Wegenbelasting

Lees meer
25-12-2012 21:54 #121589 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Wegenbelasting
Dit lijkt op een digitale variant van de oude 60 dagenkaart ;)
hoe dan ook het duurt allemaal te lang.
Tegen de tijd dat er uitsluitsel is gegeven is de economische schade voor de oldtimer gerelateerde bedrijven cq handel
Gigantisch zoniet fataal ( failliesementen).
De prijzen voor veel oldtimers zijn of gaan dalen, projecten worden al dan niet in onderdelen verkocht of komplete auto"s worden gewoon gesloopt, wie de bekende verkoopsites in de gaten houdt ziet dit gebeuren.
Ook heb ik de indruk dat veel particulieren nog proberen om er vanaf te komen de komende tijd, maar dat lukt alleen voor een stuntprijs, ook dit ben ik al meermaals tegengekomen.
de waar met "oude" prijskaartjes blijft staan alsware onverkoopbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2012 22:46 #121590 door Dennis Boxem
Beantwoord door Dennis Boxem in topic Wegenbelasting
Hoe het ook zij... Van die geplande 150 miljoen extra inkomsten die de overheid denkt te vangen komt weinig terecht.
De gehele oldtimerbranche gaat naar de filistijnen zo. En dat in een tijd waarin het economisch al zo lekker gaat. Ik hoor links en rechts hele rare verhalen. Zelfs als de regeling bij het huidige blijft is er door alle onzekerheid al een economische schade waar je helemaal misselijk van wordt. Klasse...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-12-2012 14:18 #121599 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wegenbelasting
Ach, ja, regeringen met visie! De huizenmarkt is zo ook om zeep geholpen, iedere politicus had de laatste jaren iets te melden over de hypotheekrenteaftrek, en nu weten we eindelijk een beetje hoe het verder gaat, tenminste...? Slagvaardig beleid is een probleem signaleren, onderzoek doen en dan matregelen voorstellen in de vorm van een wet. Nu worden er overal proefballonntjes opgelaten met desastreuze gevolgen.
Mijn huis verkoopt nog steeds voor geen meter, en nee, ik vraag niet teveel, ik zit een eind onder de prijs -de waardedaling.
Ik heb te doen met al die hardwerkende mensen uit de handel die zonder dat er al iets gebeurd is al brodeloos lijken te worden. Hopelijk hebben alle initiatieven enig effect, maar er is al een hoop kwaad gedaan. Tekenen dus die enquete!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2013 20:48 #122085 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Toch nog weer een interessante twist in het interview met Frans Weekers in Tros autoshow.

Update comment op mijn blogpost "Wat zou de oldtimer regeling voor wegenbelasting worden?" www.oudevolvo.nl/blog/2012/11/28 ... mment-5409 Interview met staatssecretaris Weekers in Tros Autoshow waarin hij aangeeft vooral alle opties te willen vergelijken.


Hoe voor de hand liggend het ook is om de KNAC te volgen en de grens op de schuiven vrees ik dat Weekers dit teveel geld vind kosten voor zijn schatkist. Het klinkt een beetje of hij alle dagelijks gebruikers wil laten betalen, ook die van meer dan 30 jaar oud. Hopelijk komt het niet zover en nemen ze ook de kosten van de administratie en ontwikkeling en onderhoud van IT systemen mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2013 21:26 #122089 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Wegenbelasting
Klopt ;)
wat mij opviel is een voorkeur voor een digitale variant van een soort 30 of 60 dagenkaart.
Aanmelding per dag en via de telefoon of computer.
De heer Weekers gaf aan weinig te zien in een opschuiving naar 30/35 jaar, de rede is dat hij een importgolf verwacht van auto"s ouder dan die 30/35 jaar, zo als hij aangaf 30 jaar + 1 dag.

Dit zou dus ook betekenen dat er flink gefotograveerd gaat worden op oldtimerkentekens om dit systeem op fraude
Te controleren.
Dit betekent o.a. ook dat er alleen op de openbare weg geparkeerd zou kunnen worden op de dag van de digitale aanmelding.
Dus alleen stalling op eigen terrein of garage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2013 00:07 #122093 door Dennis Boxem
Beantwoord door Dennis Boxem in topic Wegenbelasting
Een digitale 30 of 60 dagenkaart... Want de overheid en IT gaan zo lekker samen natuurlijk. Ik hoor nog steeds niemand, maar dan ook niemand over het feit dat die import van oude diesels al gigantisch gekelderd is met de nieuwe regeling die begin vorig jaar ingevoerd is. Onbegrijpelijk...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2013 00:20 #122094 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Volgens mij heeft de FEHAC dat al wel eens als argument geroepen.
We hebben inderdaad eigenlijk al een nieuwe regeling en die doet goed zijn werk. Zie ook onderaan in mijn blogpost van 13 november " KNAC petitie regeling oldtimers groot succes, dus? "
Maar zou zou veel meer benadrukt moeten worden. Als de discussie alleen gaat over de invulling, dan heb je al ingestemd met dat er iets moet komen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-01-2013 14:15 #122563 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
Wederom een interview in Tros autoshow, deze keer met minister Schutz.
Klinkt al beter dan de toon van Weekers.
Zie mijn update comment op Regeling wegenbelasting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2013 21:52 #122766 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wegenbelasting
en het pingpongen tussen het Planbureau van de Leefomgeving en FEHAC is in volle gang.
Zie mijn update comment

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2013 22:24 #122770 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wegenbelasting
Tsja, wat zou je nou gestudeerd moeten hebben om in een Planbureau voor de Leefomgeving te mogen werken :lol: ?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.