Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- Floris Schropp
- Offline
- Nieuw lid
naar mensen die schreeuwen wordt niet geluisterd.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Klinkt als een feit, is het natuurlijk niet[import-oldtimers] vallen op in het dagelijkse verkeer met het 3-letterige kentekennummer. Deze worden niet als oldtimer gebruikt, maar gewoon als dagelijkse auto...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Fehac;207542 schreef : Het probleem zijn de oldtimers die dagelijks gebruikt worden. Eigenlijk de oude auto's van 1980-1986. Deze zijn zeer recent in grote aantallen geimporteerd en vallen op in het dagelijkse verkeer met het 3-letterige kentekennummer. Deze worden niet als oldtimer gebruikt, maar gewoon als dagelijkse auto met een daarbij horend hoog kilometrage.
zozo.. pittige reactie van de fehac!
Mijn oldtimer met 3-letterig kenteken is geimporteerd omdat 'ie in NL niet te vinden is en heeft sinds juli maar liefst 200km gereden...
Ik geloof dat de FEHAC een beetje opgejuind wordt en heel snel reacties aan het versturen is... jammer, want door die snelheid wordt de zorgvuldigheid en onderbouwing eventjes "vergeten"
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De Fehac heeft vroeger zelf gezegd, dat heel weinig mensen met een oldtimer op diesel rijden. Ga naar de politiek en zeg gewoon, al die diesels behalve vrachtwagens moeten belast worden. Klaar, geen mitsen en maren, die kan ik ook zat verzinnen maar de politiek kiest voor simpele oplossingen. Zeg daarnaast dat autos op lpg vanaf nu brandstof toeslag moeten betalen, en laat de rest met rust. Probleem opgelost, grote kans dat je ze kunt overtuigen.
Anders is het dadelijk iedereen betalen, want de rechter fluit dit dus echt niet terug. Hadden we moeten zien aankomen, is een beleidsmatige afweging ect, en overgangsrecht bemoeid hij zich niet mee.
Wel zal de raad van state een pittig stuk schrijven, dat de burger niet weet waar hij aan toe is. Immers, die regeling van 30 jaar en brandstoftoeslag wordt nu alweer afgebroken voordat hij goed en wel is ingevoerd... Maar goed dat zal ze verder worst wezen, en ze drukken het er toch wel door. Natuurlijk mag dat! Alleen ja de burger weet het niet meer, dat is het nadeel crisis of niet. Maar dat is met meer zaken zo natuurlijk, en wellicht mag het wel van ons verwacht worden dat niets meer zeker is.
In de 1e kamer zijn genoeg voorstanders, dus pech gehad.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
powerflux;207547 schreef : ik vond de man die sprak op het nieuws namens de klassiekerverenigingen ook zeer onproffesioneel. Een mediatraining is wel het minste. Ook deze persberichten van de Fehac geven me niet veel vertrouwen in hun diplomatische vaardigheden.
naar mensen die schreeuwen wordt niet geluisterd.
Ik ben het helemaal met je eens. De FEHAC komt echt totaal niet professioneel over. Denken - op basis van het persbericht en deze reactie - dingen niet goed na, en scheren veel kwesties en situaties over 1 kam. Jammer
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Je zou bijna je nieuwe auto op taxiplaten zetten en jezelf per kilometer laten afrekenen wat je anders ook wel zou doen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wat je ook krijgt is dat je mensen hebt die met pools kenteken en dergelijke zullen rondrijden. Hele constructies kun je er zelfs voor verzinnen. Mensen die zich in polen inschrijven bij het KVK, auto ect. Ja, pas op dat mag niet he, daar staan zware boetes op als je als Nederlander in een buitenlandse auto rijd. Maar met zoiets kun je het wel proberen te omzeilen, dus die regelgeving moet dan ook worden aangepast. Niet zo makkelijk allemaal...
Het beste zou toch echt zijn, diesels en gas de helft ben je klaar.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.