1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2007 10:19 #688756 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

rwdstudent;40321 schreef : En praten we dan ook nog over een v300? :]


nee :no_comment:
okee ik zeg niks meer
hoeveel vermogen denk je dat ie gaat geven trouwens?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2007 14:17 #688767 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Met een volledig standaard motorblok (dus ook standaard randonderdelen) kun je zo'n 140 - 150 pk halen. En vergeet niet dat ik dan enkel het gewicht van een B14 mee hoef te zeulen. (Of C1J in renault termen) Ik ben overigens heel benieuwd wat m'n auto straks op de weegbank zal zetten.

Groot voordeel bij mijn keuze is dat er ontzettend veel gedaan wordt in tuning. Er is heeeel veel te krijgen, en de prijzen zijn nog best leuk ook.

Buis heeft met zijn 1.7 ook zeker een aantal voordelen: 300cc meer; bovenliggende nokkenas en injectie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2007 02:09 #688822 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Erik jouw (lange) verhaal hierboven klopt grotendeels wel, maar ik zou ook met Frits meestemmen over het ECU + vulligsbak verhaal.

je hebt namelijk het woord 'ontstekingstijdstip' nog niet genoemd, en dat is bij benzine turbo motoren ENORM!!! belangrijk als je gaat opvoeren.

je moet namelijk niet alleen meer lucht (en lineair corresponderend meer brandstof, zodat de stoichiometrische verhouding blijft kloppen) toevoeren, maar je moet het zo ontstaande mengsel ook op het juiste tijdstip ontsteken.

de 'gat in zuigen gesmolten' taferelen komen des te vaker voor als je ontsteking niet in orde is. zelfs bij een standaard blok gaat het mis als de waarden niet meer kloppen. (ontstekingsunit kan stuk zijn bijvoorbeeld)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2007 12:47 #688832 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

antiekeradio;40399 schreef : Erik jouw (lange) verhaal hierboven klopt grotendeels wel, maar ik zou ook met Frits meestemmen over het ECU + vulligsbak verhaal.

je hebt namelijk het woord 'ontstekingstijdstip' nog niet genoemd, en dat is bij benzine turbo motoren ENORM!!! belangrijk als je gaat opvoeren.

je moet namelijk niet alleen meer lucht (en lineair corresponderend meer brandstof, zodat de stoichiometrische verhouding blijft kloppen) toevoeren, maar je moet het zo ontstaande mengsel ook op het juiste tijdstip ontsteken.

de 'gat in zuigen gesmolten' taferelen komen des te vaker voor als je ontsteking niet in orde is. zelfs bij een standaard blok gaat het mis als de waarden niet meer kloppen. (ontstekingsunit kan stuk zijn bijvoorbeeld)


idd wouter

zo is waarschijnlijk mijn b200 kapot gegaan
door de ontsteking of geen goede kleppen afstelling

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2007 12:53 #688834 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik zit nog een beetje over de kosten van zo'n ander motormanagementsysteem in m'n maag. Ik weet het, ik ben krenterig. Ik denk dat ik me eerst meer een druk moet maken dat ik het ding aan de gang moet krijgen :yesyes:.

Ik weet bijna wel zeker dat dit verhaaltje nog een vervolg gaat krijgen.
Frits: het wedstrijdje moet wel een beetje eerlijk blijven. Stapje voor stapje elkaar inhalen blijft toch het leukst.

Frits: 1.4 turbo
Frits: doet driftcursus
Buis: 1.7 Turbo
Buis: moet driftcursus gaan doen
Frits: haalt driftlicentie
Buis: haalt driftlicentie
Frits: gaat naar de 130pk
Buis: gaat naar de 140pk
Frits: ander motormanagementsysteem
Buis: ander motormanagementsysteem
enz.
enz.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2007 13:45 #688838 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Buis: druk bezig met turbo ombouw
Frits: moet druk bezig met afwerken turbo ombouw :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2007 15:39 #688843 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Buis: heeft zijn 343 rijdend
Frits: heeft zijn 343 nog steeds niet rijdend
Buis: heeft te rauw gedaan en draait z'n 343 rond een boom
Frits: heeft nog een leuke 343 in de schuur staan en geniet

Nu weer even on-topic ;)

Deze jongen heeft daarstraks even klepstel-plaatjes gehaald, en zal ze vanavond maar eens even snel gaan monteren.
Daarna nokkenas terug inbouwen. En allerlei dingetjes nakijken zoals verdelerkap enz.
Daarna distributieriem weer inbouwen enz.
Misschien nog eens een manier zoeken om de versnellingsbak eronder te krijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2007 19:53 #688897 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Krik eronder zetten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-11-2007 23:14 #688940 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Pistonpen paultje;40479 schreef : Krik eronder zetten


De meeste krikken gaan niet zo hoog. De auto staat achter namelijk op van die oprijlanen. Zodat ik er makkelijker onder kan liggen. Daarnaast staat de krik nog eens in een voergoot.
En dan moet die framedelen aan de versnellingsbak nog eens om de handremkabels heen leiden.
Met tweeen onder de auto liggen, daar is het weer net te krap voor. Daarnaast weegt dat blok metaal misschien wel een kilo of 40. Best een aardig gewichtje.

Idee! Een maat van met heeft zo'n motorlift. En dan niet zo'n takel om een motor uit een auto te takelen maar een motorlift waarmee je een crossmotor op kunt tillen. Eens vragen of ik die kan lenen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2007 10:45 #688978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Hou iig rekening met 1 ding; veiligheid! Als je de bak op je kop krijgt ben je er geweest.

Je kunt de auto minder hoog zetten. (op bokjes dus, je mag de mijne lenen) En dan met een krik de bak omhoog krikken. Gebruik blokken hout om hem te balanceren. Ok, de vario is lichter en breder, maar ik denk dat het zo wel lukt. Zolang je maar niet onder de bak gaat liggen, voor het geval DAT hij naar beneden komt. (m'n kriks mag je ook wel lenen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD