron rijdt zo'n 2.000 kilometer per jaar in zijn Renault Alpine GT. Op kerosine zou je denken met zo'n auto, maar nee, dat doet hij netjes op benzine � raison van � 1,36 per liter.
Alleen de rechtszaak van Bart Kouwenhoven moet nog opgevoerd worden. Net zoals zijn auto trouwens: een beetje chiptuning kan natuurlijk geen kwaad met de 59 KW aan motorvermogen die Bart beschikbaar heeft in zijn groene Mercedes Benz 240D. Maar goed, de diesel is er dan ook niet voor dagelijks gebruik. U en ik wisten dat al en aan de rechter leggen we het graag uit.
De een na de ander, en dan?
Kort voor de zomer hebben we waarschijnlijk alle rechtszaken achter de rug en de grote vraag is natuurlijk wat de situatie dan zal zijn. Welke zaken worden aan ons toegekend en welke misschien niet. En als de zaken worden toegekend, wat betekent dit dan?
De vraag is natuurlijk of er doorgeprocedeerd gaat worden en door wie. Alle partijen hebben immers het recht om in hoger beroep te gaan. We beraden ons uiteraard op deze kwestie en werken achter de schermen een aantal scenario's uit. Het kan zijn dat we uw hulp daarvoor nodig hebben en we zullen niet schromen om die te vragen. Maar goed, zo ver is het nog niet; we concentreren ons eerst op de komende zaken. U hoort van ons!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-03-2015 14:52 #956579
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Tsja, benieuwd hoe dit allemaal af gaat lopen maar ik heb er een hard hoofd in... Fingers crossed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
- Berichten: 270
17-03-2015 16:09 #956580
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Denk dat we allemaal wel benieuwd zijn. En onze twijfels hebben ook.
Hoe dan ook, tegen de tijd dat de rechtzaken afgelopen zijn, is het onderhand wel weer tijd voor nieuwe regels. De huidige zijn nu al bijna anderhalf jaar oud! :no_comment:
Hoe dan ook, tegen de tijd dat de rechtzaken afgelopen zijn, is het onderhand wel weer tijd voor nieuwe regels. De huidige zijn nu al bijna anderhalf jaar oud! :no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-03-2015 21:01 #956615
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer, En, ging het goed?
En, ging het goed?
Nou, de tijd zal ons leren of het goed ging, maar feit is wel dat we bij de diesel-rechtszaak van dinsdag in Haarlem - net als bij de vorige zaak in Breda - met een z��r tevreden gevoel naar buiten stapten! Maar goed, de uitspraak moeten we natuurlijk afwachten en Johan Cruijff zou hier antwoorden: de bal is rond...
Koning Willem I en de landrovers.
Ook in dit geval was er een zitting gepland van een uur met drie rechters, die fors uitliep omdat zij het naadje van de kous wilden weten. En dat je thuis moet zijn in de rechtsgang werd goed ge�llustreerd door het feit dat ��n van de rechters terugging in de tijd tot 1829 (u leest het goed) waar Koning Willem I zijn wetten afkondigde. Zijne majesteit h�d geen Landrover, maar w�s er een dacht ik toen en gelukkig hebben we een goede advocaat die meteen wist waarover het ging.
En net als hij, had ook dhr van Balen een goed en heel persoonlijk verhaal over zijn Defender waarmee hij het college wist te raken. Niet onbelangrijk omdat regels, cijfers en wetten in zo'n zaak de hoofd toon lijken te voeren terwijl het feitelijk natuurlijk om een heel tastbare zaak gaat: de hobby van een liefhebber waar veel passie en geld in zit die door een ondeugdelijke oldtimerwet om zeep wordt geholpen.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Enfin, we zijn goed op dreef en nog steeds super gemotiveerd! We gaan op weg naar de zaak van volgende week donderdag waar Ko van Tuijl met zijn Chevy op LPG aan de beurt is. Dank aan dhr van Balen voor zijn persoonlijke inzet voor u allen en aan onze advocaat prof. Mr. Tom Barkhuysen die met zijn team onze zaak wederom op uitstekende wijze heeft onderbouwd en bepleit!
Volgende keer nemen we onze videocamera weer mee zodat we u bij d�e zaak een kersvers interview kunnen tonen. Helaas waren we dat nu vergeten, waaruit maar blijkt dat niets menselijks ons vreemd is...
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
En, ging het goed?
Nou, de tijd zal ons leren of het goed ging, maar feit is wel dat we bij de diesel-rechtszaak van dinsdag in Haarlem - net als bij de vorige zaak in Breda - met een z��r tevreden gevoel naar buiten stapten! Maar goed, de uitspraak moeten we natuurlijk afwachten en Johan Cruijff zou hier antwoorden: de bal is rond...
Koning Willem I en de landrovers.
Ook in dit geval was er een zitting gepland van een uur met drie rechters, die fors uitliep omdat zij het naadje van de kous wilden weten. En dat je thuis moet zijn in de rechtsgang werd goed ge�llustreerd door het feit dat ��n van de rechters terugging in de tijd tot 1829 (u leest het goed) waar Koning Willem I zijn wetten afkondigde. Zijne majesteit h�d geen Landrover, maar w�s er een dacht ik toen en gelukkig hebben we een goede advocaat die meteen wist waarover het ging.
En net als hij, had ook dhr van Balen een goed en heel persoonlijk verhaal over zijn Defender waarmee hij het college wist te raken. Niet onbelangrijk omdat regels, cijfers en wetten in zo'n zaak de hoofd toon lijken te voeren terwijl het feitelijk natuurlijk om een heel tastbare zaak gaat: de hobby van een liefhebber waar veel passie en geld in zit die door een ondeugdelijke oldtimerwet om zeep wordt geholpen.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Enfin, we zijn goed op dreef en nog steeds super gemotiveerd! We gaan op weg naar de zaak van volgende week donderdag waar Ko van Tuijl met zijn Chevy op LPG aan de beurt is. Dank aan dhr van Balen voor zijn persoonlijke inzet voor u allen en aan onze advocaat prof. Mr. Tom Barkhuysen die met zijn team onze zaak wederom op uitstekende wijze heeft onderbouwd en bepleit!
Volgende keer nemen we onze videocamera weer mee zodat we u bij d�e zaak een kersvers interview kunnen tonen. Helaas waren we dat nu vergeten, waaruit maar blijkt dat niets menselijks ons vreemd is...
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
27-03-2015 17:14 #956728
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer, Onder druk wordt alles vloeibaar...
Onder druk wordt alles vloeibaar...
Op donderdag 26 maart waren wij bij de rechtbank in Den Haag voor de zaak van Ko van Tuijl. Zoals bekend heeft Ko een Chevrolet C30 met Liquified Petrol Gas in de tank. De auto staat op grijs kenteken waardoor hij niet in aanmerking kan komen voor de overgangsregeling; ook niet als de LPG installatie eruit wordt gehaald.
De zitting verliep anders dan die in Breda en Haarlem. We hadden van doen met een enkelvoudige kamer (1 rechter) en er was niet meer dan een half uur voor de zaak ingepland. Maar omdat er een serie van vijf landelijke proefprocessen wordt gehouden die een verstrekkend belang hebben, vroegen zowel wij bij herhaling als de belastingdienst om meer tijd en de behandeling door een meervoudige kamer (3 rechters). Waarom dat niet gebeurde, vraagt u?
In de wielen gereden.
De rechtbank in Den Haag wilde met de behandeling vooralsnog geen enkel (!) onderscheid maken tussen onze landelijke zaak en die van enkele individuele oldtimerbezitters in dit district waarvoor dus maar een korte zittingsduur gepland was. Dat betekende dat er veel minder tijd beschikbaar was (een half uur in plaats van anderhalf uur zoals in onze eerdere zaken), we geen pleitnota's konden voordragen en dat wij als bestuur van de stichting niet eens in de rechtszaal werden toegelaten en we dus ook niet in de gelegenheid waren om het collectief belang van de zaak te onderstrepen! Ondenkbaar gewoon!
Natuurlijk erkennen we ieders persoonlijk recht om te procederen, maar u snapt dat we buitengewoon teleurgesteld zijn en ons danig in de wielen gereden voelen. Zo werd de collectieve zaak van VrijstellingOldtimer.nl met enorm veel voorbereiding en kosten voor de hele achterban, als het ware gereduceerd tot de zaak van Ko van Tuijl tegen de Staat der Nederlanden...
Voor het voetlicht.
Gelukkig had Ko wel het gevoel dat hij zijn zaak - ook in uw belang - inhoudelijk goed voor het voetlicht kon brengen, al was het dan maar kort en zonder ons. Door een gedegen voorbereiding was hij in staat om de keuze voor zijn auto en de onrechtvaardigheid van de wetswijziging compact en kernachtig samen te vatten. Inderdaad, onder druk wordt alles vloeibaar, net als LPG.
Onze advocaat meldde dat tijdens de zitting ook werd besproken dat een herhaling van deze Haagse zaak voor een meervoudige kamer met m??r tijd wenselijk is en misschien (?) ook mogelijk zodat we als stichting en uw belangenbehartiger ook zelf alsnog zendtijd zouden kunnen hebben. Ofwel de uitspraak dan wel de uitnodiging voor een herhaalde behandeling volgt binnen 6 weken en uiteraard houden we u op de hoogte.
We danken Ko van Tuijl graag voor alle tijd die hij tot nu toe voor u in deze zaak heeft gestoken(!) en natuurlijk geldt dat ook voor onze advocaat Prof. Mr. Tom Barkhuysen die dezer dagen samen met zijn team topsport bedrijft.
Volgende proefprocedures.
De volgende keer - op dinsdag 21 april - gaan we naar Arnhem waar Ron van de Klashorst acte de presence geeft met zijn '87-er Renault Alpine. Net als de Chevy van Ko een hobbyauto pur sang, maar dan aan de andere kant van het liefhebbersspectrum. De zaak van Bart Kouwenhoven met zijn '84-er Mercedes W123 Diesel in nieuwstaat moet nog ingepland worden. Dat wordt waarschijnlijk in het begin van de zomer.
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Onder druk wordt alles vloeibaar...
Op donderdag 26 maart waren wij bij de rechtbank in Den Haag voor de zaak van Ko van Tuijl. Zoals bekend heeft Ko een Chevrolet C30 met Liquified Petrol Gas in de tank. De auto staat op grijs kenteken waardoor hij niet in aanmerking kan komen voor de overgangsregeling; ook niet als de LPG installatie eruit wordt gehaald.
De zitting verliep anders dan die in Breda en Haarlem. We hadden van doen met een enkelvoudige kamer (1 rechter) en er was niet meer dan een half uur voor de zaak ingepland. Maar omdat er een serie van vijf landelijke proefprocessen wordt gehouden die een verstrekkend belang hebben, vroegen zowel wij bij herhaling als de belastingdienst om meer tijd en de behandeling door een meervoudige kamer (3 rechters). Waarom dat niet gebeurde, vraagt u?
In de wielen gereden.
De rechtbank in Den Haag wilde met de behandeling vooralsnog geen enkel (!) onderscheid maken tussen onze landelijke zaak en die van enkele individuele oldtimerbezitters in dit district waarvoor dus maar een korte zittingsduur gepland was. Dat betekende dat er veel minder tijd beschikbaar was (een half uur in plaats van anderhalf uur zoals in onze eerdere zaken), we geen pleitnota's konden voordragen en dat wij als bestuur van de stichting niet eens in de rechtszaal werden toegelaten en we dus ook niet in de gelegenheid waren om het collectief belang van de zaak te onderstrepen! Ondenkbaar gewoon!
Natuurlijk erkennen we ieders persoonlijk recht om te procederen, maar u snapt dat we buitengewoon teleurgesteld zijn en ons danig in de wielen gereden voelen. Zo werd de collectieve zaak van VrijstellingOldtimer.nl met enorm veel voorbereiding en kosten voor de hele achterban, als het ware gereduceerd tot de zaak van Ko van Tuijl tegen de Staat der Nederlanden...
Voor het voetlicht.
Gelukkig had Ko wel het gevoel dat hij zijn zaak - ook in uw belang - inhoudelijk goed voor het voetlicht kon brengen, al was het dan maar kort en zonder ons. Door een gedegen voorbereiding was hij in staat om de keuze voor zijn auto en de onrechtvaardigheid van de wetswijziging compact en kernachtig samen te vatten. Inderdaad, onder druk wordt alles vloeibaar, net als LPG.
