turbo op een B18
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Ik was van de week even bij Jeroen, hij adviseerde mij op de aarde van de bobine op een andere plek op het motorblok te aarden. Ik doe hem aan de bout van de oorspronkelijke verdeler, richting de oliepomp-as. Wellicht werkt dat voor jou ook.
Ik ben erg bang na alle verhalen voor noise in de bedrading. Maargoed, daar kom je pas achter zodra alles werkt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Mischien zijn mijn bougiekabels ook niet geschikt voor dit systeem en veroorzaken ze rare storingen, het is natuurlijk wel raar dat met de klep open er geen probleem is en met de klep dicht wel.
Ga je je haast afvragen of de kap niet ergens tegenaan rammelt of dat de scharnieren iets klem drukken, maar dat zal wel niet."Joost Buiting" schreef:
het is natuurlijk wel raar dat met de klep open er geen probleem is en met de klep dicht wel.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
"Lars Rengersen" schreef:
Ga je je haast afvragen of de kap niet ergens tegenaan rammelt of dat de scharnieren iets klem drukken, maar dat zal wel niet."Joost Buiting" schreef:
het is natuurlijk wel raar dat met de klep open er geen probleem is en met de klep dicht wel.
heb ik beken maar de kap lijkt niets te raken, ik ga dadelijk nog een keer proberen/kijken.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
"Joost Buiting" schreef:
nou, waarschijnlijk zal je niet zoveel pech hebben als ik, maar toch het is een prachtig systeem!
Mischien zijn mijn bougiekabels ook niet geschikt voor dit systeem en veroorzaken ze rare storingen, het is natuurlijk wel raar dat met de klep open er geen probleem is en met de klep dicht wel.
Hoi Joost,
Heb jij wel bougiekabels met ontstoringsweerstanden genomen? Ik heb die wel van een VW Polo af gehaald op de sloop. De man op de sloop zei; 'Voor een tientje ben je mijn vriendje!' Haha! Dus niet te duur.
Je kan ook nog ontstoringsbougies, die ga ik ook kopen. NGK BPR7HS bijvoorbeeld.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Of ik kabels heb met ontstoringsweerstanden weet ik niet maar als ik de weersstand meet is dit ongeveer 6000 ohm.
Zijn ze dan ontstoord?????
Ik heb net mijn aardkabel verlegd en aan dezelfde aansluiting gemaakt als bij jou, dit maakt allemaal niets uit!
Ook klep open of dicht maakt niet veel uit al blijf ik het idee houden dat als de klep open staat het klapperen wat minder is.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Op een gegeven moment de stekker losgehaald van de stappenmotor van het statoinair omloop systeem, laatste 2 dagen bij de koude start geen gestotter meer!
Ik ben hoopvol gestemd dat het hier aan ligt nog een paar dagen afwachten en dan weer terug zetten en kijken of het gestotter weer begint.
Deze week ook eens proberen om een filmpje te maken voor youtube, natuurlijk altijd leuk om bewegende beelden te zien.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
Nee alle gekheid op een stokkie mooi werk hoor!
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
"Kevin de Leuw" schreef:
Laat die burnouts maar zien :lol:
Nee alle gekheid op een stokkie mooi werk hoor!
Ik denk een burnout van de koppeling!