1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
ik heb mantels van oude cv ketels gebruikt:)
degelijk en lekker dik materiaal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ronaldromme;44086 schreef : als je nog plaat materiaal moet hebben heb ik nog wel wat voor je
ik heb mantels van oude cv ketels gebruikt:)
degelijk en lekker dik materiaal
Bedankt voor het aanbod Ronald!
Ik werk bij een constructiebedrijf, daar ben ik dan ook weleens te vinden in de afvalbakken. Heel vaak kom ik plaatjes tegen 30 bij 50cm, 2mm dik. Ideaal om voor de auto te gebruiken. Origineel is het namelijk 1mm. Dus wanneer de hele auto is weggeroest blijven die plaatjes wel over . Daarbij last dikker plaatwerk iets makkelijker (anders ben je constant gaten aan het dichtbakken met mijn laservaring )
Daarbij is dat plaatwerk helemaal vrij van lak, zink of andere troep dat je niet kan gebruiken wanneer je aan het MIG/MAG-lassen bent.
Daarbij kan ik ze op m'n werk ook nog eens in de goede hoek zetten.
Ideaal dus!
Na de voorkant hem ik nog maar 3 roestplekjes te gaan en dan is de auto meteen roestvrij (bijna dan ). Kan hij er zo weer een jaartje 27 jaar tegenaan :yesyes:.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik zat zelf te denken om nummertje 5453 te bestelllen (uiteraard met de goede maat die ik nog moet opmeten) met daarin de thermostaat. Ik neem aan dat de by-pass er zit ingebouwd. Dan rest mij alleen nog het aansluiten van een oliekoeler.
De oliekoeler probeer ik via het werk te bemachtigen. Hopenlijk kan ik dan aan een oliekoeler met een groter koeloppervlak en voor lagere kosten op de kop tikken.
Op dit moment zit er ook een soort warmtewisselaar op het blok welke tussen het oliefilter en het blok inzit. Dus ook met een sandwichplate. Hierdoorheen loopt zowel koelwater als de motorolie. Aangezien het koelwater sneller optemperatuur komt dan de olie zorgt deze warmtewisselaar ervoor dat de olie snel op temperatuur komt. Wanneer de olietemperatuur te hoog wordt, wordt de olie op deze manier gekoeld. Zal ik deze warmtewisselaar eruit gooien? Aangezien er een betere oliekoeling opkomt wordt deze namelijk overbodig. Aan de andere kant zorgt de warmtewisselaar ook weer voor het sneller op bedrijftemperatuur komen van de olie. In dat opzicht zou ik de warmtewisselaar dus weer moeten laten zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Heb je de pagina's met oliekoelers ook al gezien? Zijn opzich niet gek duur.
Het enige voordeel van de warmtewisselaar is dat je iets minder lang warm hoeft te rijden. Als je het mij vraag "gooi" je dat ding gauw in de hoek. Leuk voor straatgebruik, maar niet voor driften. :nono: Ik heb de mijne er ook afgehaald.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
rwdstudent;44210 schreef : Ik heb 5453-1, met m18x1.5 binnendraad dus. (je moet kijken welke aansluitingen je olieleidingen straks gaan krijgen.
Heb je de pagina's met oliekoelers ook al gezien? Zijn opzich niet gek duur.
Het enige voordeel van de warmtewisselaar is dat je iets minder lang warm hoeft te rijden. Als je het mij vraag "gooi" je dat ding gauw in de hoek. Leuk voor straatgebruik, maar niet voor driften. :nono: Ik heb de mijne er ook afgehaald.
Denk ook nog aan het straatgebruik naar de driftwedstijden toe
Heeft er in principe niks mee te maken, idd.
Ik zelf er nog maar eens goed naar kijken.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Resultaat:
Voorkant is zover af; de intercooler kan erin.
En het past nog ook, alleen nog een stuk van die intercoolerpijp afslijpen.
Er is trouwens wel weinig plaats voor de koelfan............het zal erom houwen dus.........
Nog een roestgaatje dichtgelast
Nog een paar gaatjes ontdekt waarbovenop normaal het reservewiel ligt.
En een stukje spatbord ontbreekt aan de linkerkant
Die hoort dus zo te zijn
En de uitlaatstukken zijn binnen.
Nog maar zat te doen dus.............nu nog tijd hebben.
De komende weken komen m'n tentamens er weer aan en moet ik de laatste hand nog aan een project leggen. 't zal dus wel stil worden in dit topicje.
Edit: Nou vooruit nog een fotootje om jullie warm te houden: rararaaaa, wat is dit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maarr... heb wel m'n twijfels bij de intercooler.. Ik weet hoe hoog de voorkant van een 343 is, maar als hij straks verlaagt is komt hij wel een stuk dichter bij de grond. Je hoeft maar iets te raken en de rapen zijn gaar
Er zijn zo ontzettend veel intercoolers te krijgen.. Ik zou toch echt een andere zoeken.
Mooie uitlaatbochtjes :]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
rwdstudent;44424 schreef : Buis, ziet er netjes uit.
Maarr... heb wel m'n twijfels bij de intercooler.. Ik weet hoe hoog de voorkant van een 343 is, maar als hij straks verlaagt is komt hij wel een stuk dichter bij de grond. Je hoeft maar iets te raken en de rapen zijn gaar
Er zijn zo ontzettend veel intercoolers te krijgen.. Ik zou toch echt een andere zoeken.
Mooie uitlaatbochtjes :]
Ik snap wat je bedoelt, Frits.
Het enige wat ook onder de voorbalk doorloopt is de intercoolerslang.
Die zit echte nog zeker 10cm hoger dan het laagste punt van het blok!
Zie volgende foto:
Er komt heus nog wel een kapje om die slang heen ter bescherming, dat is het punt niet.
Tsja, een andere intercooler is ook nog een optie, maar wat is mis met deze intercooler? Niets lijkt me. Voor de rest past de boel aardig. Daarnaast wil ik zoveel mogelijk bij originele volvo-onderdelen blijven omdat juist die veel voorhanden zijn. Die koelfan, die krijg ik wel passend. Alles is mogelijk, alleen het onmogelijke duurt iets langer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
begint er goed uit te zien:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.