turbo op een B18
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
www.rdae.nl/montagemateriaal-doo ... 49_80.html
toevallig nog een dorpsgenoot ook, kijk maar eens rond op zijn site hij verkoopt echt alles van auto electra tevens staat hij vaak op beursen.
Vandaag wat tegenslag gehad, ik dacht dat ik bijna klaar was en wilde de benzine toevoer testen.
In eerste instantie begon mijn filter te lekken deze kan de druk van de pomp niet aan
na deze verwijderd te hebben blijkt dat mijn pomp erg veel lawaai maakt en een wisselende druk levert.
Ik heb ondertussen een nieuwe besteld samen met 2 andere filters.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
"Boele Braaksma" schreef:
Mooi spul inderdaad! Ik ga daar ook al het bevestigingsmateriaal kopen.
Ik zag net dat ik je er al een keer naar verwezen heb, ik heb er echt geen aandelen hoor!
- Boele Braaksma
- Platinum lid
"Joost Buiting" schreef:
Mooi spul inderdaad! Ik ga daar ook al het bevestigingsmateriaal kopen.
Ik zag net dat ik je er al een keer naar verwezen heb, ik heb er echt geen aandelen hoor!
Als die aandelen vrij verhandeld worden zou ik het wel doen, Joost. Hoor vele goede ervaringen.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Ik heb alles aangesloten en ben nu zover dat er getest kan worden.
Voor het testen en inregelen wil ik Jeroen Bosma uitnodigen van BS-autotune daar heb ik ook alle spullen gekocht,
morgen eens bellen voor een afspraak, hopen dat hij snel tijd heeft.
Zo ziet het er nu onder de kap uit.
Uploaded with ImageShack.us
Toch heb ik nog wat problemen gehad vooral met de benzine toevoer.
Ik had een filter gekocht wat niet bestand was tegen de benzine druk van 3-bar het spoot eruit, ook de benzine druk regelaar die ik had was niet voor deze druk geschikt dit is er één voor een carburateur die een veel lagere druk nodig heeft.
Ik heb nu een orginele drukregelaar van een 850 gebruikt, daar heb ik een verdeelstukje voor gelast en wat denk je tot 3 keer toe een lekkage op een las dit is iets wat ik bijna nooit meemaak.
Ook was de benzinepomp (electrisch) niet in orde, gelukkig heb ik het nu voor elkaar!
hier nog een foto van de gas injectoren.
Uploaded with ImageShack.us
- Erik Ciesluk
- Platinum lid
Ik zou zo snel mogelijk willen testdraaien, jij maakt 't eerst af. Super!
Die rode plastic dopjes op de gasinjectoren zijn toch wel een doorn in het oog hoor.. kun je die niet 'inlaat-grijs' of zwart spuiten?
De rest: heerlijk om te bekijken
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Ben je al benaderd voor de VKM redactie? Lijkt me een mooi verhaal voor in ons blad voor iedereen die niet op het forum zit.
Wat een mooi werk!
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
"Lars Rengersen" schreef:
WOW
Ben je al benaderd voor de VKM redactie? Lijkt me een mooi verhaal voor in ons blad voor iedereen die niet op het forum zit.
Wat een mooi werk!
inderdaad ben ik al benaderd en afgesproken dat als het klaar is ik contact opneem.
ZIet er prachtig uit, Joost! Ik heb zo een mooi voorbeeld hoe het dus kan! Nu 'hopen' dat het mij ook lukt.
Ziet er leuk uit maar toch ben ik niet helemaal tevreden het is erg lastig om iets moois te maken er is altijd wel iets wat niet helemaal lekker zit, maar het geheel is aardig gelukt.
Het moeilijkste moet nog komen namelijk het inregelen.
En Boele natuurlijk kan jij dit ook zo maken vaak is het een kwestie van stug volhouden en af en toe zal je een paar keer iets moeten maken voordat het naar je zin is.
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
Vraagje; heb je ook iets aan je benzinetank gedaan? de standaard tank is niet gebouwd voor injectie. Waarschijnlijk moet er een 'swirl pot' o(f hoe noemt dat) in, ofwel moet je een surge tank plaatsen.
Als de tank nog standaard is zou ik in ieder geval voor de test zorgen dat die goed gevuld is, de kans op lucht aanzuigen is dan klein.