Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 14:38 #739269 door Jeroen van Bodegom
Weet iemand hoe hoog de slooppremie is die demontagebedrijven krijgen voor het demonteren?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 14:38 #739270 door 16673-dummy
Alvast een voorproefje:
www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/rdw_erkenn...Voorwaarden_ORAD.htm

De kosten
www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/rdw_erkenn...ie_autodemontage.htm

www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/rdw_erkenn...e_aanmelden_orad.htm

Maar moet het per s? officieel worden? Dat is een enorme drempel.
Misschien valt het veel beter te realiseren als door de V3C auto's gestript worden en het karkas wordt afgevoerd naar een 'echt' autodemontagebedrijf.
Hiervoor kun je misschien een deal sluiten met een autosloperij.

Het lid worden van de ARN heeft heel wat voeten in de aarde; alleen de machines al die je dan moet hebben kosten een klein kapitaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 14:47 #739272 door Jeroen van Bodegom
Welke machines hebben we nodig dan? Het duurste wat ik me kan bedenken is een apparaat om airco's mee af te tappen. En d?e hebben we waarschijnlijk nooit nodig...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 14:50 #739273 door V300 register
Een slijptol heb je zat aan. Maar goed, ik denk dat die branchevereneging of wat het ook is daar toch wel heel anders over denkt....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 14:55 #739274 door Jeroen van Bodegom

volvofiel;77648 schreef : Maar moet het per s? officieel worden? Dat is een enorme drempel.
Misschien valt het veel beter te realiseren als door de V3C auto's gestript worden en het karkas wordt afgevoerd naar een 'echt' autodemontagebedrijf.
Hiervoor kun je misschien een deal sluiten met een autosloperij.

Als we officieel erkend worden kunnen we waarschijnlijk de volledige slooppremie opstrijken. Als we karkassen aan slopers aanbieden krijg je waarschijnlijk niks of een paar tientjes...

Afhankelijk van wat het allemaal gaat kosten en wat de premie oplevert kunnen we met die slooppremie al een groot deel of misschien alle kosten dekken...?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 14:57 #739275 door V300 register

Markvictor;77651 schreef : Een slijptol heb je zat aan. Maar goed, ik denk dat die branchevereneging of wat het ook is daar toch wel heel anders over denkt....


Je moet ook bijvoorbeeld motorolie en koelvloeistof aftappen en op een verantwoorde manier opslaan cq. afvoeren. Ook moet je voorzichtig zijn met accu's.

Voor het slopen van voertuigen heb je inderdaad een aangepast bestemmingsplan nodig (heeft te maken met hinderwetgeving). Zo heeft de HTM ooit zelf eens een oude tram in eigen beheer gesloopt (PCC 1012) en daar waren de directe bewoners niet zo blij mee. Gevolg was dat er dwangsommen werden opgelegd waardoor in eigen beheer slopen niet meer mogelijk werd. Ook moet je iets doen richting brandweer. Een sloperij behoort tot een risicovolle categorie bedrijven waarvoor er allerlei regeltjes zijn opgesteld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 14:58 #739276 door V300 register

Markvictor;77639 schreef : Dus als je een wagen van 24 25 hebt wil je goedkoop rijden en hun zijn van de echte elite oldtimers. Lekker generaliserend!

Nog iets, als die milieuheffing door gaat en die gaat 99,9% door, dan zit je al aan 300 euro wegenbelasting bij 2500km! Alles daarboven is extra betalen!

Want als ze echt na uitstoot gaan heffen dan betaal je een vermogen extra aan milieu tax! Plus dat de houders van na 87 verplicht zijn een kastje van meer dan 100 euro te dokken...

Je kunt eigenlijk niks anders doen dan zo,n wagen weg doen. En daar is die club fehac blij mee? Wat on door dacht! Die hebben over 50 jaar geen leden meer, immers er zijn dan geen oldtimers meer!

Dat zeg ik dus. Een oldtimerclub die vrij letterlijk niets geeft om de aangesloten verenigingen en clubs. Lekker een beetje achter de regering aanlopen. Dat doen ze.
Bah.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 15:00 #739277 door 16673-dummy
Daarnaast valt het voor vrijwilligers niet te realiseren om in de weekends auto's te slopen. Waar ga je heen met al het afval?
Je moet ingeschreven staan bij weet ik waar allemaal...

De club als zelfstandig autosloper is niet te realiseren, daar zijn we simpelweg te klein voor. Nee, dan opteer ik voor een kleine schuur en een autotransporter, zodat we onderdelen kunnen opslaan en karkassen kunnen afvoeren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 15:03 #739278 door V300 register
Misschien valt er wel een deal te maken met een bij ARN aangesloten bedrijf inderdaad.

Het lijkt me een mogelijke win-win situatie, als je zorg dat het zo geregeld is dat alles wat bij de sloper binnen gebracht wordt een volledige identiteit heeft (nummerborden + chassisnummer + papieren) ?n geen manuren meer kost om te demonteren, lijkt me dat een slimme sloper daar per aangeleverde auto een deel van zijn ARN bonus voor in zou willen ruilen.

maaruh. is dit niet een b???tje voorbarig allemaal?? ook in de huidige situatie zou een soortgelijke constructie een goed idee zijn, maar hij is er nog niet.. hoe kandatdan???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 15:06 #739280 door V300 register

setsunakaede;77654 schreef : Dat zeg ik dus. Een oldtimerclub die vrij letterlijk niets geeft om de aangesloten verenigingen en clubs. Lekker een beetje achter de regering aanlopen. Dat doen ze.
Bah.


ja precies. dus wat jou betreft hadden we het maar aan de almacht van de V3C meute moeten overlaten om de "rechten" van de v300 bezitters te waarborgen in het parlement.

--> als de FEHAC inderdaad niets erom gegeven had, was de bevriezing al over goed 4 weken in werking getreden :f en wat had je daar dan aan willen doen???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD