turbo op een B18
- Tom Steverink
-
- Platinum lid
-
Maar doe alsjeblieft voorzichtig!!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
"Tom Steverink" schreef:
Jemig wat loopt dat ding zeg! Zou je geen langere achteras moeten gebruiken met zoveel power? Ik hoop dat je banden en onderstel + remmerij de extra power en snelheid kunnen hebben maar ik vind het vooral geweldig dat je het voor elkaar hebt gekregen!!
Maar doe alsjeblieft voorzichtig!!
Andere achteras is inderdaad het volgende wat ik ga doen samen met de remmen.
Ik heb in ieder geval genoeg koppel om een lange achteras te gaan monteren, voordeel is natuurlijk
dat het veel rustiger gaat lopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Zondag
- Senior lid
-
- Berichten: 78


first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Joost Buiting" schreef:
"Tom Steverink" schreef:
Jemig wat loopt dat ding zeg! Zou je geen langere achteras moeten gebruiken met zoveel power? Ik hoop dat je banden en onderstel + remmerij de extra power en snelheid kunnen hebben maar ik vind het vooral geweldig dat je het voor elkaar hebt gekregen!!
Maar doe alsjeblieft voorzichtig!!
Andere achteras is inderdaad het volgende wat ik ga doen samen met de remmen.
Ik heb in ieder geval genoeg koppel om een lange achteras te gaan monteren, voordeel is natuurlijk
dat het veel rustiger gaat lopen.
Heb je nu nog de originele 4,56 achteras? Volgens mij is de spoorbreedte van een 164 ook heel redelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 490
Heb je nu nog de originele 4,56 achteras? Volgens mij is de spoorbreedte van een 164 ook heel redelijk.
De 140 serie en dus ook de 160 hebben de breedste assen, afgezien van de 700/900 series.
Beter is een 240 as te nemen.
(spoor van een 140 = 1350 met een standaard 140 velg op een ET van 40 maakt dat dus 1430 flens tot flens,
spoor van een 240 = 1360 met een standaard 240 velg op een ET van 20 maakt dat dus 1400 flens tot flens)
Spoor van de Combi/amazon/katterug = 1315 met een standaard ET van 25 maakt dat 1365 flens tot flens.
Als je dus de 240 as neemt en 140 velgen (of andere met grote ET) kom je dus bijna weer op het originele spoor:
1400 - (2x40) = 1320.
Vergeet niet dat als je vooraan ook spindels van een P1800 plaatst om dezelfde steek te krijgen, deze spindels ook je spoor vergroten met +/-30 mm (15 aan elke kant), zodoende wordt je vooras bijna evenveel verbreed als de achterkant
(1365+30=1395 flens tot flens ipv 1400 achter).
Doe je dat niet (de spindels veranderen) dan moet je vooraan velgen met standaard ET tegenover achteraan grote ET plaatsen, bovendien met een verschillende steek. Ze moeten er dan ook nog liefst hetzelfde uitzien, en dat wordt heel moeilijk tenzij je achteraan ook kleine ET aanhoud (kronprinz of achtigen bestaan met grote en kleine steek) maar zo bekom je dus achter een groter spoor dan vooraan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joop Verhagen
- Senior lid
-
- Berichten: 71
'65 Amazon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
"Laurens Zondag" schreef:
nicekijk wel uit. de gemiddelde automobilist is niet berekend op een hard rijdende oldtimer en zal anders op je reageren dan dat je in een volvo v70 langs kom scheuren
Ik was niet van plan om dit heel vaak te doen hoor, echt fijn voel je je er niet bij!
"Tom Steverink" schreef:
Jemig wat loopt dat ding zeg! Zou je geen langere achteras moeten gebruiken met zoveel power? Ik hoop dat je banden en onderstel + remmerij de extra power en snelheid kunnen hebben maar ik vind het vooral geweldig dat je het voor elkaar hebt gekregen!!
Maar doe alsjeblieft voorzichtig!!
Chassis kan het wel hebben en de achteras is nog steeds de 1:4,56 ik ga mij eens concentreren op een andere achteras en tevens voor zorgen dat de remmen wat beter worden want momenteel heb ik zelfs geen rembekrachtiging.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Misschien kun je iets verzinnen om ze sterker te maken...de zweden hebben daar niet voor niets allerlei speciaal spul voor zoals triangels, draaipunten etc.!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 490
Dat is mij niet bekend, is dat ergens te vinden op het web?"Tom Steverink" schreef:
kijk vooral goed naar de wiledraagarmen, die willen nog wel eens scheuren.
Misschien kun je iets verzinnen om ze sterker te maken...de zweden hebben daar niet voor niets allerlei speciaal spul voor zoals triangels, draaipunten etc.!
Weet er trouwens iemand in hoever delen van de 140 kunnen worden overgezet (mits en welke aanpassingen) zoals draagarmen, fusees, of spindels. Complete voortrein is mij wel bekend, er rijdt zo zelfs een katterug mee rond.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
Heb je hiervan een voorbeeld/link?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.