Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Hij meende te zeggen dat de oldtimers die nu de oldtimerstatus hebben behaald dat te behouden en dat alles wat nog oldtimer moet worden - dus alles na 1983 - gewoon belasting moet blijven betalen ongeacht dat ze over een jaar ook de 25 jarige leeftijd hebben behaald.
Hij doelt hiermee op de techniek van de jaren '80, die kan nog makkelijk mee komen met de maatstaven van tegenwoordig.
Wat dus funest wordt voor bedrijven die handelen en brood verdienen met youngtimers. Lijkt me ook dat er hierdoor weer een hoop 300's gaan sneuvelen en veel Amerikaans spul.
Jammer... wordt het toch nog een onbetaalbare hobbie.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Mark Smeets
- Moderator
Erik;76728 schreef : behalve de Opels natuurlijk.
:humor: Dat is een hele goeie :humor: En als Opel nu ook nog failliet gaat, dan sterven ze helemaal uit
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- Mark Smeets
- Moderator
Lucluc;76736 schreef : Opels halen de belastingvrije leeftijd maar met moeite. Ongelofelijk dat je astra's van in de jaren '90 ziet met weggerotte wielkuipen. Zouden ze nooit het idee hebben opgevat om hun product te verbeteren?
Opels zijn niet de enigste.. ook van andere merken valt mij op dat er maar weinige oude modellen van rijden.. hoevaak zie je nog een BMW 3-serie met de losse ronde koplampen? (e30?? ik weet het niet zeker). Of een oude ford..
Het kan aan mij liggen, maar ik zie voornamelijk Volvo's als het om oude auto's gaat.. Nu woon ik in Born, het geboorte dorp van de 300, maar hier zie ik ze nog regelmatig Maar ook 240's zie je nog best vaak, ook niet de jongste meer.. En vandaag nog een 164 gezien.. een 'katterug' rijdt hier in het dorp ook nog als DD... verder zag ik toen ik nog om 8 uur naar school ging elke morgen een jonge dame in een amazone station rijden, in zeer mooie staat!
Overigens heb ik eens ergens een onderzoek gelezen, waarin stond dat Volvo's het oudste worden, gevolgd door Mercedessen..
Ik d8 dat een Volvo gemiddeld 20 of 21 jaar werd voordat hij naar de sloop ging..
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid