1.7 Turbo 440 in 343DL

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2010 21:39 #827318 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Buijs, in het kader van alles is mogelijk..

hang eens zo'n asje onder een willekeurige 340 handbak en kijk wat ie dan doet...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 23:05 #827419 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

AvdAkker;141469 schreef : Buijs, in het kader van alles is mogelijk..

hang eens zo'n asje onder een willekeurige 340 handbak en kijk wat ie dan doet...


Zelfs onder een standaard 340 trilt hij nog. Welliswaar een heel stuk minder, maar da's logisch als je ook maar de helft van het koppel er overheen stouwt.

Nee, t is niet alleen die ellendige cardanassen, maar ook het feit dat ik geen goede sleutelplek heb. Ik kan niet even een auto uit elkaar gooien en hem zo een week laten staan, zonder dat ik even tijd heb om er wat aan te doen. En da's lastig.

Plannen zijn er genoeg, maar het moet ook nog allemaal realistisch zijn, en dat is het op het moment even niet. Zit nu in een maand al 4 van de 5 weken in het buitenland, dus dan wordt er aan de auto niet veel gedaan ;).

Ik blijft wel posten wanneer ik wat te melden heb, 't clubpie is hier gezellig genoeg :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 23:45 #827421 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Tijd voor een gezamelijke profi bedrijfsruimte... We knallen die handel gelijk in een stichting, zodat we persoonlijk geen gezeik hebben.. Duszz :] Maar als ik nou ook ooit is een dag tijd heb....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 09:24 #827429 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Dan kom ik daar af en toe wel de brug huren. Dat is een stuk dichterbij dan de meeste sleuteldagen en ik doneer het liever aan jullie dan aan de lokale sleutelgarage. :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 09:39 #827432 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
als het uurloon goed is heb je er bij deze ondergetekende erbij:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2010 09:45 #827433 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Eigenlijk is het helemaal geen gek idee om met een paar gasten een sleutelplek te cre?ren. Kosten spreiden en in een rechtsvorm gieten (Jeroentje Tuning Club oid). Ik zou daar ook best in willen participeren. Het gaat met name om een plek waar je een auto kan laten staan om er een week later weer mee verder te gaan. Afstand lijkt me het minste probleem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 10:09 #827435 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
De afstand speelt voor mij wel mee, maar als het Etten-Leur is kan ik desnoods naar huis lopen... :D
Ik wil best maandelijks een X bedrag bijdragen aan een dergelijke sleutelplek als het in de buurt is!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2010 21:45 #827497 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Het probleem is dat de kosten al vrij snel uit de klauwen lopen en er moeten goede afspraken worden gemaakt.

Ikzelf ben al bijna een jaar bezig om iets dergelijks te huren, het liefst voor minder dan 90 euro per maand. Da's bijna onmogelijk ben ik achter gekomen.

Het is leuk als je iets voor meer kunt huren maar dan moet je er ook tijd in kunnen spenderen, en da's op het moment ook mijn probleem......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 22:50 #827500 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Het is inderdaad zonde om voor iets te betalen waar je geen gebruik van maakt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 19:11 #828860 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Cardanas
Alweer 8 maanden ben ik bezig met de cardanas............en het schijnt nog steeds problematisch te zijn om een goede te krijgen. Al 5 keer heb ik ze teruggestuurd naar Recoprop UK. En nog steeds lukt het ze niet. Ik geef het op..............ik ga er zelf ??n maken!!!

Vanaf vorige week had ik steeds meer problemen met de 244. Bij de 120km/h ging de auto gigantisch trillen, bij het schakelen was er een flinke *KLOENK* te horen; ik vreesde voor het diff. Niets bleek echter waar: het was de cardanas :+. Er waren 2 kruisstukken gigantisch uitgelopen, die moesten dus vervangen worden. Kosten: 10 euro per kruis: da's gigantisch goedkoop!
Ik wou echter een snellere oplossing dus ik heb een asje van een sloper bijgekocht. Nu houd ik dus een complete cardanas over van een 244. Tijd om het ding eens grondig te bestuderen.

Volgens mij is zo'n as namelijk wel passend te maken voor de 343. Het is alleen een kwestie van inkorten en twee flenzen maken waarmee ik de as aan weers kanten op de koppelings- en versnellingsbakas kan schuiven. Daarnaast bestaat de as uit twee gedeelten. Er moet dus in het midden een ophangpunt worden gemaakt aan de auto: ook geen probleem.
De as kan sowieso het koppel aan; aangezien bij de 244 de versnellingsbak v??rin zit. Het toerental-probleem is opgelost aangezien we nu geen ??n lange as, maar twee korte hebben.
Het inkorten is ook belachelijk simpel: eerste de bestaande lassen, tussen de pijp en de kruisstukken, afdraaien en vervolgens de pijp inkorten door hem met de draaibank door te steken. Daarna de kruizen opnieuw in de pijp drukken en aflassen. Mocht de boel nog in onbalans zijn, dan kunnen we hem altijd nog uit laten balanceren voor 4 tientjes.
Het kost wat tijd, maar op ??n of andere manier heb ik er nog nooit zoveel vertrouwen in gehad als deze methode......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD