turbo op een B18

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-03-2013 21:44 #124940 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic turbo op een B18
Dus toch je carterontluchting.
Heb hem in het echt gezien super netjes gedaan joh! hoop dat die van mij half zo netjes word.
Succes met het verder afregelen.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-03-2013 08:47 #124951 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic turbo op een B18

"Joost Buiting" schreef:
Ik heb het probleem gevonden, hoera hoera hoera!!! :D :)
De turbo is gaan lekken doordat hij zijn olie niet kwijt kon en dit kwam door de carterontluchting.
Er stond zoveel druk op het carter dat de olie niet naar het carter kon stromen, ondertussen werd er wel nieuwe olie
bijgepompt, en dat moet ergens blijven.
Ook op meer plaatsen kwam op een gegeven moment de olie eruit dit zette mij aan het denken.

Nou nog even zorgen dat het programma tunerstudio weer werkt op de laptop want ik ben in 1 keer heel het programma kwijt, ondertussen opnieuw geinstaleerd maar er is wat mis met een COM poort die er niet meer is.
Als dit weer werkt dan zou ik eindelijk wat kunnen gaan proberen/tunen.

Ha Joost,

Mooi dat je het gevonden hebt, al is mij niet geheel duidelijk waar het probleem vandaan komt. Ga je nu werken met een catchtank?

Er zit toch een USB aansluiting op, maw: Je kan daar toch een USB kabel tussen stoppen? Ik ben benieuwd naar jouw mappen. Zelf heb ik nu het schema bijna af. Dan wordt het solderen en verbinden.

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-03-2013 21:10 #124977 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Ik heb een slang vanaf de olievuldop naar mijn luchtfilter lopen, voor de laatste ombouw was dit aangesloten met een pijpje met een gat van 13MM.
Tijdens de ombouw heb ik hier een restrictie opgelast met een doorlaat van 3mm, door deze restrictie werd er veel te veel druk in het carter opgebouwd. Stome fout!!!!!!! :oops: :oops: :oops:

Inderdaad Boele werkt het met USB kabels maar het probleem nu is dat (ik hoop dat ik het goed zeg) ik drivers nodig heb om van een USB-poort een COM-poort te maken.
Volgens mij heb ik de drivers en heb deze uitgepakt maar ik krijg het niet aan de gang, er blijft geen communicatie.
Wat ik nu ook mis op de laptop in apparatenbeheer is een map met poorten COM en LPT.

Weet iemand een oplossing? Computers zijn niet zo'n mijn ding (verkeerde generatie :lol: )

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-03-2013 21:13 #124978 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic turbo op een B18

"Joost Buiting" schreef:
Weet iemand een oplossing? Computers zijn niet zo'n mijn ding (verkeerde generatie :lol: )

Op afstand een beetje lastig inschatten. Wat nog wel eens belangrijk is met het herkennen van USB apparaten is dat je de USB stekker in dezelfde poort moet blijven doen. Hopelijk weet je nog in welke poort je hem had zitten doen je hem voor het eerst aansloot en de driver installeerde. Als je hem daar weer in stopt, zou zomaar kunnen dat hij hem dan weer herkent.

Mooi trouwens dat je de echte hardware, je turbo, gefixt hebt.

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-03-2013 22:00 #124980 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic turbo op een B18
meestal pakt je computer altijd de com3 poort bij een programmeerbare usb (in ieder geval wel bij mij)

dit betrefd een arduino, maar deze jongen had ook problemen met zijn com poorten, misschien heb je er wat aan:
arduinoforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=136&...hilit=instellen#p476

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-03-2013 22:14 #124982 door Joost Buiting (GAST)

"Ronald Damme" schreef:
meestal pakt je computer altijd de com3 poort bij een programmeerbare usb (in ieder geval wel bij mij)

dit betrefd een arduino, maar deze jongen had ook problemen met zijn com poorten, misschien heb je er wat aan:

nou bij mij pakt hij niets, ook in apparaten beheer niets te vinden over de poorten.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-03-2013 22:58 #124984 door Boele Braaksma

"Joost Buiting" schreef:

"Ronald Damme" schreef:

nou bij mij pakt hij niets, ook in apparaten beheer niets te vinden over de poorten.

Joost, geef even wat specs; Windows XP / Vista / 7? Je moet ergens onder hardware zoeken.

Ik heb Apple, dus zelf geen last van.

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-03-2013 23:00 #124985 door Joost Buiting (GAST)
windows 7

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-03-2013 23:38 #124988 door Boele Braaksma

"Joost Buiting" schreef:
windows 7

Google leverde de volgende (interessante) hit op: Virtual Com Port (VCP)

Heeft de software het wel al gedaan met jouw laptop? Of heeft Jeroen hem ingeregeld met zijn apparatuur?

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-03-2013 20:51 #125013 door Joost Buiting (GAST)

"Boele Braaksma" schreef:

"Joost Buiting" schreef:
windows 7

Google leverde de volgende (interessante) hit op: Virtual Com Port (VCP)

Heeft de software het wel al gedaan met jouw laptop? Of heeft Jeroen hem ingeregeld met zijn apparatuur?

Heeft de software het wel al gedaan met jouw laptop? Of heeft Jeroen hem ingeregeld met zijn apparatuur?[/quote]
Hoera weer een overwinning, ik heb weer contact met mijn ECU met dank aan Boele die voor mij even heeft gegooled.
In zijn link staat ook een hele mooie instuktie hoe je de drivers moet instaleren en hoe je een virutuele com poort maakt,
ik heb het precies zo gedaan en het werkt.
Bedankt Boele

Vandaag de motor laten lopen op benzine en gas motor loopt niet mooi en de lucht brandstofverhouding (AFR)
is erg onrustig van heel rijk naar heel arm maar dit zal wel met het tunen te maken hebben.
Dit is trouwens het volgende wat geleerd moet worden!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD