- Berichten: 884
turbo op een B18
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Je vlotter kan blijven zitten en je houdt ten alle tijden een kleine buffer over voor in de bochten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
"Ronald Damme" schreef:
Je kan ook alleen foam doen in het onderste gedeelte van de tank
Je vlotter kan blijven zitten en je houdt ten alle tijden een kleine buffer over voor in de bochten
Wat natuurlijk lastig is om te doen, ik stel mij voor dat ik mijn vlotter eruit haal en dan door dat gat de foam prop, dan word het natuurlijk wel lastig om dit op de juiste plek te krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
oké dus alleen een laagje op de bodem van de tank, maar zou het dan niet zo zijn dat de brandstof nog steeds gaat "klotsen""Hans Latenstein" schreef:
Ik denk dat het moet lukken om een stuk foam te snijden met de afmetingen van je tank en een uitsparing voor je vlotter en dat er dan via je vlottergat in te proppen. Dit hoeft dan slechts een dun laagje van een cm of 5 te zijn verwacht ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 884
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
- Berichten: 490
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
"Ivo Van Antwerpen (GAST)" schreef:
Het lijkt mij sterk dit in je tank te krijgen zonder deze open te maken, het moet dan ook gefixeerd kunnen worden zodat het niet gaat drijven, verschuiven, of omhoog krullen. Ik heb ook bedenkingen bij de doeltreffendheid, bovendien verlies je ruimte in de nu al kleine tank. Ik zou een andere oplossing verkiezen maar ben benieuwd hoe dit afloopt...
Ik heb ook zitten denken om ongeveer 10cm van het afvoerpijpje (wat op een hoek zit) een schotje te plaatsen wat bijv, 1,5cm boven de bodem zit.
Ik zou dan boven in de tank een slijpsnede kunnen maken en er een schot in laten zakken en aan de bovenkant weer dicht/vastlassen, eventueel zou het ook een soort terugslagklep kunnen zijn die de brandstof niet naar de andere kant kan laten stromen alleen zal je dan op een bepaalde hoogte wat gaten moeten maken om de tank te kunnen vullen (overloop)
Uploaded with ImageShack.us
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Maar ik ben mij nu eens aan het oriënteren om er een andere achteras onder te gaan bouwen.
Momenteel heb ik er nog de originele combi-as onder hangen.
Wat zijn de opties:
# een as van een amazon vermaken voor de combi, makkelijk te doen.
# een as van een 240/140 vermaken voor de combi geen probleem, makkelijk te doen (heb ik al een keer gedaan.
Voordeel: je hebt meteen schijfremmen achter en een overbrenging van 1:3,73.
# een as van een 240 maar dan met een four-link systeem veel werk, leuk om te maken maar echt helemaal duidelijk is het mij niet wat nu in de praktijk de voordelen zijn wie het weet mag het zeggen?
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
een volledig onafhankelijke ophangen bijv. uit een BMW of een MB.
vooralsnog gaat hier mijn voorkeur naar uit.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
wie heeft er een mening/ervaring en wil hem delen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zie www.facebook.com/pages/The-Head ... 9016870871
Zij hebben een Nissan as onder een combi gehangen.
Eerst wilden ze een Nissan 240 achteras gebruiken, maar hebben een Nissan S13 as genomen ( foto ).
Geen plaatjes van hoe hij eronder zit, maar wel een mooi project om te volgen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
"Lars Rengersen" schreef:
In dat geval is Headquarters Army een mooi project om eens een kijkje te nemen.
Zie www.facebook.com/pages/The-Head ... 9016870871
Zij hebben een Nissan as onder een combi gehangen.
Eerst wilden ze een Nissan 240 achteras gebruiken, maar hebben een Nissan S13 as genomen ( foto ).
Geen plaatjes van hoe hij eronder zit, maar wel een mooi project om te volgen.
Zie iets had ik ook in gedachten, deze as lijkt veel op een as van een BMW 3-serie of de MB 190 (type 201) lijkt mij ook geschikt omdat de spoorbreedte redelijk uitkomt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.