Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
Maar goed, de link is van 20 december, toen het afgekeurd was het eerste voorstel vanaf 83. Dat is nu vanaf 87 geworden en dat voorstel is op 26 wel aangenomen!!! Dus....
Het komt er idd toch van. Het zal wel het volgende betekenen, dat er een hele rare situatie komt. De ene volvo rijder rijd voor nop, de andere krijgt naast de km heffing nog een extra milieuheffing. Dat word gewoon weg niet meer betaalbaar. De auto,s na 87 gaan dus gewoon weg! 2e hands worden het gewoon onderdelen wagens.
Dat betekend wel dat er heel veel onderdelen de komende tijd en wagens uit die tijd aangeboden gaan worden de komende jaren. Maar rond 2020 er bijna geen onderdeel tenzij opgeslagen door ons beschikbaar is!
Voor 87 rijders zal het wel tijdelijk voordeel hebben, veel en goedkope onderdelen verwacht ik wel de komende tijd, tenzij mensen met zo,n auto hem gewoon goed naar de sloop brengen. Doe dat niet, verkoop je wagen gewoon in onderdelen, lever 500 euro op, en koop er een voor 87.
Het naarste is wel dat nu de wegenbelasting tussen de 250 en 310 is voor een 340. Dat word veel meer! Als dadelijk de km plus milieu heffing is ingevoerd, en je moet vervuil tax gaan betalen naar vervuiling dan laat de rest zich natuurlijk wel raden! Dan ben je zeker minimaal 1000 euro pj kwijt als je rond de 8000km rijd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
En waar ging het zo moeilijk mee? Juist met de autobranche want die verkochten niks!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;77626 schreef : www.fehac.nl/home/FEHACbelastingsvrijste...gen25jaarenouder.pdf
Even heel erg kort gezegd hoor, maar staat hier niet eigenlijk dat we lid zijn van een club die GEEN DONDER geeft om een substantieel deel van ons bestaansrecht?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Auto's opslaan is geen efficiente ruimtebenutting dus zullen we ze helaas ook moeten slopen. Naast sleuteldagen moeten we dus ook demontagedagen op de kalender zetten!
Niet dat ik slopen promoot, maar we kunnen het beter zelf doen dan dat ze de pers in verdwijnen...
Is het mogelijk om als club een "officieel autodemontagebedrijf" te worden? Dan kunnen we voor elke binnen de club voor onderdelen gesloopte auto ook nog de sloperspremie krijgen. We moeten als club auto's kunnen afvangen voordat ze op de sloop terecht komen. Als wij mensen evenveel of meer kunnen geven voor hun sloper zullen meer mensen hun auto bij ons "dumpen". Als wij de slooppremie kunnen opstrijken is dat financieel misschien haalbaar.
Dit moet v??r 2012 behoorlijk wat naamsbekendheid krijgen zodat wij straks de eerste zijn aan wie niet-liefhebbers hun oninteressante 300's aanbieden.
Ik ben best bereid hiervoor middels een contributieverhoging of een extra magazijnlidmaatschap te betalen.
Wellicht dat ik wat doordraaf, maar iets dergelijks moet wel op iets grotere schaal als wat Erik nu doet ondernomen worden denk ik.
Wellicht dat het mogelijk is om dit samen met Erik te doen, want het is makkelijker om het allemaal centraal te beheren...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nog iets, als die milieuheffing door gaat en die gaat 99,9% door, dan zit je al aan 300 euro wegenbelasting bij 2500km! Alles daarboven is extra betalen!
Want als ze echt na uitstoot gaan heffen dan betaal je een vermogen extra aan milieu tax! Plus dat de houders van na 87 verplicht zijn een kastje van meer dan 100 euro te dokken...
Je kunt eigenlijk niks anders doen dan zo,n wagen weg doen. En daar is die club fehac blij mee? Wat on door dacht! Die hebben over 50 jaar geen leden meer, immers er zijn dan geen oldtimers meer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Alleen hele dure en zeldzame modellen in het bezit van "vermogendere" mensen dan de gemiddelde 300-rijder...Markvictor;77639 schreef : Die hebben over 50 jaar geen leden meer, immers er zijn dan geen oldtimers meer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Bodejodel;77637 schreef : Het lijkt er dus op dat het nu ?cht tijd wordt voor een "officieel" V3C onderdelenmagazijn.
Auto's opslaan is geen efficiente ruimtebenutting dus zullen we ze helaas ook moeten slopen. Naast sleuteldagen moeten we dus ook demontagedagen op de kalender zetten!
Niet dat ik slopen promoot, maar we kunnen het beter zelf doen dan dat ze de pers in verdwijnen...
Is het mogelijk om als club een "officieel autodemontagebedrijf" te worden? Dan kunnen we voor elke binnen de club voor onderdelen gesloopte auto ook nog de sloperspremie krijgen. We moeten als club auto's kunnen afvangen voordat ze op de sloop terecht komen. Als wij mensen evenveel of meer kunnen geven voor hun sloper zullen meer mensen hun auto bij ons "dumpen". Als wij de slooppremie kunnen opstrijken is dat financieel misschien haalbaar.
Dit moet v??r 2012 behoorlijk wat naamsbekendheid krijgen zodat wij straks de eerste zijn aan wie niet-liefhebbers hun oninteressante 300's aanbieden.
Ik ben best bereid hiervoor middels een contributieverhoging of een extra magazijnlidmaatschap te betalen.
Wellicht dat ik wat doordraaf, maar iets dergelijks moet wel op iets grotere schaal als wat Erik nu doet ondernomen worden denk ik.
Wellicht dat het mogelijk is om dit samen met Erik te doen, want het is makkelijker om het allemaal centraal te beheren...
Hier ben ik het volledig mee eens.
En uiteraard stel ik me geheel beschikbaar om mee te helpen. Zal ik eens uitzoeken of het mogelijk is RDW erkend te worden?
Daarnaast zijn schuren in de oostelijke helft van het land het goedkoopst denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Dat denk ik ook wel ja. Het is een eindje rijden, maar we zijn als club niet groot genoeg om enorme bedragen voor loodshuur op te hoesten...volvofiel;77642 schreef : Daarnaast zijn schuren in de oostelijke helft van het land het goedkoopst denk ik.
Note to self: "Tijd om de nieuwjaarsknaller te winnen!"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Toch vraag ik het me af hoe rendabel het is. Een loods huren is volgens mij niet goedkoop. Maar de dafclub heeft ook zoiets. Het is wel te doen, idd met die sloperspremie. Je moet ook oppassen dat de zaak niet failliet gaat ed. Er zit echt veel werk aan meer dan het lijkt. Maar het is te doen, zeker als je zo,n plek goedkoop kunt huren bij een 300 fanaat of iemand die dat bereid is.
Als er een goedkope plek gevonden word is het uitvoerbaar anders totaal niet. Daarbij komt er denk ik ook zoiet als een bestemmingsplan als je wagens uit elkaar gaat halen... Denk dat dat ook nog een heel groot probleem word! (als je een officele sloper word dan dan weet de gemeente het namelijk)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.