Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Het beste kan men het doen netzo als een bestelbus op geelkenteken, die is in de benzine variant goedkoper scheelt ongeveer 25% uit mijn hoofd.
Dus of een 3/4 of een halftarief, of benzine vrij en de rest toeslag of vol betalen. Ze gaan toch echt geen oplossingen kiezen waarbij APK standen in de toekomst moeten bewijzen hoeveel iemand rijd ed. Veel te veel werk. Niet betrouwbaar ook.
Wat je ook kunt verzinnen is vrij schorsen, maar wel vol tarief. Bijvoorbeeld dat je je wagen kosteloos 4 keer per jaar kunt schorsen, en dan niet voor 3 maanden maar voor 2 minimaal. Echter moet de verzekering dan wel op zoiets meespelen.
Of ze laten echt iedereen betalen maar willen ze het bedrag van 156 miljoen per jaar binnen halen, gaat dat niet lukken. Dan zul je toch echt een breakeven punt uit moeten rekenen, als het de overheid echt om het geld te doen is, en dat is lager dan het volle tarief aan wegenbelasting.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
@Anjo: de voorwaarde van een lidmaatschap van een klassiekervereniging
is in het plan van Gromsound niet voldoende; er moet volgens punt 1)
aantoonbaar een dagelijks vervoermiddel "in de vaart" zijn. De HSB die
daarvoor betaald moet worden en de beperkingen in het jaarkilometrage
van de klassiekerpolis, maken het dagelijks gebruik onaantrekkelijk tot onmogelijk.
Ik zie wel iets in het plan van Gromsound. Lijkt een beetje op de Duitse variant.
Mijn dagelijkse auto zou dan een V50 2.0D kunnen worden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Wie haalt dit in zijn hoofd? Dit is toch helemaal niet eerlijk?
Ik zou een fiat panda op de stoep moeten zetten om mijn 345, die nu echt bijna niet meer rijdt, belastingvrij te hebben. Dat is toch klinkklare onzin!
Mijn dagelijkse vervoer is het OV en de fiets en het gebruik van mijn 345 verandert daar echt 0,0 om.
Gewoon voor iedereen een kilometerheffing, oldtimer of niet. DAT is pas eerlijk. Betalen naar gebruik. Als je geen kastje in je auto wilt zet je hem maar in het museum.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
vrijstelling te onderscheiden van de ware liefhebbers. Tja, dan valt er een
aantal liefhebbers tussen wal en schip. Misschien moet er een uitzondering
gemaakt worden voor auto's waarvoor reeds 30 jaar lang aantoonbaar in
Nederland wegenbelasting is betaald.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Lucluc;207712 schreef : Anjo, ik ben het volledig met je eens! De nieuwe regeling zoals ie nu is vind ik heel acceptabel en had me ook al ingesteld op alleen het betalen van de lpg toeslag.
De enige andere optie is toch rekening rijden
Zo zou ik het ook het liefst zien! Ik vrees alleen dat dit te weinig oplevert of niet 'milieuvriendelijk'
![:lol: :lol:](/media/kunena/emoticons/grin.png)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Fran?ois;207732 schreef : @Joost: het plan Gromsound omvat voorstellen om de misbruikers van de
vrijstelling te onderscheiden van de ware liefhebbers. Tja, dan valt er een
aantal liefhebbers tussen wal en schip. Misschien moet er een uitzondering
gemaakt worden voor auto's waarvoor reeds 30 jaar lang aantoonbaar in
Nederland wegenbelasting is betaald.
Dat laatste mag dus niet, zoals al herhaaldelijk in dit topic is geschreven.
Ik heb er de laatste dagen eens goed over nagedacht en ik blijf erbij dat een kilometerheffing het beste is.
Immers, je betaalt niets als je niets rijdt. Rijd je toch, betaal je naar gebruik. Je belast immers de weg en vervuilt het milieu, daar kan niemand omheen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Maar eigenlijk ben ik het helemaal eens met Anjo, ik begrijp wel dat er geld nodig is, maar zolang het niet aannemelijk is dat die 200 miljoen (was het toch?) ook daadwerkelijk wordt opgehaald ipv een toename in geschorste (en gedoemde) klassiekers, zie ik de noodzaak er niet van in. En ik zou nog wel ergens anders 200 miljoen vandaan weten te halen (teveel om op te noemen, en om discussie te voorkomen ga ik ze lekker niet noemen :+)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Als liefhebbers van oude bolides wil ik jullie vragen de volgende petities te ondertekenen en evt. door te sturen.
petities.nl/petitie/behoud-van-oldtimer-wegenbelastingvrij
en
www.knac.nl/petitie/
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
-
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Er moet 16 miljard Euro omgebogen (lees binnengeharkt) worden de komende
4 jaar. Er wonen in NL op dit moment 16 miljoen mensen. Dat is 1000 Euro
per persoon in 4 jaar, dus 250 Euro p.p.p.j.
Laat iedereen die betalen en installeer een regering die de komende 4 jaar
echte oplossingen gaat bedenken i.p.v. de botte bijl te hanteren.
Dan hebben we de komende 4 jaar stabiliteit op alle vlakken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.