turbo op een B18
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
"Hans Latenstein" schreef:
waarschijnlijk toch die kabelboom die te dicht langs je bobine liep. in je bobine wordt, what's new, hoogspanning opgewekt en dat gaat met hoge magnetische pulsen gepaard. als je geleiders, oftewel de aders in je kabelboom, in zo'n magnetisch veld plaatst wordt daarin het magnetisme weer omgezet in een elektrische (stoor-)stroom. ik hoop, en verwacht, echt dat dit het probleem is geweest!
ik heb zelf eens een hoop geëtter gehad met een af en toe rot lopende motor; zo was het er en zo was het weer weg. ga maar zoeken als de storing net weg is uiteindelijk bleek dit veroorzaakt te worden door het bovenste oog van de oliepeilstok die net te dicht in de buurt kwam van de aansluiting van de pulsdraad vanuit m'n verdeler. ik bedoel die aansluiting door het verdelerhuis heen met daarop een netjes geïsoleerd AMP-stekkertje. bij toeval en met veel geluk kwam ik hier achter. draaide ik m'n peilstok een kwart slag dan was er niets aan de hand, kwam hij in de buurt (0,5 cm) van het stekkertje dan werd m'n ontsteking dusdanig verziekt dat de motor rot begon te lopen. peilstok verbogen en probleem voor goed opgelost.
dit alles met een conventioneel en in goede staat verkerend ontstekingssysteem, ik bedoel maar... ik kan me dus voorstellen dat jouw hightech elektronische systeem ook gevoelig is voor stoorpieken vanuit je bobine.
maar goed, probleem lijkt dus opgelost en 1 op 8,2 mét aanhanger is best netjes toch!
Ja je gaat toch aan jezelf twijfelen als je zoiets meemaakt als jou met die peilstok, "ben ik nu gek of hoe zit dat"
Ik ben zeker niet ontevreden met 1:8,2.
Ook leuk om te vertellen: motor olie is bij normaal gebruik ongeveer 65Gr en watertemp. 80Gr, zit ik hem echter aan zijn bal@en dan gaat de olietemp naar de 95Gr en de koelvloeistof blijft mooi 80Gr.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Mooi verbruik!! Hoe heb je de kabels ingekort? Is dat te doen? Bij mij zijn ze ook te lang!
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
"Boele Braaksma" schreef:
Hallo Joost,
Mooi verbruik!! Hoe heb je de kabels ingekort? Is dat te doen? Bij mij zijn ze ook te lang!
Je kunt de bougiedop gewoon losdraaien en de kabel eruit trekken, dan het hulsje open pulken, kabel inkorten en hulsje er weer aanknijpen en vastsolderen.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Steven Bleeker
- Elite lid
Ik kan me herinneren dat ik mijn auto ooit naar 165 km/h heb gestuurd op lpg (vol met vakantiespullen en 3 personen). Dan begint mijn auto ook zo te trillen :lol: .
- 11019-dummy
- Platinum lid
wat is mijn combi nu langzaam!
- Arno Pfennings
- Platinum lid
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- k den Besten
- Premium lid