Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 20:59 #738380 door V300 register
Dit soort gedoe is ook de reden geweest dat we als V3C lid zijn geworden van de FEHAC. Onze gebakjes beginnen onderhand de pensioensgerechtigde leeftijd te bereiken en dan willen ze ineens de AOW afschaffen. Typisch gevalletje van naastenliefde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 21:42 #738382 door alex kokkeler (GAST)
Ik heb al contact gehad met dhr. Cramer.

Hij meende te zeggen dat de oldtimers die nu de oldtimerstatus hebben behaald dat te behouden en dat alles wat nog oldtimer moet worden - dus alles na 1983 - gewoon belasting moet blijven betalen ongeacht dat ze over een jaar ook de 25 jarige leeftijd hebben behaald.

Hij doelt hiermee op de techniek van de jaren '80, die kan nog makkelijk mee komen met de maatstaven van tegenwoordig.

Wat dus funest wordt voor bedrijven die handelen en brood verdienen met youngtimers. Lijkt me ook dat er hierdoor weer een hoop 300's gaan sneuvelen en veel Amerikaans spul.

Jammer... wordt het toch nog een onbetaalbare hobbie.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 21:45 #738384 door E. van Oostveen
In vind 1995 wel een logische grens. Daarvoor gewoon alles oltimer laten worden, behalve de Opels natuurlijk.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-11-2008 21:55 #738387 door Mark Smeets

Erik;76728 schreef : behalve de Opels natuurlijk.

:humor: Dat is een hele goeie :humor: En als Opel nu ook nog failliet gaat, dan sterven ze helemaal uit :D

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 21:57 #738389 door E. van Oostveen
Ja, dat zou mooi zijn. Opels tot aan '76 ok. De rest gewoon opruimen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 22:01 #738392 door V300 register
Opels halen de belastingvrije leeftijd maar met moeite. Ongelofelijk dat je astra's van in de jaren '90 ziet met weggerotte wielkuipen. Zouden ze nooit het idee hebben opgevat om hun product te verbeteren?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 22:01 #738393 door Anjo van den Akker
nou voor mij is het duidelijk, christenunie heb ik nooit op gestemd, en nou ga ik er zeker weten nooit meer op stemmen.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-11-2008 22:07 #738395 door Mark Smeets

Lucluc;76736 schreef : Opels halen de belastingvrije leeftijd maar met moeite. Ongelofelijk dat je astra's van in de jaren '90 ziet met weggerotte wielkuipen. Zouden ze nooit het idee hebben opgevat om hun product te verbeteren?

Opels zijn niet de enigste.. ook van andere merken valt mij op dat er maar weinige oude modellen van rijden.. hoevaak zie je nog een BMW 3-serie met de losse ronde koplampen? (e30?? ik weet het niet zeker). Of een oude ford..
Het kan aan mij liggen, maar ik zie voornamelijk Volvo's als het om oude auto's gaat.. Nu woon ik in Born, het geboorte dorp van de 300, maar hier zie ik ze nog regelmatig :D Maar ook 240's zie je nog best vaak, ook niet de jongste meer.. En vandaag nog een 164 gezien.. een 'katterug' rijdt hier in het dorp ook nog als DD... verder zag ik toen ik nog om 8 uur naar school ging elke morgen een jonge dame in een amazone station rijden, in zeer mooie staat!

Overigens heb ik eens ergens een onderzoek gelezen, waarin stond dat Volvo's het oudste worden, gevolgd door Mercedessen..
Ik d8 dat een Volvo gemiddeld 20 of 21 jaar werd voordat hij naar de sloop ging.. :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 22:09 #738396 door V300 register
Ik denk dat jouw ogen ook vooral letten op Volvo's.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 22:11 #738399 door 16673-dummy
Ook ik heb zojuist een ellenlange mail gestuurd naar de drie heren.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC