Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2014 16:52 #950466 door V300 register

General Custom;231801 schreef : In mijn persoonlijke geval is de Camaro toch echt goedkoper. Daarom, maak dat rekensommetje voor jezelf! ;)

Juist. Het is jouw geld, dus lekker voor jezelf rekenen. helemaal mee eens! :groovy:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
07-09-2014 20:42 #950473 door BartJu
Idd helemaal zelf weten.

Voo rmij was het goedkoper een 1990 340 erbij te nemen dan mijn 245 te blijven rijden op LPG. En over 2 jaar is die 245 40 geworden en het leed weer geleden. Zoal shet nu staat dan.

Wat de genoemde bedragen van Bart hierboven betreft: je hebt de 340 wel duur verzekerd, dat kan met een yongtimer of oldtimer verzekering goedkoper! En er zijn oldtimer/klasieker verzekeringen met bonus/malus waarbij woonwerk is toegstaan. Deze zijn ook goedkoper dan wat genoemd is!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2014 20:59 #950474 door 16673-dummy
oldtimerverzekering is niet te doen bij jonge bestuurders zoals Bart en ik ivm leeftijdsbeperking.
Verder heb ik ook geen "eerste" auto. Kom je op een gewone WA-verzekering uit en dan betaal je dat bedrag. Vergelijkbaar aan de verzekering van mijn 360.

• BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
07-09-2014 21:26 #950475 door BartJu
Oke, ik ben 41.
Maar geen 1ste auto. En een stuk noclaim van 8 jaar of zo (had er eerder ca 9, maar toen een jaar geen auto en opnieuw begonnen).

Gio bv noemt zelfs specifiek de 340.
Geboren in pak'mbeet 88 met 3 bonusjaren geven ze 14 euro op voor WA, in de B/M variant. Bouw je ook schadervrije jaren op (als je beetje oplet dan).

Dus wellicht kan het goedkoper, maar misschien valt t tegen.
Maar er zijn iig klassiekerverzekeringen voor 340's met Bonus/malus en woonwerkverkeer...

• Colin Haselaar
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2014 21:29 #950476 door Colin Haselaar

General Custom;231801 schreef : Ik zeg toch ook, in mijn geval komt het mooi uit.
De 340 kan niet op kwarttarief omdat hij niet oud genoeg is, dus daarom is die Camaro in belasting goedkoper. Om dezelfde rede kan de Volvo niet als oldtimer verzekerd worden. Dat ik er geen woon- werkverkeer mee mag rijden zal me een worst wezen, dat doe ik toch op de fiets. Ook die 3 maanden niet rijden maakt mij dus ook niet uit, het is dat het met de 340 niet kan...

Dus, ja het is appels met peren vergelijken, maar omdat de peren voor mij lekkerder ?n goedkoper zijn, waarom zou ik dan nog appels willen?

Maar in welk opzicht is mijn Volvo 340 uit 1990 dan goedkoper dan mijn Chevrolet Camaro uit 1983? In mijn persoonlijke geval is de Camaro toch echt goedkoper. Daarom, maak dat rekensommetje voor jezelf! ;)

volvofiel;231818 schreef : oldtimerverzekering is niet te doen bij jonge bestuurders zoals Bart en ik ivm leeftijdsbeperking.
Verder heb ik ook geen "eerste" auto. Kom je op een gewone WA-verzekering uit en dan betaal je dat bedrag. Vergelijkbaar aan de verzekering van mijn 360.

Ook niet bij de KNMV verzekeringen? Zij zijn niet moeilijk met leeftijd. Mijn donor 340 uit 1992 kon daar ook als youngtimer/oldtimer voor een leuke prijs verzekerd worden :D

Ik ben er overigens nog niet uit, waarschijnlijk ga ik de winter maar gewoon door met de 343, een winterauto kopen en verkopen volgend jaar is waarschijnlijk niet goedkoper.

Maar ik twijfel nog wat ik doe.

gr Colin

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2014 22:20 #950478 door V300 register
Verzekering is inderdaad een lastig punt als 21-jarige. Oldtimerverzekering gaat bijna niet, KNMV weet ik zo niet. Ik heb bij deze verzekeraar niet gekeken.

Verder steekt het bij mij zo in elkaar
-Volvo 340 1.7 is 2e gezinsbak met mij als regelmatige bestuurder (WA casco ?25/mnd)
-Volvo 340 1.4 op mijn naam verzekerd, ik (en straks mijn broertje) als regelmatige bestuurder (WA ?25/mnd)
-Chevrolet Camaro is oldtimer van mijn moeder, met mij als regelmatige bestuurder. (All Risk ?10/mnd)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2014 14:39 #950630 door V300 register
Stomme vraag misschien, maar om er nou een heel topic voor te openen... Dat bedrag van 120 euro is toch een max? Ik heb bij het overschrijven van mijn kenteken (volgens mij) aangegeven dat ik per kwartaal wil betalen. Ik heb in maart dit jaar een rekening ontvangen voor pak-m-beet 130 euro. Ik ging er van uit dat dit gewoon van ??n kwartaal was. Nou heb ik in de afgelopen maanden geen enkele MRB-rekening gehad van de Belastingdienst. Ik was al bang dat ik ze heb misgelopen, tot ik net heb gebeld. Ik blijk opeens per jaar te betalen. Maar alsnog heb ik meer dan 120 euro betaald, maar ik schijn wel in de overgangsregeling te zitten terwijl ik toen heb aangegeven aan de telefoon dat ik dat niet wilde. Nu komt het me overigens wel heel erg goed uit (er staat immers nou een S40 bij), maar ik vond het toch een beetje vreemd in elkaar steken. Iemand anders dezelfde ervaring?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2014 23:59 #950636 door V300 register
Je betaalt inderdaad maximaal ?120 per jaar, dat MOET echter wel per jaar betaald worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2014 12:00 #950640 door V300 register
Als ik het me goed herinner, moest je binnen een bepaalde tijd nadat je de brief hebt gekregen het bedrag betalen. Wilde je niet meedoen in de regeling, moest je (dacht ik) niet betalen en zou je dan vanzelf de 'gewone' rekeningen krijgen. Wel klopt het dat er een max is van ?120,-. Ik zou nog even opzoeken wat je nu betaald hebt.
En nog een linkje naar het schema van de oldtimerregeling.
Edit: en een link naar de uitleg van het tarief.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2014 15:00 #950642 door V300 register
Heb het net nagekeken: Op 25 februari heb ik 126 euro overgemaakt. En dat was inderdaad binnen dat termijn. Enfin, ik vind het wel best zo.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC