Verlaging achterkant - Blokken
- V300 register
- Verbannen
maar ik zal nog ff de werkplaats in huppelen en kijken wat ik kan vinden
kan natuurlijk gewoon zeggen dat ik wat aan het maken ben
brb dus
[edit]
heb in het boek van de staalhandelaar gekeken.
de maten zijn wel te leveren. maar zijn zeg maar duur
dus dat vind je niet op school
ik heb op t moment dus 2 stukken van 50x50x3 bleek het te zijn.
en een stuk van 40x40x2,2 met een lengte van 52cm
heb ik alleen dus niet in stukken gezaagd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hup, zagen jij!
Ik ben overigens ook wel geinteresseerd in twee brokjes van 40x40...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
op welke lengte wil je ze?
ik ga zelf nog even kijken voor veren voor.
volgens drift topic hjkort gebruiker, kun je daar een andere volvo veer voor gebruiken, dus daar wil ik nog ff naar kijken, en weten van welk type het komt.
en die foto's van hoe die blokken gemonteerd zijn staan niet meer op t forum zeker met de crash verloren gegaan.
ik weet dat t iets is met 2 dikke plaaten en 4 grote bouten.
en ik wil een beetje weten wat de ideale lengte is, dan kan ik voor mezelf ook een paar blokjes maken
en als er nog meer intresse is, dan loop ik weer naar school en koop een stukje 40x40. is niet zo duur hier, en hier doen ze er niet moeilijk over
dat stukje wat ik nu heb was een rest stuk van eentje van lengte 4 meter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Waar je ook rekening mee moet houden is dat de achterkant bij veel 300's nu al ietsje pietsje lager ligt dan de voorkant. Hij hangt nu al min of meer een heel klein beetje achterover, bij mij iig wel. Het is maar een klein beetje, maar ik kan het wel zien. Daarom verlaag ik achter liever geen 40mm, maar bijv 30mm. Ik vind het ook iets sportiever staan als de voorkant een fractie lager ligt dan de achterkant.
Volgens mij werkt een een aantal ringen van een veer afslijpen niet, omdat de veer wel korter maar niet stijver wordt. Je auto ligt dus lager, maar zal niet minder comfortabel zijn. Je zult echter wel makkelijker je bumpstop raken, omdat de veer te slap en te kort is.
Verlagingsveren zijn korter en stugger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
KonradW;35466 schreef : hahah ik vind t best.
op welke lengte wil je ze?
ik ga zelf nog even kijken voor veren voor.
volgens drift topic hjkort gebruiker, kun je daar een andere volvo veer voor gebruiken, dus daar wil ik nog ff naar kijken, en weten van welk type het komt.
en die foto's van hoe die blokken gemonteerd zijn staan niet meer op t forum zeker met de crash verloren gegaan.
ik weet dat t iets is met 2 dikke plaaten en 4 grote bouten.
en ik wil een beetje weten wat de ideale lengte is, dan kan ik voor mezelf ook een paar blokjes maken
en als er nog meer intresse is, dan loop ik weer naar school en koop een stukje 40x40. is niet zo duur hier, en hier doen ze er niet moeilijk over
dat stukje wat ik nu heb was een rest stuk van eentje van lengte 4 meter
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1098
Met een complete raportage, in het engels.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ik gok dat je die bedoelde?
danku!
maar die persoon heeft er aluminium blokken tussen zitten klopt dat?
opzich ben ik het wel eens met doeke. voor iets lager dan achter is wel mooier. enig probleem is dan je verlichting, die schijnt omlaag
en dan moet je dus ook gewoon ff 8 nieuwe rvs bouten halen bij de winkel, met geprefereerd zelfborgende moeren.
wat ik alleen niet kan bevatten is waarom hij die aandrijfas losmaakt.
ik ga morgen weer naar stage. zal eens kijken of ik daar op de plaatwerkerij wat leuks kan vinden. blokjes van 5 of 4 breed en dan 3 hoog ofzo.
wat is een betere breedte eigenlijk?
ik zou denken neem gewoon de hele breedte van het veerblad, dan heb je een mooie gelijkmatige belasting.
dus morgen ff met de schuifmaat wat gaan opmeten:p
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
pakweg 25mm dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.