1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;44558 schreef : ik vind het ook heel raar om de voorbalk te gaan veranderen om een intercooler kwijt te kunnen, terwijl die nog niet eens onzichtbaar weggewerkt kan worden... kon je er geen vinden met slangaansluiting naar achteren?
Als ik eerlijk moet zijn: ik heb er nog niet eens naar gezocht......
Ik heb een intercooler liggen, en een vrij grote die normaal ook bij dat motorblok past, dus waarom zou ik die niet gebruiken?
Tsja, en dan moeten er een paar kleine aanpassingen worden gemaakt aan de voorbalk. Inprincipe mag het van de APK. Neem van mij aan dat die voorbalk nu echt niet minder sterk is. Dit heb ik namelijk gecompenseerd door dikker plaatwerk te gebruiken (ipv 1mm, nu 2mm).
Tsja, en dat die IC-slang nu onder de balk doorloopt, daar heb ik geen moeite mee. Uiteindelijk komen de uitmondingen nog niet eens zo verkeerd uit vind ik persoonlijk. De ene aansluiting zit vlakbij het gasklephuis en de andere zit vlakbij de Turbo.
Daarbij, deze intercooler heb ik, waarom zou ik nog extra geld uitgeven om een andere intercooler te kopen? En wat voor 1 zou ik er dan moeten kiezen? 't moet en zal een low-budget-project blijven. Voor geld is namelijk alles te koop. Dan had ik net zo goed met een BMW ofzo kunnen beginnen.
slb_340;44630 schreef : Als je 't kenteken iets naar onder flanst (moet iets op te vinden zijn) kan je 'm netjes daar achter wegwerken toch?
Er zijn mogelijkheden zat. Misschien veranderd een 740-onderlip ook al heel wat aan het geheel. We zullen zien, dat zijn zorgen voor later.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
rwdstudent;44671 schreef : Heey, die 740-lip is van mij :]
Binnenkort ben je hem kwijt
Nee geintje, een neef van me heeft nog een 740 waarvan ik me elk jaar al verwonder dat dat hok nog door APK komt. Misschien dat ik er vandaag of morgen per ongeluk die onderlip afrijdt........
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ik herinner me dat je extra onderdelen niet aan het chassis mag lassen. Hetzelfde geld voor een rolkooi. Deze moet je schijnbaar ook vastbouten op het chassis.
Gek is dat, roestgaten in het chassis mag je dan weer wel dichtLASSEN.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Pistonpen paultje;45020 schreef : je mag wel dingen eraan lassen hoor. Maar absoluut niet bij de veerschotels. Nu zijn dit de schokdemperschotels:+. maar ik zou het mar niet riskeren...
Wanneer je Koni's met hulpveren hebt dan zijn het alsnog veerpootschotels
Beetje flauw:yeah:.
Niemand die weet hoe die regeltjes precies in elkaar steken?
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid