Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 15:08 #739281 door 16673-dummy
De FEHAC heeft zoveel leden dat de individuele wensen per club moeilijk allemaal tegelijk te realiseren zijn.

De Volvo Amazon-club (bestaat die?) zal het aan hun derri?re oxideren dat de regeling bevroren wordt; alle Amazons zijn immers belastingvrij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 15:10 #739282 door V300 register
Nood brengt wetter haha. Ik denk niet dat die mensen nu hun auto direct weg zullen doen. Maar als het eenmaal 2012 is, vanaf die datum moet alles wel rond zijn.

Anders heeft het weinig zin. Er is dus nog genoeg tijd om het te realiseren. Een deal met zo,n bedrijf is idd het slimste. Het enige wat dan geregeld moet worden is een boer die het allemaal niet zo erg vind, en een autotransporter of oplegger (2e hands heb je zo,n autotransporter al voor 3000 ofzo)

Ik denk dat nu iedereen zich wel realiseerd dat een volvo 340 onderdeel zonder dat er iets gebeurd in 2020 gewoon weg niet meer aan te komen is...

Het is de manier wat fehac zegt! Ik vind dat niet kunnen! Dat goedkoop rijden dan. Het is voor hun ook niet goed dat dit gebeurd, ook al zien ze dat wellicht nog niet.

Maar de fehac heeft denk ik wel het uiterste gedaan. Het kabinet had dit toch gedaan hoor, ook al stond de fehac op zn kop. Dat was siejezo gebeurd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 15:16 #739283 door Jeroen van Bodegom

antiekeradio;77656 schreef : Misschien valt er wel een deal te maken met een bij ARN aangesloten bedrijf inderdaad.
Het lijkt me een mogelijke win-win situatie, ... [KNIP] ...lijkt me dat een slimme sloper daar per aangeleverde auto een deel van zijn ARN bonus voor in zou willen ruilen.

Moet kunnen lijkt me. Een win-win situatie moet het wel zijn ja, want die mannen denken alleen aan geld...
Ze moeten nu al zien te overleven omdat veel auto's naar het oostblok verdwijnen, dus elke euro is welkom. Ook euro's die ze niet hoeven uit te geven aan manuren voor het milieuvriendelijk slopen van auto's zijn welkom denk ik.

antiekeradio;77656 schreef : ook in de huidige situatie zou een soortgelijke constructie een goed idee zijn, maar hij is er nog niet.. hoe kandatdan???

Omdat er volgens mij in het verleden vanuit het bestuurd altijd geroepen werd dat dit niet haalbaar was? (dit is geen beschuldiging, wellicht ?s het ook niet haalbaar...

Een "ruime" opslagloods + 1 brug + autotransporter/ambulance zou ideaal zijn.
Wat stallingsruimte rondom de loods is ook handig, met een beetje geluk kunnen we het aanbod niet bijhouden... :D
Alleen kost zo iets ook in de achterhoek nog steeds flink wat per jaar... Een dergelijke ruimte staat al vrij snel vol denk ik...
Het lijkt me verstandig om de huur, verzekering, belasting en energiekosten gedekt te hebben door middel van de contributie/magazijntoeslag om het risico van een faillissement uit te sluiten.
Over hoeveel leden moeten we deze kosten verdelen? (wellicht dat niet iedereen mee wil betalen?) Dit worden astronomische bedragen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 15:28 #739288 door V300 register
Je moet dan toch met constructies komen. Ik neem aan dat het bestuur niet persoonlijk aansprakelijk gesteld wil worden, daar valt wel iets op te vinden via een constructie maar die moet dan wel opgesteld worden. Notaris kosten eventueel. Haalbaar is het enkel en alleen als mensen zich er vrijwillig in voor willen zetten in het weekend.

Behalve de kosten zijn er natuurlijk ook..... OPBRENGSTEN! Je zou zelfs kunnen verzinnen dat je af en toe een wat gewillderde auto sloopt die kwa onderdelen stukken meer opbrengt en die ook verkoopt. (al moet dit niet de hoofdzaak worden) Ook een deel van de premie word dat opbrengsten.

Als je dit doet moet alles uitgerekend worden maar als ik het zo zie, denk ik dat het haalbaar is. Immers, de mensen die hun 340 doneren zullen er net zoals bij een sloop weinig voor krijgen. Terwijl wij, wel het geld van de onderdelen krijgen, wat weer gebruikt moet worden voor de kosten huur ed.

Als het eenmaal loopt is het goed te doen. Probleem is echter dat je met vrij hoge aanloopkosten zit. Noem een brug 2000 euro, 3000 euro transporter, loods huur 7000 euro dan zit je al op 12000 euro....

EN wie wil die opbrengen??? Stel dat een wagen voor maximaal 50 euro binnenkomt en met onderdelen en deel premie 350 euro opbrengt. Dat is dan 300 per wagen. De vrijwilligers werken gratis ga ik vanuit.

Na 40 wagens gesloopt te hebben heb je het er dan al uit. Dat is niet helemaal waar, want je zit dan nog met onderdelen die je nog deels zult moeten verkopen. Op den duur, zou hier zelf winst op gemaakt kunnen worden. Er zal dan ook vastgelegd moeten worden wat er met dat geld gebeurd!

Aandeelhouders? Of niet? (of helemaal geen aandeelhouders) Welke constructie vof bv ect...

Kortom een hoop werk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 15:39 #739291 door Jeroen van Bodegom

Markvictor;77666 schreef : Behalve de kosten zijn er natuurlijk ook..... OPBRENGSTEN!

De opbrengsten zijn een onvoldoende continu garandeerbare geldstroom.
Er zijn pas opbrengsten als er auto's gedemonteerd zijn. Onderdelen moeten in het begin vooral opgeslagen worden. Dit is allemaal stilstaand geld.
Het zou zomaar eens kunnen zijn dat er bijvoorbeeld in november/december geen enkele auto gedemonteerd wordt omdat iedereen het dan druk heeft met de feestdagen of zo. Dan is er ineens voor 2 maanden een tekort voor de huur en andere kosten...

Markvictor;77666 schreef : Op den duur, zou hier zelf winst op gemaakt kunnen worden. Er zal dan ook vastgelegd moeten worden wat er met dat geld gebeurd!

Na een jaar of 2-3 zal de stroom nieuwe auto's al flink afgenomen zijn (als hij uberhaupt al op gang gekomen is...) en moet alles betaald worden van de opbrengsten van de contributie en onderdelenverkoop...
De opbrengsten kunnen het beste gebruikt worden voor het opkopen van nieuwe afgedankte 300's en misschien zelf reproductie van bepaalde onderdelen waar veel vraag naar is...

De Dafclub heeft een aantal keer hele containers vol met nieuwe onderdelen gedoneerd gekregen. Van de fabriek en diverse dealers geloof ik. Die mazzel zullen wij ook niet gaan hebben vrees ik...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 15:46 #739292 door V300 register
Slopen zou eigenlijke de laatste optie moeten zijn.

Ik denk dat er veel V300?s naar de sloop gaan waar eigenlijk maar weinig aan mankeert :mad:.

Het probleem zit hem in het gebrek aan een autotransporter, ruimte om de auto tijdelijk (geschorst) weg te zetten, een paar goede lassers / plaatwerkers en ook niet onbelangrijk: mensen die vervolgens met de gerepareerde auto?s willen gaan rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 15:56 #739293 door Jeroen van Bodegom

Fluffball;77670 schreef : Slopen zou eigenlijke de laatste optie moeten zijn.

Ik denk dat er veel V300?s naar de sloop gaan waar eigenlijk maar weinig aan mankeert :mad:.

Dat weet ik wel zeker... vandaar dat we dit moeten gaan oplossen voordat de 87-plussers massaal naar de sloop gaan.
Slopen is de laatste optie, maar er zijn niet genoeg liefhebbers om al die straks te dure 300's op de weg te houden. Bijzondere modellen die anders zonder dat we er van weten op de sloop terecht komen kunnen op die manier misschien nog bij clubleden ondergebracht worden. De "gewone" 300's die in goede staat verkeren maar toch gedumpt worden leveren ook de meeste goede onderdelen op. Ideaal dus...

Fluffball;77670 schreef : Het probleem zit hem in het gebrek aan een autotransporter, ruimte om de auto tijdelijk (geschorst) weg te zetten, een paar goede lassers / plaatwerkers en ook niet onbelangrijk: mensen die vervolgens met de gerepareerde auto?s willen gaan rijden.

Geldgebrek dus...
Transport is op te lossen. Ambulance kopen is voldoende. Erik Buijs heeft straks een mooie Feroza + ambulance waarmee we alles kunnen gaan verslepen... :yesyes: (bij deze beslist)
Stallingsruimte huren is al moeilijker, stallen kost veel ruimte.
Lassers zijn er voldoende.
Mensen die willen rijden zijn er wel, maar als 87-plussers zo duur worden moeten die mensen ook naar hun portomonnee kijken...

Dan lijkt me demonteren van aangeboden auto's de beste optie. Kost het minste, levert het meeste op. Alle 300's van v??r 1987 kunnen op die manier efficient behouden worden en het onderhoud van 87-plussers kan betaalbaarder gemaakt worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 16:06 #739294 door V300 register
Neem nu dit exemplaar waar menneke76 zich hier zo druk om maakt.

Juiste leeftijd, leuke uitvoering...

Goed, de vraagprijs slaat nergens op maar stel je kunt hem voor ca. 100 euro ophalen. Mijn handen jeuken maar ondanks dat die auto bijna in onze achtertuin staat zou ik niet weten hoe ik hem daar weg moet krijgen laat staan dat ik plek heb om hem tijdelijk te stallen :mad:.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2008 16:08 #739295 door V300 register
Wat ook nog een mogelijkheid is, is het voor zachte prijsjes de onderdelen dan (dan bedoel ik zacht radiateur 10 euro ed) te verkopen maar de contributie wel flink te verhogen naar 180 euro.

En dan zul je denken mensen doen dit niet. Maar is dit wel zo? Hoeveel geld aan onderdelen zijn we wel niet kwijt? Per jaar. Maar stel dat je 30 mensen vind die dat willen dan zit je op 140 euro extra keer 30 is 4200 plus nog eens 2200 euro aan verkoop producten voor acht prijsje is al 6400.

Dan nog een regel als je onderdelen door verkoopt je ontzegt word van de club, en dat je geen 2 radiators mag kopen in 1 jaar tenzij je aan kunt tonen dat die echt weer stuk is ed.



De rest kan dan normaal contributie betalen maar wel 5 keer zoveel betalen. Bij wijze van. Omdat je al zo aan een paar honderd euro onderdelen pj zit aan een wagen van 30 plus tegen die tijd, is het heel waarschijnlijk dat mensen dit zullen doen. Heb je al een groot deel van je kosten eruit.

Dan nog een bedrag van 2500 euro pj voor mensen die gewoon betalen 9400 heb je dan al. Een groot deel van de kosten is er dan al uit. Dan heb je nog een slopers premie ed. Reken ik 2000 voor dan zit je op 11400.

Haalbaar is het wel denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2008 16:15 #739296 door Jeroen van Bodegom
Dan zou ik een aparte magazijncontributie voorstellen. Er zijn ook mensen die hun auto liever gewoon voor elk los schroefje naar de garage brengen waar ze al jaren komen. Die gaan geen hele hoge contributie betalen lijkt me.
Zodra ik een 300 in mijn bezit heb wil ik best een tientje (of zelfs wel 2) per maand betalen voor de zekerheid dat onderdelen die ik zoek beschikbaar zijn. Statiegeldsysteem en "alleen-onderdelen-mogen-kopen-voor-het-type-auto-dat-je-bezit-systeem" invoeren zoals bij de Dafclub lijkt me ook een goed idee.

Onderdelen zoals radiatoren, dynamo's en zo zullen voorlopig nog wel even via de "imitatie-kanalen" te koop blijven denk ik. Het zal vooral gaan om goede rubbers, plaatwerk en specifieke, nu ook al moeilijk te krijgen onderdelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD