1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2008 08:16 #695735 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik heb geruchten gehoord dat er weer een poging tot produceren gaat komen..., maar ik ga er van uit dat er tzt nog wel meer over op het forum gaat verschijnen.
Daar gaan we dit topic in ieder geval niet mee vervuilen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2008 11:28 #695742 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;44995 schreef : De achterste veerpootbrug............iets zegt me dat je die beter vast kunt bouten........

Ik herinner me dat je extra onderdelen niet aan het chassis mag lassen. Hetzelfde geld voor een rolkooi. Deze moet je schijnbaar ook vastbouten op het chassis.
Gek is dat, roestgaten in het chassis mag je dan weer wel dichtLASSEN.
;)


Ik denk dat ik hem wel gewoon ga lassen hoor. Er is vast wel een APK keurmeerster die ik kan omkopen :humor:

Ik zal het voor de zekerheid maar eens gaan navragen. Maar ik denk dat het geen probleem is. Ik wil aan zo'n stang iig m'n gordels aan vast gaan maken, dus het moet wel goed stevig zitten!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2008 16:02 #695764 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

rwdstudent;45041 schreef : Ik denk dat ik hem wel gewoon ga lassen hoor. Er is vast wel een APK keurmeerster die ik kan omkopen :humor:

Ik zal het voor de zekerheid maar eens gaan navragen. Maar ik denk dat het geen probleem is. Ik wil aan zo'n stang iig m'n gordels aan vast gaan maken, dus het moet wel goed stevig zitten!


Vastbouten zal ook wel voldoen hoor.
2 M8 boutjes zijn even sterk (laat staan als je die paal met 8 M8-bouten vastzet) als die standaard M12-bout waar de gordels mee vastzitten.

Persoonlijk heb ik altijd een voorkeur voor bouten. Dan kun je altijd nog iets losmaken indien nodig (wanneer je bijvoorbeeld alles over wil zetten op een andere carosserie).
Daarnaast ben je daarbij zekerder of iets vastzit dan bij lassen (vind ik). De inbranding van een las kun je niet controleren, of een bout draagt, wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2008 17:24 #695769 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ja bouten kan ook natuurlijk. Moet ik alleen nog wel even kijken of daar genoeg ruimte is ivm de schokdemper. De stang zal zoiezo aan een schetsplaat gelast moeten worden trouwens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2008 17:30 #695772 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

rwdstudent;45071 schreef : Ja bouten kan ook natuurlijk. Moet ik alleen nog wel even kijken of daar genoeg ruimte is ivm de schokdemper. De stang zal zoiezo aan een schetsplaat gelast moeten worden trouwens.


Dat wel, die schetsplaat kun je van zo dik materiaal maken als je maar wilt. Dat blik van de auto is niet zo dik, daaraan lassen, daar zou je dus je bedenkingen over kunnen hebben.
Inderdaad, aan de bouten bij de schokbreken.........daar had ik nog niet zo aan gedacht ;).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2008 20:04 #696049 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik moet eigenlijk leren voor m'n tentamens, DUS ben ik maar wat info aan het opzoeken geweest over een vervangbaar, en programmeerbaar, motormanagementsysteem.
Ik heb niet lang hoeven zoeken; Frits had het al voorgekauwt. Megasquirt!

Waar ik eerst m'n twijfels over had, daar ben ik nu zeker van: Er moet minimaal een Megasquirt I komen :yesyes:

Er was ik bang dat er weinig informatie over te vinden zou zijn, 't blijkt juist het tegenovergestelde te zijn. Er is informatie zat en daarbij is de software nog eens open-source ook. megasquirt.info/ is een site waar bergen met informatie over te vinden is. Daarbij is het systeem natuurlijk ook te gebruiken in combinatie met een turbo.
Ik ga binnenkort de informatie eens goed op me in laten werken.

Eindelijk komt m'n elektrotechnische opleiding van pas op m'n autootje
[/droommodus]

Oja, eerst dat ding maar eens aan de gang krijgen.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2008 23:37 #696071 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
op www.bs-autotune.nl
heb je ook nog een nederlands MS forum!

En bij www.diyautotune.com kun je volgens mij het goedkoopst spullen bestellen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2008 12:10 #696081 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Op www.diyautotune.com heb je voor een kleine 100 euro inderdaad al een Megasquirt I. Jammergenoeg zal meneer de Belasting daar nog wel overheen gaan met z'n importheffingen en btw enz.

Daarnaast moet je hem dan nog wel zelf in elkaar solderen. Voor mij opzich geen ramp. Alleen moet je wel de kleurcodes van de weerstanden kunnen lezen. Da's iets lastig voor een kleurenblinde (Frits ;)).

Wel leuk om te weten is dat de oprichter van www.bs-autotune.nl/ zelf ook met Megasquirt is begonnen..........op een Volvo :)

Trouwens een interessant forum.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2008 14:01 #696220 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
het schermpje van een multimeter is ook zwart/wit Erik ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2008 14:04 #696221 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
overigens is megasquirt zeker niet heilig, er zijn veeel betere systemen te koop (034EFI, bijvoorbeeld). de toepassingen zijn zeker niet onbeperkt, op een 5-cilinder motor moet je niet gaan klooien met megasquirt bijvoorbeeld, dat werkt gewoon niet goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD