1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;178430 schreef : speedon.nl heeft zowel banjo bouten als slangaansluitingen, zitten std koelaansluitingen toch; M14x1.5?
ik kan je evt ook aan hydrau nippels helpen zoals ik ook in m'n turbo geschroefd heb. kun je 10mm pijp in proppen en dan slang gebruiken zodra je bij de grootste warmte weg bent.
i19.photobucket.com/albums/b192/levibaantjer/DSC00230Large.jpg
Goed bezig Anjo! Bedankt voor de info!
Volgens mij zijn de banjobouten M18. Zijn iig niet dezelfde als van de originele T2.
Ook meteen maar wat koppelingen bestellen.
Morgen op het werk eens kijken voor olieslang.Volgens mij hebben we wel 't ??n en ander liggen. Komt goed!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ovlov 3.6L;178449 schreef : Goed bezig Anjo! Bedankt voor de info!
Volgens mij zijn de banjobouten M18. Zijn iig niet dezelfde als van de originele T2.
Ook meteen maar wat koppelingen bestellen.
Morgen op het werk eens kijken voor olieslang.Volgens mij hebben we wel 't ??n en ander liggen. Komt goed!
Ik ben er iig achter wat ik moet hebben voor de turbo:
Voor de waterkoeling:
2 x 18mm banjobout
2 x 18mm banjo koppeling met 16mm aansluiting
Voor de oliesmering
1 x snijkoppeling 1/4 x 8mm
1 x snijkoppeling 1/8 x 8mm
70cm hydrauliekpijp
De complete aanvoer wil ik van staal maken. Ideaal, geen slangen oid die kunnen gaan lekken.....
Morgen maar eens naar de hydrauliekboer rijden. Kijken watie heeft liggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Andere nokkenas erin gelegd en meteen kleppen gesteld. Op de foto is links de turbo nokkenas en recht de nokkenas van een B18EP te zien. Die van de turbo heeft minder lift (minder hoge nokken), minder duration (scherpere nokken). Daarnaas is (aan de spie) te zien dat de EP iets vroeger is getimed.
Andere (grotere) injectoren geplaatst. Standaard injectoren zouden het maar tot zo'n 170pk uit kunnen houden.
Uitlaatspruitstukkie maar eens effe ingepakt in heatwrap
Inlaatspruitstuk pas ook netjes (gaat net met de oliedop)
Nog wat isolatiemateriaal om straks de turbo en de downpipe mee in te pakken.
Aangezien 3-inch uitlaatbochten nogal vrij prijzig waren, heb ik maar stukjes uitlaat in verstek gezaagd zodat ik verschillende bochten kan maken (22,5, 45, 67,5 en 90 graden).
Een heel doosje vol dus :+
Oowja, shit die oliekoeler moet ook nog ergens geplaatst worden.........gelukkig is er plek genoeg!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Toch weer flink wat vooruitgang, ziet er goed uit. Ga zo door!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ruben;179484 schreef : Als dat die nokkenas is die uit het Zuiden komt is het een B18E geen EP. EP is volgens mij zelfs minder dan een turbo nokkenas. B18E is daarentegen best een leuke as en een populaire upgrade in B18FT e.d.
Toch weer flink wat vooruitgang, ziet er goed uit. Ga zo door!
Idd Ruben, je hebt gelijk!
Ik haal de EP en de E ook altijd door elkaar.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
ZwerverRoodbaard;180237 schreef : Worden nou alle sportieve 300's daar in het zuiden met elkaar gematched
Frits had vast nog wat lak over
Ziet er strak uit Buis!
Geen spijltjes portieren meer? Das wel jammer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.