Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

Lees meer
01-11-2012 16:24 #917455 door Floris Schropp
ik vond de man die sprak op het nieuws namens de klassiekerverenigingen ook zeer onproffesioneel. Een mediatraining is wel het minste. Ook deze persberichten van de Fehac geven me niet veel vertrouwen in hun diplomatische vaardigheden.

naar mensen die schreeuwen wordt niet geluisterd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-11-2012 16:57 #917456 door V300 register
Ik heb bezwaar tegen de term 'dagelijks'. Ik pak de auto wel bijna dagelijks (ik wil het iig kunnen), maar rijd in totaal niet zoveel. Ik wil best een beetje betalen, maar liever niet net zoveel als de kilometervreter. En een 'beetje' kort door de bocht is deze zin:

[import-oldtimers] vallen op in het dagelijkse verkeer met het 3-letterige kentekennummer. Deze worden niet als oldtimer gebruikt, maar gewoon als dagelijkse auto...

Klinkt als een feit, is het natuurlijk niet :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-11-2012 17:08 #917458 door V300 register
Van je vrienden moet je het kennelijk hebben. Ik laat een snor staan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-11-2012 17:14 #917459 door V300 register
Ik heb er al 1 :D edit: en dat klopt dan wel, want ik zie nu dat ik ook ongeveer 2 x zoveel km's maak als de gemiddelde bezitter van een oldtimer van 30 jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2012 17:37 #917461 door 16673-dummy

Fehac;207542 schreef : Het probleem zijn de oldtimers die dagelijks gebruikt worden. Eigenlijk de oude auto's van 1980-1986. Deze zijn zeer recent in grote aantallen geimporteerd en vallen op in het dagelijkse verkeer met het 3-letterige kentekennummer. Deze worden niet als oldtimer gebruikt, maar gewoon als dagelijkse auto met een daarbij horend hoog kilometrage.


zozo.. pittige reactie van de fehac!
Mijn oldtimer met 3-letterig kenteken is geimporteerd omdat 'ie in NL niet te vinden is en heeft sinds juli maar liefst 200km gereden...

Ik geloof dat de FEHAC een beetje opgejuind wordt en heel snel reacties aan het versturen is... jammer, want door die snelheid wordt de zorgvuldigheid en onderbouwing eventjes "vergeten"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-11-2012 17:43 #917462 door V300 register
Die rapporten waarnaar ze linken op hun site zijn veel beter, daar kun je zo wat slogans en bewijsmateriaal uithalen. En die 'grote aantallen' kun je nu alweer weerleggen, omdat het alweer terugloopt, je kunt daarnaast als oorzaak hiervoor de politiek zelf aanwijzen en aangezien al die auto's toch economisch worden ingezet blijft er uiteindelijk letterlijk en figuurlijk maar weinig van over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-11-2012 18:03 #917466 door V300 register
De Fehac heeft wel een beetje gelijk he. Die weten heuswel als een mercedes diesel ingevoerd wordt dat deze gebruikt wordt op veel te rijden, en een volvo 343 uit Belgi? niet echt... Enkel durven ze dat niet te zeggen, jammer.

De Fehac heeft vroeger zelf gezegd, dat heel weinig mensen met een oldtimer op diesel rijden. Ga naar de politiek en zeg gewoon, al die diesels behalve vrachtwagens moeten belast worden. Klaar, geen mitsen en maren, die kan ik ook zat verzinnen maar de politiek kiest voor simpele oplossingen. Zeg daarnaast dat autos op lpg vanaf nu brandstof toeslag moeten betalen, en laat de rest met rust. Probleem opgelost, grote kans dat je ze kunt overtuigen.

Anders is het dadelijk iedereen betalen, want de rechter fluit dit dus echt niet terug. Hadden we moeten zien aankomen, is een beleidsmatige afweging ect, en overgangsrecht bemoeid hij zich niet mee.

Wel zal de raad van state een pittig stuk schrijven, dat de burger niet weet waar hij aan toe is. Immers, die regeling van 30 jaar en brandstoftoeslag wordt nu alweer afgebroken voordat hij goed en wel is ingevoerd... Maar goed dat zal ze verder worst wezen, en ze drukken het er toch wel door. Natuurlijk mag dat! Alleen ja de burger weet het niet meer, dat is het nadeel crisis of niet. Maar dat is met meer zaken zo natuurlijk, en wellicht mag het wel van ons verwacht worden dat niets meer zeker is.

In de 1e kamer zijn genoeg voorstanders, dus pech gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-11-2012 18:59 #917472 door V300 register

powerflux;207547 schreef : ik vond de man die sprak op het nieuws namens de klassiekerverenigingen ook zeer onproffesioneel. Een mediatraining is wel het minste. Ook deze persberichten van de Fehac geven me niet veel vertrouwen in hun diplomatische vaardigheden.

naar mensen die schreeuwen wordt niet geluisterd.


Ik ben het helemaal met je eens. De FEHAC komt echt totaal niet professioneel over. Denken - op basis van het persbericht en deze reactie - dingen niet goed na, en scheren veel kwesties en situaties over 1 kam. Jammer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-11-2012 20:27 #917482 door V300 register
Was het iemand trouwens al opgevallen dat er voor taxi's vrijstelling aangevraagd kan worden voor de motorrijtuigenbelasting? De BPM-teruggaaf wist ik al maar dat is toch ook gek? Als er 1 groep is die intensief gebruik maakt van het wegennet zijn het de taxi's wel en het komt ook niet ten goede aan de algemene zaak (zoals bij het OV wat betaalbaar moet blijven om te kunnen concurreren), taxi's zijn 'gewoon' een commerci?le instelling dus moeten zelf maar uitvogelen hoe ze concurreren terwijl ze w?l belasting betalen.
Je zou bijna je nieuwe auto op taxiplaten zetten en jezelf per kilometer laten afrekenen wat je anders ook wel zou doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-11-2012 21:00 #917489 door V300 register
Vandaar ook die blauwe nummerborden. Overigens dat misbruik zal je blijven houden. Er zullen handigers zijn die de LPG installatie uitbouwen bij een apk, en erin zetten als deze voorbij is. Kan makkelijk, de gaten en dergelijke zitten eral, de slangen kun je netzo goed laten zitten klaar is kees, dus bij verkeerscontrole,s zou men hier ook op moeten controleren bij afschaffing.

Wat je ook krijgt is dat je mensen hebt die met pools kenteken en dergelijke zullen rondrijden. Hele constructies kun je er zelfs voor verzinnen. Mensen die zich in polen inschrijven bij het KVK, auto ect. Ja, pas op dat mag niet he, daar staan zware boetes op als je als Nederlander in een buitenlandse auto rijd. Maar met zoiets kun je het wel proberen te omzeilen, dus die regelgeving moet dan ook worden aangepast. Niet zo makkelijk allemaal...

Het beste zou toch echt zijn, diesels en gas de helft ben je klaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets