1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2007 14:40 #693858 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
En deze heeft zo te zien de inlaatkant naar de achterkant van de auto zitten...


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2007 14:41 #693859 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Die foto was ik dus aan het zoeken om te kijken hoe "die ene andere" dat heeft gedaan.
Probleem: waar haal ik dan weer een andere Turbo vandaan. Slopertje denk ik?

Ik kan natuurlijk ook gaan proberen de turbo aan te passen.

Nog eens goed over nadenken...........

Van welke site komt trouwens die laatste afbeelding?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-12-2007 14:20 #693955 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Zondagavond alvast een beginnetje gemaakt aan het spruitstuk:

Alle overgangen van ovaal naar rond een beetje op maat gevormd en erop gelast.

De overgang is best netjes opzich.

Alleen moet er nog een klein randje weggefreest worden met de freestol.

Nu de rest nog!
Ik heb er overigens voor gekozen om de turbo op deze manier te plaatsen:

Zo is het altijd nog mogelijk om op hetzelfde spruitstuk nog een andere turbo te plaatsen.
Jammergenoeg moeten de intercoolerslangen nu iets langer zijn. Jammer maar helaas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2007 00:08 #693967 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;43133 schreef : Jammergenoeg moeten de intercoolerslangen nu iets langer zijn. Jammer maar helaas.


Ik dacht ook altijd dat het zwaar nadelig zou zijn. Maar ik heb begrepen dat het niet zoveel uitmaakt. Scherpe bochten in je intercoolerslangen zijn wel funest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2007 12:18 #693983 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ja volgens mij moet je ook vooral naar het volume van de inlaatkant vanaf de turbo en de uitlaatkant tot aan de turbo kijken. Hoe groter dat volume, hoe groter het turbogat en hoe trager de gasreactie.
Zo klein mogelijk houden is dus het ideaalst, maar als je al ziet hoeveel inhoud die spruitstukken en de intercooler al wel niet heeft, dan kun je je echt niet druk gaan maken om 20cm extra intercoolerslang.

Oja, gistere onder het genot van een pilsje met een oude maat van me staan buurten: hij heeft nog een B18FT-blok liggen: compleet gereviseerd. Voor een eurootje of 50 kan ik hem op gaan halen. Wat denken jullie? Doen? (stomme vraag lijkt me ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2007 12:27 #694221 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
doen man

altijd handig reserve blok:yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2007 12:32 #694222 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
doen :p
altijd handig idd. mocht je een keer problemen hebben kun je em zo wisselen met je eigen en rustig je eigen blokje inspecteren ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-12-2007 00:27 #694295 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Zo, 't is weer tijd voor een nuttige update.
Gisterenavond en vandaag weer eens lekker aan het klussen geweest.
Gisterenavond ben ik nog eens bezig geweest met het spaghettispruitstuk.
Ik heb daarbij toch moeten concluderen dat het gewoon echt geen doen is met deze turbo. Ik heb gewoon TE weinig plek om die lasbochtjes kwijt te kunnen. Ik heb altijd het probleem dat ?f de downpipe nooit goed uitkomt, ?f de turbo flens komt niet goed uit.
Hieronder een paar foto's hoe ik de turbo zou willen plaatsen:

of



Aangezien ik toch deze turbo wil blijven houden, omdat hij zo lekker klein is en dus het vermogen op een laag toerental al vrij komt (kleine power-band dus), moeten we het originele spruitstuk maar gebruiken.

Startmotor meteen maar aangesloten en turbo gemonteerd en olieleidingen aangesloten



Dus eindelijk kon ik "looks" van de achterkant ook aanpassen ;)

Mocht ik nog eens een andere turbo willen gaan gebruiken dan maak ik tegen die tijd wel een spaghettispruitstuk: de spullen heb ik er in ieder geval voor.

Vanavond nog eventjes aan de voorbalk aan het slijpen geweest om de intercooler kwijt te kunnen.


Nu ga ik maar weer eens slapen, morgen weer werken en wat plaatwerk bij elkaar zoeken om de gaten in de voorbalk weer dicht te lassen.
Verdere planning:
- schakelpook bevestigen met een paar blindklinkmoeren
- ashoes achter vervangen en de boel daar in elkaar zetten
- nieuwe handremkabels zetten, de ouwe zijn half doorgeroest
- steuntjes maken op het werk om de intercooler vast te houden
- steuntjes maken om de koelradiator op te hangen
- blazende koelfan opzoeken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-12-2007 12:56 #694306 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
De koelfan van een 2e type neus is blazend. (zoals mijn 340 dus) En anders van een andere auto flexen.

60mm pijp, 5 bochten en 2 opschuifstukken zijn besteld voor Buis :]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-01-2008 23:54 #694389 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

rwdstudent;43502 schreef : De koelfan van een 2e type neus is blazend. (zoals mijn 340 dus) En anders van een andere auto flexen.

60mm pijp, 5 bochten en 2 opschuifstukken zijn besteld voor Buis :]


Aha, effe advertentie zetten dus!
Heb jij er toevallig geen liggen, Fridge? :yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD