1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2011 14:10 #884277 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Action heeft ook plamuur, roestomvormer, zinkprimer, bodyschutz, remmenreiniger en allemaal voor weinig.

Ik heb trouwens ook hun 30+ H4 lampen in m'n wagen zitten. 4 euro voor 2 stuks en ze doen het al bijna een jaar prima!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2011 14:19 #884278 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
ik zeg het je +100 voor action atuoonderdelen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2011 17:42 #884283 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

AvdAkker;183091 schreef : is dat de olietoevoer van de turbo die zo schuin zit?, pas daar wel mee op he; zeker bij de G-krachten die je straks kan maken heb je kans dat er teveel olie in het CHRA blijft hangen en dat vind je turbo niet leuk, zou max 15 graden verspringen tov loodrecht.
en miss ook het haakse nippeltje voor je wastegateactuator even verbouwen zodat het slangetje niet zo dicht langs je uitlaatspruitstuk loopt:D


Hmmmm, mij is altijd verteld dat de olietoevoer maximaal 45 graden schuin mag zitten........Goed dat je het zegt, Anjo!

Ik ga dan eens even kijken of ik 't uitlaathuis kan draaien.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2011 17:46 #884284 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
tikje met een kunststof hamer doet wonderen als je de boutjes een slag gelost hebt zodat de spanplaatjes n?t los zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2011 22:46 #884398 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Zo nog ??n naadje aflassen en de uitlaat is zo goed als af!

Ben er nog niet helemaal over uit hoe ik het laatste stukkie van de pijp uit laat steken, maar dat komt nog wel een keer. Eerst maar eens een setje side-skirts opdoen, daarna afmaken ;)

Aangezien ik toch moet wachten op de intercoolerslangen wordt 't volgende puntje:
- cardanas lichter maken: Standaard zit er op een 5-bak zo'n groen gewicht op de ingaande as van de bak. Da's massatraagheid en moet er dus af. Iemand die weet hoe die vastzit? Daarnaast zal er ook nog een stuk van de zelfgemaakte flensplaatjes worden afgedraaid. Eens kijken of het scheelt.
- voorste spatschermen schilderen
- interieur inbouwen
- koelslangen opnieuw ordenen en een paar nieuwe T-stukken maken (RVS)
- interieur terug inbouwen
- brugje solderen in het motormanagement zodat de functionaliteit voor de EGT-sensor vrij komt
- intercoolerslangen monteren
- motor management instellen en de boel aan de praat krijgen!

Deadline..................uhhhhh...........laat me niet lachen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-09-2011 19:53 #884500 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Zit er gewoon met rubber op gedrukt. Niet met hamer eraf proberen te rammen, maar met constante kracht.

5-bakken met zo'n demper zat alleen op diesel en 1.7 trouwens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2011 19:03 #884590 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

antiekeradio;183362 schreef : Zit er gewoon met rubber op gedrukt. Niet met hamer eraf proberen te rammen, maar met constante kracht.

5-bakken met zo'n demper zat alleen op diesel en 1.7 trouwens.


Ik heb 'm d'r afgekregen; gewoon met een poelie-trekker, bedankt voor de info!
Waarom zou dat ding er eigenlijk op hebben gezeten? Zodat je wat rustiger kunt schakelen (meer massatraagheid)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2011 19:12 #884593 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
trillingsdemper, is speciaal bedoeld om torsietrillingen bij lagere snelheid te dempen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2011 14:23 #884880 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
1.7 blok kan met wat lagere toeren gereden worden dan 1.4, en heeft ook een stuk meer koppel. Vandaar dat de kans op torsie trillingen groter is dan bij de 1.4
1.6 diesel heeft geen koppel maar heeft per definitie enthousiasme voor trillingen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-09-2011 18:52 #884949 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Onnodig dus, 't comfort is toch al ver te zoeken ;)

Ben nu ook bezig om flink wat van de flensplaatjes af te draaien en te frezen; puur gewichtsreductie zodat de synchromeshen zo min mogelijk op hun fl*kker krijgen tijdens het schakelen ;)

Verder schiet het niet echt op allemaal. Dit weekend weer trekkerbehendigheidswedstrijd mee georganiseerd (ach die boeren moeten ook een pleziertje hebben ;)) wat weer een weekend heeft opgeslurpt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD