1.7 Turbo 440 in 343DL

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 20:09 #828863 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Wat doen ze verkeerd met die assen? De bedrijfsnaam doet vermoeden dat ze weten wat er moet gebeuren...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 20:34 #828874 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Technisch gezien is het ??n van de moeilijkste assen om te maken (je kan het je niet voorstellen, voor een 340..) In verband met de lengte.

Ze hebben in het verleden in Engeland goede assen geleverd, maar de persoon die er toen mee bezig is geweest, is vertrokken.

Ik ben nu blij dat ik m'n geld terug krijg, want echt goedkoop was het ook weer niet (aanschaf van 3 340's ;))

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 20:40 #828881 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
jep, lengte/motortoerental en dan ook nog eens relatief flexibele ophanging voor motor/transmissie, veel moeilijker wordt het niet..

het vage blijft nog wel dat bij statische belasting er h?lemaal niets aan de hand is maar zodra er echt vermogen/weerstand aan te pas komt het mis gaat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 20:44 #828885 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Misschien ervoor zorgen dat het blok beter vast zit. Extra motorsteun oid. Van de standaard steunen een HD uitvoering maken. Die dunne plaatjes zien er ook niet heel stevig uit.

@erik wil je de cardan op de bak/koppelingshuis monteren met een flens niet met een spieas of hoe heet zo'n ding ook weer?
Combineren van stukken cardan van een 200 en 700/900 is volgens mij ook mogelijk. Sommige uitvoeringen hebben een wat stevigere uitvoering.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2010 21:40 #828902 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Dat is waar, die as draait op motortoerental en lang is hij ook wel ja.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 23:23 #828918 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Bodejodel;143100 schreef : Dat is waar, die as draait op motortoerental en lang is hij ook wel ja.


Er zijn genoeg sportbakken met een 5e versnelling van 1:1. Mag toch niet zo'n probleem zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2010 13:00 #828940 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Inderdaad, de cardanas van een BMW 325 E30 draait bij 200km/h ook 7000rpm. Daarnaast kan er ook bij een laag toerental een flink koppel overheen komen. Maar die zijn nooit langer dan zo'n 80 cm zonder datie uit 2 stukken bestaat.

Wanneer je koppel over de as gaat brengen dan gaat de as torderen. Aangezien de materiaalstructuur onmogelijk helemaal homogeen is, kan deze heel lichtje uit gaan knikken. En een klein beetje uitknikken op een relatief hoog toerental is funest, dit wordt namelijk steeds erger dankzij de centrifugaalkrachten op die as.

Wat doet recoprop verkeerd? Ik ben ervan overtuigd dat de verhouding tussen wanddikte van de buis en de diameter verkeerd/niet is berekend. Daarnaast zou het ook nog eens kunnen dat het type materiaal, wat voor de buis gebruikt is, verkeerd is gekozen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2010 00:55 #829003 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Dat bedoel ik ja. Dat gaat maar heeeel even goed en daarna heel even heel erg fout... :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2010 17:51 #829401 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
RDW-keuring

Vandaag de 343 door de RDW laten keuren......................en helaas, hij is niet goedgekeurd. Er waren een aantal puntjes aan de hand, waar ik de heren wel gelijk in moest geven:
- Bedrading was niet netjes genoeg. Hier en daar hing er een draadje los (letterlijk ;)). Een handjevol ty-wraps doen wonderen.
- Voldoet niet aan de emissie-eisen. Op ??n of andere manier klopte er niets van de CO-uitstoot. Deze lag op 8% ipv onder de 4,5%.
- Uitlaatgeluid was te hoog.

Heb de laatste tijd steeds meer problemen met de KdFi. Nu stotterde hij ineens enorm (veel te veel brandstof). Ook merkte ik dat de rembekrachtiger lek is, maar dit kan niet de oorzaak van het probleem zijn. Ik denk dat het voorlopig een kwestie is van de laptop eraan hangen en kijken wat het probleem is.
Qua uitlaat, ik denk maar eens dat ik eraan ga lassen. Even de demper van een 360 ofzo erop; eens kijken wat ik heb liggen.

Het gewicht van de auto is overigens minder geworden: van massa leeg 978kg naar massa rijklaar 970kg. Rijklaar gewicht scheelt nog best wel wat dus.

Volgende keer moeten ook de remmen getest worden. Eerst maar eens ??n remcilinder achter vervangen.......

Herkeuring kost overigens 26 euro en moet binnen 3 weken geschieden.

Werk aan de winkel dus..........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2010 20:53 #829439 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
nou dan zijn ze bij de RDW dus wel gewoon goed bezig:) had de indruk dat alle echte beunjonkeldehaas projecten die ?cht niet konden nu zo legaal op kenteken mochten

algehele netheid van de ombouwen is naar mijn mening gewoon een vereiste, slangen die vrijlopen, bedrading dat veilig aangesloten/gemonteerd is (ivm brandgevaar) etcetera. het is niet moeilijk en het hoeft geen tijd te kosten, maar je hebt er wel veel plezier van en de auto is een stuk minder storingsgevoelig:)

qua uitlaat zou ik idd voor de keuring een reflectie einddemper van een 340/360 proberen; eventueel zelfs de originele middendemper erbij. voor de keuring heb je toch niet het maximaal mogelijke vermogen nodig en dat spul heb je er zo onder gebakken

lekke rembekrachtiger zou overigens wel de oorzaak kunnen zijn, onder laaddruk kan een luchtlek in de bekrachtiger ook al voor een aanzienlijke mengselverrijking zorgen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD