Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-11-2012 18:43 #917535 door V300 register

punkazz;207616 schreef : Duitsland heeft weldegelijk een wegenbelasting en een best eerlijke ook:
auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/64140-weg...ng-in-duitsland.html

Edit: ik kan me herinneren dat ik een maand belasting moest betalen voor de 360 bij exporteren en dat was pittig duur! 507/12 = 42,25 euro


Pittig? ?42,25 is toch nauwelijks duurder dan in Nederland? Ik betaal voor mijn 340 ook al ?32 per maand, en die zit geloof ik een categorie onder een 360.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-11-2012 19:07 #917538 door V300 register
Ik zou nu 31 euro per maand betalen voor m'n 360 (Utrecht is voordelige provincie), zelfde als jij dus. Is toch duurder en scheelt 135 euro per jaar. Ik vind het best wat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2012 21:20 #917549 door E. van Oostveen
Maar wat gaan we er tegen doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02-11-2012 22:23 #917558 door Erick Janssen (GAST)

Erik;207643 schreef : Maar wat gaan we er tegen doen?


:confused: :wtf2: petitie tekenen, dacht ik zo :yesyes: :y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02-11-2012 22:37 #917559 door alex kokkeler (GAST)
Ik betaal straks...
...ik durf het haast niet te zeggen wat ik straks voor mijn collectie moet betalen.

Dik over de heeelveeel euro per jaar aan belasting als het doorgaat!
Ammehoela!
Ik ga dan echt wel de helft schorsen of met 1 of 2 auto's rijden, dan kan ik ook nog 1x per jaar op vakantie........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-11-2012 11:14 #917564 door V300 register

Erik;207643 schreef : Maar wat gaan we er tegen doen?

Ik vermoed dat er wel actie gevoerd gaat worden, demonstratie in Den Haag ofzo. Met alle klassiekers tegelijk naar Den Haag en zorgen voor een file. Ik ben niet zo voor economische schade aanrichten, dus dan op een zaterdag of zondagochtend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-11-2012 12:07 #917567 door V300 register
Tja er zijn verschillende zaken die je kunt doen:

Als club in de media uitkomen., hoeveel 340,ers zijn er nu nog 1500 ofzo? Hoeveel worden dat er met een dergelijke maatregel?

Zijn wij mensen die rijden omdat we belasting willen omzeilen of liefhebbers. Waarom zijn we dan liefhebbers, en wat is het verschil met iemand die een goedkope bak rijd voor de belasting?

(niet opknappen auto, ect ect)

Wat zou het effect hebben op een dergelijke maatregel? Zijn niet alleen de hobbyisten gepakt? Worden degene die expres zo rijden wel gepakt? Dat er dadelijk allemaal mercedessen met Pools kenteken voor de deuren van mensen staan, die een "winkeltje" hebben in polen. Maar die route gaan ze ook aanpakken volgens mij... Las ik.

Kunnen we niet pleiten voor diesel helemaal belasten, en gas sam sam?

Dan wordt het namelijk om deze wagens voor de belasting vrijstelling te rijden te duur. Als je een dikke mercedes hebt, moet je toch nog elk jaar op deze manier 800 euro betalen op gas. Met de extra kosten die dat met zich meebrengt, kun je beter een andere wagen nemen....

Zo moeilijk zijn de oplossingen meestal niet. En de hobby rijder, in hoevere zou deze hier last van hebben? Ja oke, als je een amzone hebt op gas kun je 500 euro betalen, maar ja als je de gastank eruit doet niets. En ze zijn toch ook om niet veel te rijden? Zeggen ze zelf, nau als je niet veel rijd hoef je niet op gas te rijden.

Ik denk wel dat vooral de Fehac hier een rol in moet spelen, en dat zal moeilijk worden. De mercedes club zal echt niet gaan pleiten voor het belasten van diesels als voorbeeld. Een ander deel van de club zal zeggen, oldtimers zijn auto,s van 40 jaar en ouder. Niet geheel toevallig omdat ze er zelf ook in rijden. Geld voor mij ook, maar als ik op gas had gereden, had ik ook gezegd dat het wel deels belast zou mogen worden. Want als mensen in een oltimer rijden voor gas, geloof ik niet echt. Oke, leuk dat het milieu vriendelijker is, maar zou elke auto standaard op gas lopen, en was benzine goedkoper geweest dan denk ik dat er in oldtimers heel wat benzinetanken zouden worden ingebouwd..

Je moet eerst proberen met 1 mond te spreken. Maar de Fehac krijgt het moeilijk want die moet iedereen vertegenwoordigen? Wat moeten ze zeggen? Oke, hobbyrijders. Maar waarom rijd een hobbyrijder dan op gas? Als die toch weinig km maakt, is dat niet nodig lijkt me? Zeker de oudere wagens zijn er niet voor gemaakt, met de kleppen en dergelijke. Dat kun je helemaal vernieuwen, maar waarom als je er weinig in rijd? Dus zo raar is mijn redenering niet eens.

Als de belangenorganisatie zegt, auto,s boven de 40 jaar dan moeten wij eens kijken of we zelf niets kunnen ondernemen. Tot dan toe is het beter om met 1 mond te spreken, maar media opzoeken kan geen kwaad als club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-11-2012 23:20 #917579 door V300 register
Waarom dagelijks rijden in je oude auto, als liefhebber? Omdat het kan, omdat het leuk is, stilstand is achteruitgang...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
03-11-2012 23:44 #917580 door alex kokkeler (GAST)

setsunakaede;207673 schreef : Waarom dagelijks rijden in je oude auto, als liefhebber? Omdat het kan, omdat het leuk is, stilstand is achteruitgang...


en als je dan jaarlijks 10dkm met die nu-MRB-vrije auto maakt, vindt ik het niet echt oneerlijk om wegenbelasting te gaan betalen als je nog geen andere vergelijkbare auto hebt waar je MRB voor betaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
04-11-2012 11:19 #917581 door Erick Janssen (GAST)
:wtf2: Maar hoe moet dat dan als de tweede auto ook belastingvrij wordt? :confused:

Mijn mening alleen auto's belastingvrij die 25 of voor mijn part 30 jaar een Nederlandse kenteken hebben :y: en dat "jongere" auto's die ingevoerd worden minstens 15 jaar een Nederlandse kenteken moeten hebben en MRB hebben betaald. :yesyes:

Dan kan je nog een uitzondering maken voor auto's die ingevoerd worden die 45 tot 50 jaar of ouder zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets