1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
Eindelijk weer eens in NL!
Ik zag de 343 staan en het begon weer gigantisch te kriebelen: het wordt tijd voor ander schoeisel!!!
Ziehier: Originele stalen 13 inch V343-velgen uitgelast naar 9J. Lak: gewoon geverft
Voorkantje: net een pasgeboren katje dat enorme grote poten heeft en stoer probeert te doen.
Zit er al een stukkie beter uit
Geen probleem
Wel probleem: Weinig stuuruitslag
Maarja, wat krijg je als je met 9J rondrijdt (ipv 5) en met 225 breed
Plan, de voorste wielkasten moeten toch nog worden uitgebouwd. Al het binnenwerk en de buitenste rand gaat eruit zodat het wiel alle ruimte heeft. In de motorruimte komen er verstevigingsranden voor terug.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
En nu ik toch bezig was, heb ik toch maar een begin gemaakt aan de cardanas.
Zoals jullie weten was het met RecoProp niets als een hoop gekloot. Dan zelf maar iets proberen te maken:
Men neme een cardanas van een 244 4-bak.
Te lang dus, vandaar dat ik de kruiskoppen eraf heb geslepen. Dan kan een maat van me de lassen er mooi afdraaien.
We hebben natuurlijk ook splinesbusjes nodig. Gelukkig heb ik alle splines-bussen van de kapotgereden cardanassen bewaard. Nu alleen de busjes zelf er nog uit halen. Da's heel simpel te doen door de slijptol erin te zetten.
[
Daarna hou je een busje over zoals de middelsten.
Maar aangezien die te lang is, kan er mooi een stuk vanaf.
Lang genoeg dus!
Nu alleen nog een flens voor draaien en vastlassen.
Daarna is het alleen nog een kwestie van de assen inkorten tot de goeie lengte en de kruiskoppelingen vastlassen. Daarna de as onder de auto en het middelste ophangpunt maken en klaar is Kees! Er bestaat uiteraard nog een kans dat de as uitgebalanceerd moet worden. Dat is dan maar zo. Eens kijken of ik een maat van me dat kan laten doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;154178 schreef : dat ding in het midden vlak voor de kruiskoppeling; is dat al een lager?
Jup, da's een lager met daaromheen een rubber om de schokken op te vangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
steun om dat lager te ondersteunen is opzich wel lastig, niet te laag want dan komen we in de knoei met de uitlaat, niet te hoog want daar zit de schakelstang + schakelstangophanging-steun naar de versnellingsbak
ben benieuwd op welke lengte dat lager onder de auto uit gaat komen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Was je nou nog van plan een kleine serie van die assen te gaan maken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;154181 schreef : kijk, dat is inderdaad wel precies wat we moeten hebben!
steun om dat lager te ondersteunen is opzich wel lastig, niet te laag want dan komen we in de knoei met de uitlaat, niet te hoog want daar zit de schakelstang + schakelstangophanging-steun naar de versnellingsbak
ben benieuwd op welke lengte dat lager onder de auto uit gaat komen
Tsja, ik moet nog effe kijken waar precies het ophangpunt komt. Het liefst net achter de schakelpook aangezien ik namelijk de schakelpook nog wil gaan verlengen (zodat de slang korter wordt en je sneller kunt schakelen).
Het mooie van de cardanas is dat je hem ook gewoon achterstevoren kunt gebruiken; geen probleem
setsunakaede;154196 schreef : Kijk, weer lekker bezig Erik!
Was je nou nog van plan een kleine serie van die assen te gaan maken?
In principe zou ik daar geen problemen mee hebben, al is er veel werk aan dat ik zelf niet kan (zoals het draaiwerk). Maar eerst maar eens een goede as maken en uitvoerig uittesten. Ik ben geen RecoProp die denkt dat ze een asje kunnen verkopen zonder hem eerst uitgetest te hebben.
Daarnaast weet ik ook nog niet of het nodig zal zijn om hem uit te laten balanceren.
Vermilion;154203 schreef : Volgens mij wel! Ik kan ook nog wel een kapotte cardanas leveren
Een kapotte cardanas van een V200 of V300? Die splinesbusjes zijn namelijk het probleem niet, die V200-as zul je eerst moeten kopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Krijg je misschien zonder inkorten de lengte die je nodig hebt (Vadis?!)
Zal vast niet maar als dat lukt bespaar je, je wel een hoop werk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ruben;154274 schreef : Een V200 m46/m47 cardan is volgens toch korter, je kunt volgens mij ook V700 delen gebruiken.
Krijg je misschien zonder inkorten de lengte die je nodig hebt (Vadis?!)
Zal vast niet maar als dat lukt bespaar je, je wel een hoop werk.
Heb al verschillende V200-assen bekeken (bij Dhr. van Poppel: een grote V200-fan hier in Etten-Leur). Maar ze waren in principe allemaal te lang. Ik heb juist voor deze as gekozen omdat ik een maandje geleden de huidige cardanas van m'n 244 moest vervangen aangezien daar de kruiskoppelingen totaal verrot van waren. Dit was de goedkoopste die hij had liggen.
Van de V700 heb ik eigenlijk totaal geen verstand van. Ik weet dat ik nog weleens op een sloop in Wernhout een zaterdagmiddagje heb besteed om iets vergelijkbaars te vinden van ongeveer dezelfde lengte, maar heb toen helemaal niets kunnen vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.