Verlaging achterkant - Blokken
- V300 register
- Verbannen
geen rvs blokken maar van gewoon staal is er genoeg te vinden.
heb niet specifiek op maat gekeken, gewoon wat er aanwezig was. t was nogal hectisch op school want t riool was in t praktijklokaal een beetje losgekomen en t was niet te harden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De bladveer ligt op de onderste bevestigingsbeugel (waar ook de schokdemper op gemonteerd zit). Waarmee hij met zijn pen/gat-verbinding gecentreerd. Bovenop de bladveer komt de verlagingsblok. Daarbovenop komt de achteras weer. De verlengde boutden die hiervoor worden gebruikt moeten dus veel meer krachten opvangen.
De kans dat de as verschuift ten opzichte van de bladveer is iets groter wanneer er verlagingsblokken zijn gemonteerd. Deze kracht moet worden opgevangen door de bouten. Er is ook meer kans dat deze bouten kunnen breken.
Dat wordt dus iets verzinnen om dit op te vangen.
Ik zit te denken aan een tussenplaatje oid waardoor de bouten ook moeten vallen of zoiets dergelijks.
Nog even over nadenken dus.....
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Frank de Boer
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Doeke Dobma;37429 schreef : Verlagingsblok komt onder de bladveer, dus tussen bevestigingsplaat en bladveer. Kans op verschuiven wordt veel kleiner, zoniet nihil.
Ik heb geen idee of ze er ook onder kunnen, maar er boven kan zeker :]
@ Buis, de hele 360 cup raced met verlaginsblokken, ik heb er nog nooit problemen over gehoord.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
t zal je maar gebeuren als je te scherp door de bocht gaat, en de bladveren gaan schuiven..... ellende!
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
:wtf:twkuiper;37458 schreef : Ik begin echt aan mijn eigen verstandelijke vermogens te twijfelen, maar als je dat blok op de foto onder de bladveer monteert, verlaag je de auto toch helemaal niet? Dan verlaag je alleen de onderste bevestigingsplaat, en niet de positie van de achterwielen/achteras t.o.v. de koets. Please, leg me uit hoe het zit want zo kan ik niet slapen vanavond :wtf:
je hebt gelijk, dan verlaag je idd alleen dat plaatje.
dus dat wordt een extra blok maken met gaatjes voor bouten, om om de bladveren te maken, en dan toch te kunnen klemmen in die strop.
keertje ff een stukje doorboren, in 2en zagen, en in de freesbank een gleufje maken
- V300 register
- Verbannen