1.7 Turbo 440 in 343DL

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2007 19:47 #690178 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Zo te zien mooi freeswerk. Doet me denken aan die grote machine bij American Chopper. Moet je dit nog speciaal voorverhitten en afkoelen voordat het gemonteerd wordt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2007 00:10 #690207 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Erik;41842 schreef : Zo te zien mooi freeswerk. Doet me denken aan die grote machine bij American Chopper. Moet je dit nog speciaal voorverhitten en afkoelen voordat het gemonteerd wordt?

Voor zover ik weet niet. Het is geen gietstaal, dus niet al te bros. Dan is uitgloeien niet nodig wanneer je gaat lassen.

Vanavond heb ik de versnellingbak eronder gehangen met behulp van een motorliftje (zo'n ding waar je je off-the-road motortje mee optilt ;)). Wat een gesjouw in je eentje...........Ik heb er express geen foto's van gemaakt aangezien het niet echt een veilige bedoeling was :no:.

Nu alleen nog een paar gaten boren voor de bouten waarmee de versnellingpook vast hoort te zitten, de aandrijassen monteren en de benzinepomp eronder knallen en dan kan de 343 weer op z'n pootjes staan.

Daarnaast heb ik vandaag de hoofdremcilinder gemonteerd en aangesloten. Alleen nog remvloeistof erin, ontluchten en dan hebben we dat ook weer gehad.
Maar nu eerst....................naar bed!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2007 00:35 #690209 door V300 register
Goed bezig Buis, ben benieuwd wanneer hij af is. Ik heb wil zin in een stukje twindriften :]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2007 19:21 #690255 door V300 register

rwdstudent;41873 schreef : Goed bezig Buis, ben benieuwd wanneer hij af is. Ik heb wil zin in een stukje twindriften :]

IK OOK!

Maar Frits..............heb je veel geduld?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-12-2007 19:06 #690309 door V300 register
Zo, gisteren nog eens lekker bezig geweest. Heb even de gefreesde voetplaten op de kop proberen te monteren................past niet :wtf2:. De 2 onderste pasgaten kloppen niet helemaal. Dit is echter met een freestolletje weer goed te verhelpen :).
Daarnaast is de doorlaat naar de turbo van een andere voetplaat te klein. Deze is 44,5mm maar moet 47mm zijn. 't is eigenlijk een detail..........maar het moet perfect zijn, dus woensdag gaat hij terug in de freesbank.

Daarnaast ben ik eens wezen proberen of ik de intercooler van de 460 in de 343 kon proppen. Paste niet, dus "even" de bovenkant van de intercooler omgedraaid.
Daarna heb ik de slijptop in de voorkant van de 343 gezet. De hele voorkant (dat stuk waar de radiateur voor zit) ligt er nu helemaal uit. Koeling genoeg dus :yesyes:. De intercooler komt helemaal aan de rechterkant te zitten zodat er links nog flink wat plek is voor een fikse oliekoeler.
Ik moet alleen nog even navragen aan de APK-keurmeester vragen of ik een stuk uit de voorbalk mag halen om de intercooler kwijt te kunnen want deze komt me nu iets te dicht tegen de bumper aan.

Edit: Antwoord is dus ja. Er mag een stukje uit de voorbalk gehaald worden zolang je er maar voor zorgt dat deze dan even sterk blijft. Geen probleem dus!

Komende week ga ik de benzinepomp inbouwen, de versnellingpook bevestigen en, nu het dashboard toch voor de helft uit elkaar ligt, even kijken wat ik met de draadboom ga doen en de ECU's.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2007 19:41 #692916 door V300 register
V??r slijptolgevecht

Na de slijptol, zo kan er nog eens gekoeld worden :)

Zonder motortje

Met motortje

Katten houden van Volvoos

Iemand nog een primair kopen?

Intercooler in de neus

Kop van de intercooler omgedraaid

B17-blokkie

B18FT-blok

Aansluiting intercooler in de motorruimte

Plaats genoeg voor een oliekoeler :)

En zo denken wij over Franse zooi :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2007 09:34 #692941 door V300 register
het wordt inderdaad tijd voor een betere camera erik :p eentje met flitser :D
en je laatste plaatje ben ik t helemaal mee eens :p
voornamelijk met de citroens en peugeot's die je vergeten bent ;)
maarja hip dat je tijdens t klussen vergezeld wordt door al die katten, alleen komen ze niet onder de olie besmeerd het huis binnen? :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2007 11:59 #692960 door V300 register

KonradW;42070 schreef : het wordt inderdaad tijd voor een betere camera erik :p eentje met flitser :D
en je laatste plaatje ben ik t helemaal mee eens :p
voornamelijk met de citroens en peugeot's die je vergeten bent ;)
maarja hip dat je tijdens t klussen vergezeld wordt door al die katten, alleen komen ze niet onder de olie besmeerd het huis binnen? :p

Hmmm dat fototoestel is niks mis mee hoor (buite dat er geen flitser op zit), het baasje kan hem op zondag niet zo goed stilhouden. 't was weer veel te gezellig zaterdagavond (hoorde ik de volgende dag vertellen ;)).

Die katten, dat zijn m'n sleutelmaatjes.
De oudste heet "TDI", en z'n 3 dochtertjes: "SDI", "TDI met 3 rode letters" en "B18FT". Die laatste is m'n lievelingskatje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2007 16:08 #692977 door V300 register
hahaha tja wat moeten we daar van zeggen? :p
dieselaars.... ze roffelen wel zo iig? :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2007 16:31 #692979 door V300 register
Sjah...
Ik denk dat Erik in ieder geval geen katvervanger voor zijn auto hoeft...

Of juist wel, anders is het zo stil :D

Maar idd, koop es een fatsoenlijke camera! Als je al niet eens een poesje scherp op de foto kan krijgen :no_comment:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC