Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
Wat ik nodig heb is een vereniging die zich actief op behoud richt. Die niet eens in de zoveel maanden een sleutelmiddag organiseert maar wekelijks zodat ik roest en ellende eindelijk eens voor kan zijn in plaats van altijd maar achter de feiten aan te hollen.
Een forse contributie is geen punt, tijd heb ik zat en ik ben een prima monteur. Het probleem zit hem in het vinden van voldoende gelijkgestemden die werkelijk wat voor hun auto(?s) (en die van anderen) over hebben :yesyes:.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
En dat de onderdelen wel voor je eigen wagen bestemd is en niet door verkocht mag worden. Doe je dit wel einde lidmaatschap.
Dit is voor leden die zelf conutselen ook echt intersant. Tegen die tijd dat de wagens 30 jaar oud zijn, betaal je voor een radiateur als je er een vind bij een sloop al zeker 75 euro.... Tel uit je winst. Als je er al 1 vind! En dat met alle onderdelen die dan super schaars zijn... Reken er maar op dat er dan per jaar wel een aantal dingen stuk gaan die je bijna niet meer kan vinden en als je ze vind je dik moet betalen.
Dan is 15 of 20 euro pm plus een zeer lage vergoeding voor de onderdelen echt wel te doen! Ik zou voor 180 euro pj extra gaan ongeveer. Das voldoende
Ik heb het over nu over een jaar of 5 pas he!
En je trekt er wel leden mee. De enigste reden dat ik nog geen lid ben en wel van de dafclub is omdat ze daar een magazijn hebben. Maar dit jaar lees volgend jaar word ik ook wel lid. Nog een reden dat ik niet zo gek veel geld heb, en lid ben van 5 clubs en je dan ook keuzes maakt.
- V300 register
- Verbannen
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
ik hou er m'n eigen regeling op na, tot de mijne 25 is blijft het kenteken xs28nv, daarna trek ik de kenteken platen van een rotte 360 3drs van voor 87 af, en zet de typeplaatjes over op de mijne.
als het kabinet kinderachtig is, kan ik dat ook!
no way dat ik mijn 89er wegdoe voor een dergelijke ondoordachte "gooi m'n zakken maar vol" regeling!!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Neehoor, alleen diegene die door niet-liefhebbers worden afgedankt en anders op de sloop terechtkomen.AvdAkker;77681 schreef : zitten we nu al alle 87+ers op te delen en in een magazijn te proppen?
We kunnen ze niet allemaal redden he... :nono: Dan liever in ieder geval de goede bruikbare delen redden...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Ik denk dat we eerst eens een poll moeten maken, of een enqu?te onder clubleden.
Ook lijkt een regeling voor leden me handig; leden moeten meer voordeel hebben van een clubmagazijn dan niet-leden natuurlijk.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Niet leden mogen wat mij betreft ook dingen aanschaffen, maar die betalen gewoon de marktwaarde van een onderdeel...
Inderdaad... veel om over na te denken...
Als we zo iets dergelijks willen gaan opzetten zal iedereen eerst moeten investeren door misschien "nu al" (in ieder geval v??rdat er overgegaan wordt tot huren/aankopen) de verhoogde contributie/magazijntoeslag te gaan betalen. Anders kan ons kleine cluppie de opstartkosten nooit opbrengen denk ik...
- V300 register
- Verbannen
Grapje, als ze daar achter komen dan ben je zeer zwaar de klos...
Er zijn al mensen die onderdelen op slaan. Maar dat is op veel te kleine schaal als ze dadelijk met bosjes massaal gedumpt worden. Wel lijkt het mij verstandig uit de buurt te gaan zitten van die mensen die al voor volvo mensen onderdelen leveren. Elkaar concureren lijkt me niet de bedoeling ervan. Daarbij zouden mensen er ook voor kunnen kiezen om geen magazijntoeslag te betalen en bij andere mensen hun onderdelen te kopen. Vrijheid blijheid.
Maar als dadelijk 1000en 340,s gedumpt worden in zeer korte tijd en er daarna weinig tot geen meer rondrijd dan moet je wel maatregelen nemen! Als ze allamaal gesloopt worden kan dadelijk niemand meer onderdelen leveren!
Waar je ook over moet denken is de instroom. Er moet wel een toeslag komen op het eerste jaar van aanmelding. Waarom? Stel mijn radiateur is kapot aandrijfas vario, motor ed koop nog wat dingetjes betaal 150 euro en zeg dan ik stop met het magazijn toeslag gebeuren...
Dus ik denk wel dat je het eerte jaar een extra bedrag van 75a 100 euro of iets moet vragen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Markvictor;77694 schreef : als ze daar achter komen dan ben je zeer zwaar de klos...
en das 't mooie, dat kan niet!:w00t: