Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-11-2012 22:33 #917496 door V300 register
Het beste zou zijn: betalen per kilometer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-11-2012 09:27 #917497 door V300 register
Klopt is alleen onzettend duur in te voeren. Enkel voor oldtimers dan. Als het er vankomt, kun je gewoon zeggen eerste 3000 km vrij, daarna dikke heffing omdat het geen plezier rijden meer is. Er zijn trouwens meer argumenten om vooral de benzine modelen vrijstelling te laten behouden. Natuurlijk is gas veel beter voor het mileu, maar diegene die er gas in gezet hebben hebben dat doorgaans niet vanwege milieu overwegingen gedaan... Eerder om goedkoop uit te zijn, en wat meer km te maken dan diegene die op benzine rijden.

Een oldtimer op benzine misbruiken, kan praktisch niet daar het verbruik veel te hoog is, de kosten veel te hoog zijn zodat je met een besparing van een paar honderd euro totaal geen zode aan de dijk zet.

Voordelen zijn er meer als je denkt... Vooral in dorpen, rijd relatief veel jeugd in oude wagens, die ze zelf onderhouden. En ja, dit is soms uit kosten perspectief wat je misbruik zou kunnen noemen maar veelal omdat ze het leuk vinden, en het kunnen doen vanwege die korting op de wegenbelasting.

In de techniek zit onzettend veel tekort. Kijkend naar mezelf. Ik kon eerst helemaal niets doen met zo,n auto. Nu kan ik automaten vervangen, achterkleppen maken, remblokken verwisselen, remleidingen ontluchten, carburateur nakijken riemen vervangen ect ect. Bijna alles dus. Eigenlijk heb ik mezelf een behoorlijke cursus techniek aangeleerd. En vergeet niet, de mensen die ik ken die toen ze jong waren in een ford capri hebben gereden, zijn later wel de HTS gaan doen met autotechniek. Zouden ze dat anders ook gedaan hebben, ik betwijfel dat hoor.

En daarover hoor ik niets! De gevolligen kunnen wel eens wat groter zijn dan gedacht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-11-2012 11:09 #917505 door V300 register

Markvictor;207590 schreef : Klopt is alleen onzettend duur in te voeren. Enkel voor oldtimers dan. Als het er vankomt, kun je gewoon zeggen eerste 3000 km vrij, daarna dikke heffing omdat het geen plezier rijden meer is. Er zijn trouwens meer argumenten om vooral de benzine modelen vrijstelling te laten behouden. Natuurlijk is gas veel beter voor het mileu, maar diegene die er gas in gezet hebben hebben dat doorgaans niet vanwege milieu overwegingen gedaan... Eerder om goedkoop uit te zijn, en wat meer km te maken dan diegene die op benzine rijden.

Een oldtimer op benzine misbruiken, kan praktisch niet daar het verbruik veel te hoog is, de kosten veel te hoog zijn zodat je met een besparing van een paar honderd euro totaal geen zode aan de dijk zet.

Voordelen zijn er meer als je denkt... Vooral in dorpen, rijd relatief veel jeugd in oude wagens, die ze zelf onderhouden. En ja, dit is soms uit kosten perspectief wat je misbruik zou kunnen noemen maar veelal omdat ze het leuk vinden, en het kunnen doen vanwege die korting op de wegenbelasting.

In de techniek zit onzettend veel tekort. Kijkend naar mezelf. Ik kon eerst helemaal niets doen met zo,n auto. Nu kan ik automaten vervangen, achterkleppen maken, remblokken verwisselen, remleidingen ontluchten, carburateur nakijken riemen vervangen ect ect. Bijna alles dus. Eigenlijk heb ik mezelf een behoorlijke cursus techniek aangeleerd. En vergeet niet, de mensen die ik ken die toen ze jong waren in een ford capri hebben gereden, zijn later wel de HTS gaan doen met autotechniek. Zouden ze dat anders ook gedaan hebben, ik betwijfel dat hoor.

En daarover hoor ik niets! De gevolligen kunnen wel eens wat groter zijn dan gedacht.

:no:
MRB afschaffen -> accijnzen verhogen.
Maakt het geheel eerlijker want een lichte auto die onzuinig is wordt alsnog bestraft want hij is milieuonvriendelijk. Een zware auto die wel zuinig is hoeft niet onnodig belasting te betalen. Als het dit alleen voor oldtimers in wil voeren wordt het wel een dure grap inderdaad :D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-11-2012 11:21 #917506 door V300 register

Lucluc;207550 schreef : Van je vrienden moet je het kennelijk hebben. Ik laat een snor staan!

Het is Movember, dus het is nog voor een goede zaak ook :f.

Wat betreft te reactie van FEHAC; ik snap dat ze snel moeten reageren (iedereen verwacht actie van hun kant), maar ze gaan wel wat snel door de bocht hier en daar.
Wel denk ik dat ze nu niet teveel moeten inboeten, simpelweg om een onderhandelingspositie te verwerven. In de politiek is het nu eenmaal geven en nemen (jaja, ik klink als de VVD en PvdA:no_comment:). Als je al teveel geeft, sta je minder sterk in de onderhandelingen later (mijn inziens). Ze zullen nu goed moeten proberen te voelen in welke richting de politiek nog te bewegen is en daar later pas op inspelen. Het debat gaat nu vooral over de zorg, dus ze hebben nog wel tijd om er goed over na te denken en te zorgen dat ze een goed onderbouwd tegenvoorstel hebben tzt, waarmee ze ook flinke media-aandacht kunnen trekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-11-2012 11:23 #917507 door V300 register
MRB gewoon in zijn geheel afschaffen. Er wordt al meer dan voldoende belasting via het autoverkeer binnengehengeld, het scheelt allemaal financieel gemekker, provincies worden toch een keer afgeschaft dus voor de opcenten hoeft het ook niet (vaak nu al niet) en dan is het eerlijk voor iedereen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-11-2012 11:31 #917508 door V300 register

Maurits Cassee;207598 schreef : :no:
MRB afschaffen -> accijnzen verhogen.
Maakt het geheel eerlijker want een lichte auto die onzuinig is wordt alsnog bestraft want hij is milieuonvriendelijk. Een zware auto die wel zuinig is hoeft niet onnodig belasting te betalen. Als het dit alleen voor oldtimers in wil voeren wordt het wel een dure grap inderdaad :D.

En alle grensbewoners lachen zich een deuk...behalve degenen die een pompstation hebben..
Tenzij de rest van Europa hier ook in meegaat, zal dit niet werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-11-2012 15:10 #917521 door V300 register
De grap is, grote delen zijn al over.
Frankrijk sowieso, Belgen hebben een systeem waarbij belasting wordt betaald wanneer de auto wordt overgeschreven en hoe het in Duitsland gaat weet ik niet maar ik heb nog nooit van een Duitse wegenbelasting gehoord. Ergo NL scoort het slechtst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2012 15:24 #917522 door 16673-dummy
is dat zo?
vergelijk de staat van de Franse nationale wegen eens met die van de Nederlandse nationale wegen... een wereld van verschil!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-11-2012 15:43 #917523 door V300 register
Duitsland heeft weldegelijk een wegenbelasting en een best eerlijke ook:
auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/64140-weg...ng-in-duitsland.html

Edit: ik kan me herinneren dat ik een maand belasting moest betalen voor de 360 bij exporteren en dat was pittig duur! 507/12 = 42,25 euro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2012 17:00 #917525 door 16673-dummy
ja, maar in D heb je dan weer minder accijns... laatst nog getankt voor 1,61 per liter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets