- Berichten: 1950
turbo op een B18
- 05703-dummy
- Platinum lid
proficiat!
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Deze had ik van de sloop meegenomen van een golf.(dat zal het probleem wel zijn dat het van een golf is )
Waar ik nu in moet duiken is in de koude start dit is best nog een drama, hij slaat moeilijk aan en als hij loopt dan valt hij heel makkelijk uit, alleen met veel gas blijft hij lopen.
Wie weet aan welke settings ik moet gaan "kl*@ten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Maar Marieke in 2013 stellen wij een volvo amazon met de laptop af hoor! :lol: :lol:
Ik denk dat ik de koude start en het stationair bij koude motor afgesteld heb, even een grafiekje veranderen en wala!
Hier een foto om een idee te krijgen waarover we het hebben.
Uploaded with ImageShack.us
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Weet jij al wat voor een bougiekabels jij koopt? Of maak je ze zelf? Is dat betrouwbaar? Of heb jij een voordelig adres?
Ik heb hele korte nodig, 1x40cm, 2x30cm, 1x15cm. De bougiekappen zelf zijn vrij prijzig! Wij hebben ze wel nodig met weerstanden, voor het ontstoren. Ik zal eens even kijken wat ze op Ebay kosten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
"Boele Braaksma" schreef:
Hoi Joost,
Weet jij al wat voor een bougiekabels jij koopt? Of maak je ze zelf? Is dat betrouwbaar? Of heb jij een voordelig adres?
Ik heb hele korte nodig, 1x40cm, 2x30cm, 1x15cm. De bougiekappen zelf zijn vrij prijzig! Wij hebben ze wel nodig met weerstanden, voor het ontstoren. Ik zal eens even kijken wat ze op Ebay kosten.
Ik heb gewoon een set via MP gekocht echter veel te lang.
Ook heb ik nieuwe bougiedoppen gekocht en dacht deze er even aan te zetten wat niet gaat lukken.
Het beste lijkt mij om maar door de zure appel heen te bijten en zelf een set gaan maken, ik weet dat de onderdelen schrikbarend duur zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
"Boele Braaksma" schreef:
Mét weerstanden via marktplaats? Ik laat je wel weten als ik iets ga kopen. Even uitzoeken.
Je bedoeld toch ontstoringsweerstanden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
Uiteraard!"Joost Buiting" schreef:
"Boele Braaksma" schreef:
Mét weerstanden via marktplaats? Ik laat je wel weten als ik iets ga kopen. Even uitzoeken.
Je bedoeld toch ontstoringsweerstanden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Er zit nog een probleem in.
Als de motor koud is gaat vaak het hoofdrelais en het brandstofrelais klapperen "denderen" als de motor warm is is dit over.
Dit schijnt erg zeldzaam te zijn en lastig te vinden.
De tips die ik tot nu toe heb gehad zijn: afstellen VR-sensor 0,5 - 1,5mm deze heb ik nu op 0,7mm gezet echter geen resultaat.
Tip 2 is de aarde van de bobine, deze heb ik in hetzelfde AMP-oog gezet als de aarde van de ECU, dit blijkt helemaal niet goed te zijn, dit moet ik nog veranderen.
ik durf het bijna niet te vertellen maar vandaag had ik de motor gestart en hij liep als een zonnetje (koud) geen geklapper niets, ik gooi de motor klep dicht om een stukje te rijden en het geklapper begint.
Motorkap open om te kijken, geklapper is afgelopen weer dicht het geklapper is er weer, word ik nu gek of wat is er aan de hand morgen nog een keer proberen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.