Onze advocaat meldde dat tijdens de zitting ook werd besproken dat een herhaling van deze Haagse zaak voor een meervoudige kamer met m??r tijd wenselijk is en misschien (?) ook mogelijk zodat we als stichting en uw belangenbehartiger ook zelf alsnog zendtijd zouden kunnen hebben. Ofwel de uitspraak dan wel de uitnodiging voor een herhaalde behandeling volgt binnen 6 weken en uiteraard houden we u op de hoogte.
We danken Ko van Tuijl graag voor alle tijd die hij tot nu toe voor u in deze zaak heeft gestoken(!) en natuurlijk geldt dat ook voor onze advocaat Prof. Mr. Tom Barkhuysen die dezer dagen samen met zijn team topsport bedrijft.
Volgende proefprocedures.
De volgende keer - op dinsdag 21 april - gaan we naar Arnhem waar Ron van de Klashorst acte de presence geeft met zijn '87-er Renault Alpine. Net als de Chevy van Ko een hobbyauto pur sang, maar dan aan de andere kant van het liefhebbersspectrum. De zaak van Bart Kouwenhoven met zijn '84-er Mercedes W123 Diesel in nieuwstaat moet nog ingepland worden. Dat wordt waarschijnlijk in het begin van de zomer.
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Minder
Meer
27-03-2015 17:18 #956729
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
ze zijn wel goed in een positieve titel aan een negatief verhaal koppelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-04-2015 17:49 #956827
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer, Voor het hekje, of toch liever niet?
Voor het hekje, of toch liever niet?
Wij vernamen dat met name de rechtbanken Noord-Holland (Haarlem) en Gelderland (Arnhem) in een behoorlijk aantal zaken zittingen inplannen en daarvoor uitnodigingsbrieven sturen aan degenen die nog een beroepsprocedure hebben lopen. Met deze nieuwsbrief informeren wij u hierover.
Onbedoeld gevolg?
De meeste zaken blijken tot stand te zijn gekomen met behulp van onze bezwaren- en beroepengenerator en ze worden ingepland na onze landelijke proefprocessen. Het kan natuurlijk een bewuste keuze zijn om die individuele zaken toch nog voor te laten komen, maar onze inschatting is dat veel van deze mensen liever geen zitting hebben en zich juist willen aansluiten bij onze proefprocedures.
Als u zo'n oproep heeft gekregen of binnenkort ontvangt en u wilt afzien van uw individuele rechtszaak en alsnog meedoen aan onze proefprocedures is het nodig:
1. dat u de intrekkingsbrief ondertekent die u eerder van de belastingdienst heeft ontvangen
2. dat u tijdig bezwaar maakt tegen de eerstvolgende betaling op aangifte
3. waarna u een vaststellingsovereenkomst van de belastingdienst zult ontvangen die u dan ook moet ondertekenen.
Het leek ons goed om u hierover te informeren.
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Voor het hekje, of toch liever niet?
Wij vernamen dat met name de rechtbanken Noord-Holland (Haarlem) en Gelderland (Arnhem) in een behoorlijk aantal zaken zittingen inplannen en daarvoor uitnodigingsbrieven sturen aan degenen die nog een beroepsprocedure hebben lopen. Met deze nieuwsbrief informeren wij u hierover.
Onbedoeld gevolg?
De meeste zaken blijken tot stand te zijn gekomen met behulp van onze bezwaren- en beroepengenerator en ze worden ingepland na onze landelijke proefprocessen. Het kan natuurlijk een bewuste keuze zijn om die individuele zaken toch nog voor te laten komen, maar onze inschatting is dat veel van deze mensen liever geen zitting hebben en zich juist willen aansluiten bij onze proefprocedures.
Als u zo'n oproep heeft gekregen of binnenkort ontvangt en u wilt afzien van uw individuele rechtszaak en alsnog meedoen aan onze proefprocedures is het nodig:
1. dat u de intrekkingsbrief ondertekent die u eerder van de belastingdienst heeft ontvangen
2. dat u tijdig bezwaar maakt tegen de eerstvolgende betaling op aangifte
3. waarna u een vaststellingsovereenkomst van de belastingdienst zult ontvangen die u dan ook moet ondertekenen.
Het leek ons goed om u hierover te informeren.
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-04-2015 17:00 #956841
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
Nog een ruim weekje en dan zou de eerste uitspraak er moeten komen. Ben benieuwd...
Dan al al veel duidelijk worden hoe ze er over denken.
Dan al al veel duidelijk worden hoe ze er over denken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets