Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 09:11 #739192 door V300 register
Als het er komt koop ik dadelijk wel een late 86'er 360 erbij en kat mijn vroege 87'er wel om ofzo... Het zou toch te gek zijn dat mijn 360 van 30 januari 1987 nooit belastingvrij zou worden, terwijl mijn vorige 340 van 15 december 1986 dat wel zou zijn...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 09:40 #739195 door Anjo van den Akker
idem, ik pleur er wel van een voor 87er kentekenplaten/chassisplaatjes op en hou m'n wagen hetzelfde. dikke t***ng voor de christenunieyeehaa!.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 09:41 #739196 door Jeroen van Bodegom

racousho;77553 schreef : yeeehaaa!Ik heb net gehoord dat de eerste kamer het voorstel heeft verworpen!! :worship::worship:

Dat is goed nieuws! Geef eens linkjes dan! :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 11:37 #739218 door V300 register
Eerste kamer kan een wet enkel compleet helemaal verwerpen. Niet zeggen we passen hem aan en dan doorvoeren.

De kans is dus ree?l dat de wet terug gaat aangepast word en dan nog ingevoerd word. Wellicht wou de eerste kamer dat alls van na 1 jan 78 niet meer belastingvrij word. En dat ze hem daarom verwerpen

Ik bedoel te zeggen we zijn er nog niet!

Maar ben benieuwd ik zie het nergens staan dat het verworpen is! Waar is die link idd!

Nog iets, 87 is wel een leuke datum. Vanaf die datum hadden bijna alle nieuwe auto,s een ongereglde kat, daar voor hadden de meeste auto,s helemaal geen katalisator. Maar och, het milieu was toch de reden.... Niet de schatkist... Tuurlijk niet!

Das inplaats dat ze het milieu sparen maakt de christenunie het allemaal maar erger. Wat een flauwekul allemaal.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 13:41 #739233 door V300 register
Een kat is pas verplicht geworden onder nieuwe auto's na 31 december 1992.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 13:56 #739242 door V300 register
aha, het zit dus toch net weer even anders dan gezegd werd hier.

- het plan om de belastingvrijstelling terug te brengen tot 1983 is niet aangenomen
- het belastingplan wat w?l aangenomen is (zonder bovenstaande aanpassing) bevat een 'bevriezing' van de oldtimerleeftijd op bouwjaar t/m 1986.

- het hele plan is nog maar net door de 2e kamer aangenomen, dus kan nog niet over beslist zijn in de 1e kamer.

- het lijkt me onwaarschijnlijk dat de 1e kamer dit plan afwijst enkel om de oldtimerleeftijd niet te bevriezen

Conclusie: Er komt inderdaad vrijwel zeker een bevriezing van de oldtimerleeftijd die in werking gaat per 1 januari 2012. (vanaf dan is niet meer de leeftijd van 25+ bepalend, maar het bouwjaar. Vanaf dat moment komen er dus op grond van veroudering van het huidige bestand g??n nieuwe oldtimers meer bij.

Ik zou inderdaad iedereen adviseren hiermee rekening te houden als toekomstige belastingvrijstelling een rol speelt in de keuze.

Op de lange termijn durf ik de voorspelling wel aan dat dit het doodvonnis is voor alle 3-series die vanaf 1987 nog gemaakt zijn. Helaas is dat juist qua aantal het grootste deel wat nu nog over is......

slecht nieuws dus!!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 14:02 #739245 door 16673-dummy
Nouja, ik denk niet dat veel eigenaren van de horde GL Specials die er nog is van plan waren om er nog lang mee door te rijden.
Zodra er een reparatie aan komt is het finito, klaar, punt. Of het een oldtimer is of niet, daar heeft men toch geen weet van. Velen weten niet eens dat er een vrijstellingsregeling ?s!

340's op de sloop blijft een feit, wij zien die wagens als zijnde bijzonder, huidige bezitters zien ze als gebruiksvoorwerp die geen eeuwig leven heeft maar wel goedkoop is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 14:09 #739249 door 16673-dummy
Bah, ik heb toch zo'n hekel aan interpunctiefouten in offici?le teksten!
Mijn lerares Engels had er vorig jaar een mooi woord voor. Het lijkt me echter niet zo verstandig om dat hier neer te zetten:o

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC