turbo op een B18
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Ik loop nog steeds te kl*ten met het elektrische schema. Vind het lastig om eea met relais' aan te sturen in combinatie met de tableswitch. Blijven proberen, dan spullen kopen en inbouwen.
Lijkt me erg leuk, dat tunen! Overigens heb je ook een automatic tune functie he?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
veranderen de instellingen voor de injectie en valt het relais van de benzinepomp af.
Als je op LPG start dan loopt hij eerst op benzine en schakeld bij een ingestelde temperatuur over op LPG is de motor op temperatuur en je start dan loopt hij meteen op LPG.
Uploaded with ImageShack.us
- Boele Braaksma
- Platinum lid
"Joost Buiting" schreef:
Bij mij zit er een gewoon een 4-polig relais wat aangestuurd word vanuit de ECU tegelijk met het schakelen van het relais
veranderen de instellingen voor de injectie en valt het relais van de benzinepomp af.
Als je op LPG start dan loopt hij eerst op benzine en schakeld bij een ingestelde temperatuur over op LPG is de motor op temperatuur en je start dan loopt hij meteen op LPG.
Uploaded with ImageShack.us
Hoi Joost,
Ik wil een handmatige schakelaar B/G waarmee ik hem om klik. De tableswitch ligt aan massa, maar hoe je die activeert, ben ik nog niet achter. Vandaag te lang mee bezig geweest. Eerst maar slapen en morgenmiddag verder kijken. Frustrerend als je tempo wilt maken..
Overigens; Waar heb jij zo'n vier-polig relais vandaan? Erik Ciesluk heeft voor mij een ander schema getekend, ik probeer het nu begrijpbaar voor mijzelf te verwerken tot 1 compleet schema.
- 05703-dummy
- Platinum lid
Vraagje, wat bedoel je trouwens met een table-switch?
Voor de rest zijn jullie, in mijn ogen, aardig indrukwekkend aan het pionieren met alle electronica en computersturingen; petje af! ik hoop dan ook dat alles uiteindelijk mooi gaat lopen inclusief de verwachte motorprestaties; veel succes!
Groet, Hans
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Jeroen van BS-autotune is vandaag geweest en we hebben het een en ander afgesteld.
Op benzine en gas loopt hij nu heel mooi, ik heb geprobeerd om een Euro op het blok te zetten (stationair) maar dat gaat net niet! :lol: :lol:
Er is nu nog een kleinigheid met de turbodruk regeling want die wil ik regelen aan de stand van de gasklep zodat ik een motor krijg die hetzelfde aanvoeld als een carburateur motor, dus geen klap in je rug als de turbo inkomt.
De turbodruk word nu heel geleidelijk opgebouwd.
Vergeleken met de carburateur conversie loopt dit veel beter en veel meer koppel.
Alles is te regelen bijv bij welke temperatuur van de motor het stationair toerental moet zijn, bijv. wanneer de koelvin aan en uit moet slaan.
Bij elk toerental is de lucht/brandsof verhouding te regelen, bij elk toerental de vervroeging enz enz.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Ik ben benieuwd naar je mappen! Nu begint het tunen pas!
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
"Boele Braaksma" schreef:
Gefeliciteerd!!!!
Ik zal mij toch eerst moeten gaan verdiepen hoe je nu het beste kunt gaan tunen, wanneer meer voorontsteking wanneer meer brandstof enz enz.
In principe zou jij zo mijn programma bij jou erin kunnen schieten, en zou de boel moeten kunnen lopen.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
"Joost Buiting" schreef:
"Boele Braaksma" schreef:
Gefeliciteerd!!!!
Ik zal mij toch eerst moeten gaan verdiepen hoe je nu het beste kunt gaan tunen, wanneer meer voorontsteking wanneer meer brandstof enz enz.
In principe zou jij zo mijn programma bij jou erin kunnen schieten, en zou de boel moeten kunnen lopen.
Dat weet ik niet zeker, ik ga niet full sequentieel draaien. Maar mocht je ze kunnen exporteren, kopieren, dan houd ik mij aanbevolen.
Pfoe, ben blij als ik in jouw fase zit! Enjoy!
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Ik zal kijken of ik mijn programmatje naar jou kan sturen via de digitale post.
Boele gewoon volhouden bij mij zat ook veel tegen, maar als het eenmaal loopt ben je dat snel vergeten.
Zorg er wel voor dat je met instellen en het testen de connector van de bobine loshaalt