Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-11-2012 21:21 #917641 door V300 register
Blijft/is een heel duur (en oneerlijk verdeeld) grapje voor een gezin met vier kinderen zonder eigen inkomen. Ik denk dat ze er op de traditionelere manier van regeren minder van zullen voelen.

Als demonstratie: een Oldupy beweging opstarten, met z'n allen op een achterafplein overnachten in onze auto's. Of op die ene parkeerplaats langs de snelweg als je dat liever hebt ;) :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-11-2012 21:49 #917643 door V300 register
Is het inkomensafhankelijk maken van de zorgpremie dan wel een eerlijk
verdeeld grapje? Je krijgt immers voor dezelfde kwaal dezelfde behandeling,
alleen betaalt de ene persoon daarvoor maandelijks 20x zoveel als de andere.
Ben je bereid voor een brood of een pakje boter bij de supermarkt op basis
van dezelfde redenering af te rekenen? Of voor een kuub gas of een kWh
stroom? Dan houdt iedereen onder de streep evenveel over, ongeacht het
bruto inkomen en de inspanning die daarvoor verricht is. Welkom in het
communisme van de 21ste eeuw.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-11-2012 22:14 #917646 door V300 register
Niet per se, maar dat is ook geen bezuiniging. De bezuinigingen verdelen over meerdere beleidsterreinen lijkt mij verstandiger dan elke Nederlander een bepaald bedrag te vragen en werkgevers en organisaties totaal ongemoeid te laten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-11-2012 23:03 #917650 door V300 register

gromsound;207707 schreef : Valt wel mee hoor, de huidige HSB wetgeving met al die voertuigverplichtingen vergt evenveel administratie en gebruikt dezelfde bestanden, gaat allemaal automatisch in Veendam en als er 1 kruisje niet gezet is krijg je automatisch die fijne bon uit het Noorden... dit programmaatje is een makkie.


Mijn "dikdaf" heeft deze zomer zonder schorsing zomaar 8 weken apekool-vrij overleefd zonder fanmail uit Veendam!! Altijd gedacht dat je na ongeveer 6 weken automatisch de klos was (ik was het hele verhaal straal vergeten, niet dat ik expres ga proberen hoe lang je het kunt rekken...) maar dat valt dus blijkbaar mee. Of ik heb gewoon ?rrug veel geluk gehad :f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-11-2012 23:13 #917651 door V300 register
Of je krijgt hem nog... Been there etc :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06-11-2012 07:31 #917655 door alex kokkeler (GAST)
Ik hoor wel eens van die rdw-gasten dat het program steeksproefgewijs aan de gang gaat.
N.a.v. Van dat bij de ene auto wel bekeurd werd en de ander niet, allebei op mijn naam

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2012 08:15 #917658 door V300 register
Klopt, ze laten op gezette tijden die ze niet prijsgeven de bestandjes vergelijken in downtime en dan is het prijs. Ik heb ooit ??n keer vergeten de eend te schorsen (die wel weggeprakt stond in de stalling) en na 2 maand kwam de automatische prent voor verlopen apekool. Bezwaarschrift werd afgewezen, geconstateerd feit = feit. Jammer dan, 60 eu afgeboekt en nooit meer vergeten.

Ik schrijf inderdaad al jaren RDtW met de t van tegen. Neem het de oude veelgeplaagde voertuigrecidivist niet kwalijk :D die club is echt mijn hobbyvijand no 1.

En jawel rekeningrijden is het eerlijkste systeem dat vind ik ook maar dat gaat zoveel investering in apparatuur en administratie vergen van de overheid dat ze er netto te weinig opbrengst van gaan halen. Dan is een simpele algemene maatregel als afschaffen of gereduceerd tarief op basis van kentekeninfo zo veel makkelijker. En botweg afschaffen is natuurlijk de simpelste weg...

Overigens staat er in die gewraakte regel van het akkoord niks over opbrengst alleen maar weer de drog miljeu reden dus dat was niet eens de officiele redenatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2012 09:00 #917659 door V300 register
Waarom niet gewoon de wegenbelasting terug invoeren zoals nu voorgesteld is voor elke auto en via DigiD een 1/2/10/20/30-dagenkaart te koop aanbieden bij de RDW zodat je een bepaalde tijd met je geschorste auto de weg op mag, mits hij aan de APK-plicht voldoet.

Administratief simpel en de dagelijkse rijder heeft er niets aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2012 09:15 #917660 door V300 register
ja hoor, 30 of 60 dagenkaart mag van mij ook, maar dat geeft weer heel veel administratieve last voor de overheid die dankzij de HSB wetgeving juist alle CBM foto-autootjes heeft afgeschaft om van die kosten af te zijn. Vroeger werden de fotogegevens vergeleken met je stempelkaart en volgde al dan niet de bekeuring. Dat zou nou niet meer kunnen.
Dus niet praktisch controleerbaar en dan krijg je toch weer zwartrijders die het beperkte risico nemen, zoals vroeger in de wegenbelastingtijd.

Heus men zal alleen met een algemene maatregel van bestuur de zaak proberen te regelen, iets dat geen moeite of extra kosten benodigt en volautomatisch de gewenste inkomsten genereert. Afschaffing dus.:sad:

Er is momenteel geen politieke meerderheid om de hobbyisten te ontzien: crisis, miljeu, afgekeurde duitse taxis en rafelige zweedse tanks op gas in het straatbeeld... het zit allemaal tegen. Face it lads, the party is over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-11-2012 09:16 #917661 door V300 register
Ik kreeg vrijwel meteen de boete toen ik vorig jaar vergeten was de schorsing te verlengen. Echt binnen een paar dagen zelfs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets