Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2008 07:46 #738447 door Laurens Post
Ik zit de laatste tijd op te letten op auto's op hun leeftijd dmv het kenteken. Merendeel wat ik tegenkom met de oude 2x letter-2 cijfer-2 letter combinatie zijn volvo's. Ga je verder kijken begint de gemiddelde leeftijd van een auto waar een normaal persoon in rijdt al rond 1995. beetje gokken aan het kenteken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-11-2008 09:55 #738457 door V300 register
Ik heb ook protest aangetekend; niet met de standaard mail van de FEHAC,
maar met een eigen verhaal. In nog geen 5 minuten had ik een standaard
mail terug. In die mail beweert dhr. Cramer kennis te hebben genomen van
mijn bericht. Maar hoe kan het dat iedereen die ik op de protestmogelijkheid
geattendeerd heb, dezelfde standaard mail terug krijgt?
Bovendien barstte die standaard mail van de taalfouten.
Laten we hopen op het gezond verstand van de overige partijen in de TK.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-11-2008 16:41 #738491 door V300 register
De onrust begrijp ik.
Alleen ben ik van mening dat dit zo overduidelijk om extra belasting gaat, dat de eerste die dit voor de rechter zal dagen al zal winnen. En wel omdat de definitie van oude auto en vervuiling niet direct verbonden is. Daarnaast heeft Cramer al gezegt dat het om het betalen gaat, en er is geen bewijs dat dat een schoner milieu opleveren zal.Belastingen moeten nl een doel dienen, anders is er geen doorgang. Tevens zijn er erg veel politici met dure antieke auto's van soms wel uit 1935, en die gaan dit echt niet steunen. Die Cramer is niet zo spannend, hij lijkt op een autist die ze ook een klusje gegeven hebben. Slimme politici pakken dit achter de schermen aan, en staan dan ineens op de stoep met alle handtekeningen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2008 16:50 #738492 door Jeroen van Bodegom
Die dure antieke auto's van 1935 hebben geen last van deze plannen hoor.
Het gaat om auto's van n? 1983.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-11-2008 17:07 #738493 door V300 register

Lucluc;76736 schreef : Opels halen de belastingvrije leeftijd maar met moeite. Ongelofelijk dat je astra's van in de jaren '90 ziet met weggerotte wielkuipen. Zouden ze nooit het idee hebben opgevat om hun product te verbeteren?

tot en met 96 roesten ze
mn moeder heeft n 97er ,die is nog als nieuw

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-11-2008 17:08 #738494 door V300 register

Bodejodel;76837 schreef : Die dure antieke auto's van 1935 hebben geen last van deze plannen hoor.
Het gaat om auto's van n? 1983.

Ja, dat heb ik gelezen. Maar auto liefhebbers steunen zoiets niet, dat bedoelde ik te zeggen.
Dat is net als de APK, die wijkt ook af voor oudere vehicles. Als die APK op 1 standaard komt te staan, dan zou ik me wel heel erg druk gaan maken. De apk staat echt ergens voor, wegenbelasting is een oud idee net als 'kijk en luister geld' wat we vroeger hadden. Kans dat hele wegenbelasting weg gaat is veel groter.Zeker nu die kilometer heffing is bedacht. Het is europeser, en dat willen ze graag. Dan betaalt iedere toerist straks ook hier mee, geeft veel meer opbrengst.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-11-2008 18:12 #738505 door Mark Smeets
Ja en dan? moeten oldtimers dan ook een kastje inbouw en betalen? Want daar hoor je ze nooit over..
Dat die kilometer heffing er komt, is eigenlijk al zeker, alleen wanneer nog niet precies.. Ik meen dat ze van plan zijn het rond 2011 in te voeren in fases.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2008 18:15 #738508 door Jeroen van Bodegom
Nogmaals, even doorlezen:

"Met het ?bevriezen' van de oldtimerregeling wil de ChristenUnie ook anticiperen op de kilometerheffing die vanaf 2012 wordt ingevoerd. Afgesproken is namelijk dat voor klassieke auto's waarvoor tot dan toe geen motorrijtuigenbelasting betaald wordt, te zijner tijd ook geen kilometerprijs wordt geheven."

www.christenunie.nl/nl/k/91/news/view/31...jden-aan-banden.html

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2008 11:18 #738709 door V300 register

v0lv0freak;76851 schreef : Ja en dan? moeten oldtimers dan ook een kastje inbouw en betalen? Want daar hoor je ze nooit over..
Dat die kilometer heffing er komt, is eigenlijk al zeker, alleen wanneer nog niet precies.. Ik meen dat ze van plan zijn het rond 2011 in te voeren in fases.

Nee, geen kastje maar extra belasting op de brandstof...

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2008 12:21 #738717 door alex kokkeler (GAST)

v0lv0freak;76851 schreef : Ja en dan? moeten oldtimers dan ook een kastje inbouw en betalen? Want daar hoor je ze nooit over..

racousho;77065 schreef : Nee, geen kastje maar extra belasting op de brandstof...

lol, dan gooi je toch in je niet-belastingvrije auto meer benzine (of in de jerrycans) om dan later in je oldtimer over te hevelen... :humor:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC