- Berichten: 884
turbo op een B18
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
Of zoals de moderne auto's een soort (oldtimerstijl) "cover-up" kap maken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Joost Buiting" schreef:
Ja, eigenlijk zijn het maar lelijke dingen, is er aan de achterkant van de motor geen ruimte?"Boele Braaksma" schreef:
Ook dat ziet er netjes uit! Ik wil ze graag uit het zicht hebben.. Maar dat gaat denk ik niet lukken.
Nee, en dan zit je toch alweer te ver weg. Eigenlijk wil je dat alle slangen even lang zijn. Anders krijg je daar weer gedonder mee..
Misschien inderdaad een cover maken. Onder het kleppendeksel is bij mij niet veel ruimte..
Ik zal eens een mail sturen naar BS Autotune. Misschien kunnen de slangen prima wat langer zijn. Moet ie alleen op een ander tijdstip injecteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Momenteel ben ik bezig om alles pasklaar te maken, dis bobine, luchtomloopklep, turbodruk regeling, verdamper, alle koelwaterleidingen/slangen,vacuüm voor rembekrachtiger/verdamper/turbo boost meter, benzine leiding/slang enz enz.
Al bij al een heel karwei en als alle steuntje piefjes en palletje klaar zijn dan gaan ze naar de poedercoater voor een verfje.
Momenteel erg koud om in de schuur te zitten brrrrrrrrrr.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"Joost Buiting" schreef:
Even een update.
Momenteel ben ik bezig om alles pasklaar te maken, dis bobine, luchtomloopklep, turbodruk regeling, verdamper, alle koelwaterleidingen/slangen,vacuüm voor rembekrachtiger/verdamper/turbo boost meter, benzine leiding/slang enz enz.
Al bij al een heel karwei en als alle steuntje piefjes en palletje klaar zijn dan gaan ze naar de poedercoater voor een verfje.
Momenteel erg koud om in de schuur te zitten brrrrrrrrrr.
Ik ken het Joost. Gisteren alleen even de garage ingegaan om de maten op te nemen van de plaat die tussen de TPS moet komen. Snel weer naar binnen gegaan;-)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Klok (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 430
als jullie lid zijn van Facebook kijk voor de gein dan eens op
www.facebook.com/pages/The-Headq ... 71?fref=ts
Daar vinden jullie misschien inspiratie om een en ander probleem het hoofd te bieden...
echt de moeite waard... Googlen heeft in deze geen zin....
Ruud
Volvo... Drive it like You hate it ... I think it likes it...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
zie: forums.turbobricks.com/showthrea ... adquarters
Nu zal ik ze ook via Facebook in de gaten houden.
Ook een leuk Amazon sedan project: forums.turbobricks.com/showthread.php?t=237655
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Ik heb in het distrubutie deksel de keering gemaakt ik moet zeggen het viel erg mee om dit te maken.
Ook voor mij was het de eerste keer dat ik met een kotterkop gewerkt heb.
Uploaded with ImageShack.us
Ook heb ik de VR-sensor gemonteerd op deze deksel, ik heb het zo gemaakt dat deze te verstellen is in de hoogte en
dichter of verder van het triggerwiel af.
De VR-sensor meet waar de krukas is.
In het triggerwheel is 1 tand weg gelaten dit "ziet" de VR-sensor, in mijn geval is het zo dat 9 tanden verder het bovenste dode punt is van de eerste cilinder.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Verder heb ik nog enkele beugels gemaakt maar ik wil ze eerst laten poedercoaten voordat
ik er foto's van op het forum zet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Raymond van der Ham
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
"Raymond van der Ham" schreef:
kijk, dat lijkt een beetje op mijn injectiespruitstuk, grootste verschil is dat ie alweer enige jaren onder de werkbank ligt...
Ik moet bekennen dat ik het van jou heb afgekeken. :oops: :oops: :oops:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Onderstaande foto geeft een idee van wat er allemaal onder de kap moet komen te zitten.
Ik heb het inlaatspruitstuk, dynamo en de distrubutsideksel grijs laten poedercoaten, of ik er helemaal tevreden over ben
weet ik nog niet liever had ik de kleur iets lichter grijs gehad.
Verder liggen er veel steuntjes en wat leidingen, triggerwheel enz enz.
Ook liggen de spullen erbij voor de injectie, opnemers, dis bobine, gas injectorrail, benzine injectors, temp opnemers, enz, enz.
Uploaded with ImageShack.us
Op deze foto staat de ECU samen met een stel relais, ik heb het geheel al ingebouwd en de kabel loopt al naar de motorruimte.
Ik kan de gehele plaat als het klaar is een 10cm omhoog hangen zodat het uit het zicht is, om er aan te werken kan ik deze laten zakken en ook ophangen.
Uploaded with ImageShack.us
De dynamo heb ik al weer in elkaar gezet en ziet er nu zo uit.
Uploaded with ImageShack.us
Nou mooi aan de gang om alles te gaan monteren. :mrgreen: :mrgreen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.