1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
rwdstudent;40321 schreef : En praten we dan ook nog over een v300? :]
nee :no_comment:
okee ik zeg niks meer
hoeveel vermogen denk je dat ie gaat geven trouwens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Groot voordeel bij mijn keuze is dat er ontzettend veel gedaan wordt in tuning. Er is heeeel veel te krijgen, en de prijzen zijn nog best leuk ook.
Buis heeft met zijn 1.7 ook zeker een aantal voordelen: 300cc meer; bovenliggende nokkenas en injectie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
je hebt namelijk het woord 'ontstekingstijdstip' nog niet genoemd, en dat is bij benzine turbo motoren ENORM!!! belangrijk als je gaat opvoeren.
je moet namelijk niet alleen meer lucht (en lineair corresponderend meer brandstof, zodat de stoichiometrische verhouding blijft kloppen) toevoeren, maar je moet het zo ontstaande mengsel ook op het juiste tijdstip ontsteken.
de 'gat in zuigen gesmolten' taferelen komen des te vaker voor als je ontsteking niet in orde is. zelfs bij een standaard blok gaat het mis als de waarden niet meer kloppen. (ontstekingsunit kan stuk zijn bijvoorbeeld)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;40399 schreef : Erik jouw (lange) verhaal hierboven klopt grotendeels wel, maar ik zou ook met Frits meestemmen over het ECU + vulligsbak verhaal.
je hebt namelijk het woord 'ontstekingstijdstip' nog niet genoemd, en dat is bij benzine turbo motoren ENORM!!! belangrijk als je gaat opvoeren.
je moet namelijk niet alleen meer lucht (en lineair corresponderend meer brandstof, zodat de stoichiometrische verhouding blijft kloppen) toevoeren, maar je moet het zo ontstaande mengsel ook op het juiste tijdstip ontsteken.
de 'gat in zuigen gesmolten' taferelen komen des te vaker voor als je ontsteking niet in orde is. zelfs bij een standaard blok gaat het mis als de waarden niet meer kloppen. (ontstekingsunit kan stuk zijn bijvoorbeeld)
idd wouter
zo is waarschijnlijk mijn b200 kapot gegaan
door de ontsteking of geen goede kleppen afstelling
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik weet bijna wel zeker dat dit verhaaltje nog een vervolg gaat krijgen.
Frits: het wedstrijdje moet wel een beetje eerlijk blijven. Stapje voor stapje elkaar inhalen blijft toch het leukst.
Frits: 1.4 turbo
Frits: doet driftcursus
Buis: 1.7 Turbo
Buis: moet driftcursus gaan doen
Frits: haalt driftlicentie
Buis: haalt driftlicentie
Frits: gaat naar de 130pk
Buis: gaat naar de 140pk
Frits: ander motormanagementsysteem
Buis: ander motormanagementsysteem
enz.
enz.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Frits: moet druk bezig met afwerken turbo ombouw :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Frits: heeft zijn 343 nog steeds niet rijdend
Buis: heeft te rauw gedaan en draait z'n 343 rond een boom
Frits: heeft nog een leuke 343 in de schuur staan en geniet
Nu weer even on-topic
Deze jongen heeft daarstraks even klepstel-plaatjes gehaald, en zal ze vanavond maar eens even snel gaan monteren.
Daarna nokkenas terug inbouwen. En allerlei dingetjes nakijken zoals verdelerkap enz.
Daarna distributieriem weer inbouwen enz.
Misschien nog eens een manier zoeken om de versnellingsbak eronder te krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Pistonpen paultje;40479 schreef : Krik eronder zetten
De meeste krikken gaan niet zo hoog. De auto staat achter namelijk op van die oprijlanen. Zodat ik er makkelijker onder kan liggen. Daarnaast staat de krik nog eens in een voergoot.
En dan moet die framedelen aan de versnellingsbak nog eens om de handremkabels heen leiden.
Met tweeen onder de auto liggen, daar is het weer net te krap voor. Daarnaast weegt dat blok metaal misschien wel een kilo of 40. Best een aardig gewichtje.
Idee! Een maat van met heeft zo'n motorlift. En dan niet zo'n takel om een motor uit een auto te takelen maar een motorlift waarmee je een crossmotor op kunt tillen. Eens vragen of ik die kan lenen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Je kunt de auto minder hoog zetten. (op bokjes dus, je mag de mijne lenen) En dan met een krik de bak omhoog krikken. Gebruik blokken hout om hem te balanceren. Ok, de vario is lichter en breder, maar ik denk dat het zo wel lukt. Zolang je maar niet onder de bak gaat liggen, voor het geval DAT hij naar beneden komt. (m'n kriks mag je ook wel lenen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.