Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
Ik voorspel dat omdat een wagen waarover men geen tax hoeft te betalen, in tegen stelling tot een wagen waarover men extra milieu tax moet betalen wel erg groot is.
Als je 10000 km rijd tegen laten we van een milieutax van slechts 8 cent uitgaan plus 8 cent km heffing dus 16 cent per km, dan zit je op 1600 euro!
Tegen over niks nada voor een wagen van voor 87.....
Het enige wat het verschil nog zou kunnen maken is een km vrijstelling van een x aantal duizend km wat bodejodel ook zegt. Dat zou het nog redelijk intersant kunnen zijn een volvo uit 87,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- de MRB verdwijnt hoe dan ook
- alles van voor 1 januari 1987 betaalt geen kilometerheffing
- alles van of van na 1 januari 1987 betaalt wel kilometerheffing
Dan is het toch nog steeds interessant of zelfs nog interessanter om een oud hok van <1987 te kopen en een lpg-installatie in te laten bouwen? Wtf?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;77458 schreef : Onze 343DLS (met 2.0 liter motor) is het zeker w?l waard om gerestaureerd te worden, alleen al vanwege zijn zeldzaamheid. Het is dat mijn 343 1.4 geen restauratie nodig heeft, anders had ik dat serieus overwogen.
Daar ben ik het volmondig mee eens (zeker op de DLS zou ik zuinig zijn). Hele vroege CVT's uit de jaren 70 en speciale uitvoeringen zijn het nu ook al waard alleen hebben weinig mensen dat in de gaten. Tien jaar geleden reed ik nog rond in Neerlands oudste Porsche 924 in de zeldzame kleur knalgeel (toen ook geen rooie cent waard). Ik trek me nu nog het haar uit mijn hoofd dat ik hem heb terugverkocht aan Pon inplaats van hem zelf te restaureren... :cry3:
Wat ik bedoel is dat het me voor de meer bijzondere en/of exclusievere modellen niet zoveel uitmaakt of ik er houderschapsbelasting voor moet betalen.
Voor die aandoenlijke 340 die ik er nu als tweede of derde auto op na houdt zal dat moeilijker worden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
dat is natuurlijk weer niet de bedoeling, dus gaan ze na een paar jaar alsnog de regeling veranderen. wedden!?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;77480 schreef : ja, zeker.. je kunt er wel vanuit gaan dat ?ls er zo'n "grens des doods" vastgesteld wordt, de auto's van voor dat jaar behoorlijk populair gaan worden bij de niet-leaserijdende kilometervreters.
Die komen er (hopelijk) vlug genoeg achter dat het kilometervreten met een klassieker allesbehalve goedkoop is :grr2:.
Fran?ois;77483 schreef : Kwestie van op de juiste partij stemmen, de volgende keer.
Voor dit soort beslissingen geld meestal ?gedane zaken nemen geen keer..?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nederland is weer een stuk bekrompener geworden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dus zal het zo blijven, of toch weer niet. Het is alleen schoftig voor een 340 rijder met een wagen uit 87 die dan een stuk minder waard is als een uit 86.
Teminste als de regeling zo blijft!
Ik denk niet dat ze het weer snel aanpassen. Die oude regeling is immers al heel lang niet aangepast.
Het effect zal hebben als deze regeling blijft dat er wel ineens veel onderdelen uit die redelijk nieuwe volvo,s ter beschikking komen. Maar dat daarna over een jaar of 10 het ineens heel moeilijk word om aan onderdelen te komen. (nu over 15 jaar)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.