Lang stilstaan Volvo 360
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-05-2006 23:05 #636276
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lang stilstaan Volvo 360
Let wel op dat de distributie riem goed gebeurd. Ons secretaris heeft de distributie riem bij zijn 360 ook laten vervangen, heeft het helaas maar 1000 km volgehouden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-05-2006 23:15 #636277
door V300 register
ow, dat is ook lullig... hoor ik nu voor het eerst!
was dat van die 360 uit Roosendaal??
was dat van die 360 uit Roosendaal??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-05-2006 23:53 #636278
door V300 register
yep, is ook pas vorige week gebeurt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-06-2006 16:26 #636279
door V300 register
Zozo, dat is idd flink lullig. Vervang je hem juist, knapt de riem juist door het vervangen! Mijn riem moet ook heel spoedig vervangen worden; is sinds zijn geboorte nog niet gedaan...
Maar goed, even on-topic maar weer;
Met mijn 360 is het allemaal ook niet helemaal jofel. Op vrijdag 13 mei wilde ik samen met Tiemen de riem gaan vervangen; Vaassen heb ik echter nooit gehaald. Na ongeveer 35 km vanaf Delft, begaf mijn net geinstalleerde (tweedehands) benzinepomp het weer! Ik heb de 360 toen maar gelijk naar een garage gesleept. Niet alleen de pomp was kapot, ook in de elektische bedrading was er iets doorgebrand (waarschijnlijk aangezien ik met het even snel proberen te verhelpen van het probleem kortsluiting heb gemaakt). Via Tiemen ben ik aan een nieuwe pomp gekomen. Toch was het totale kostenplaatje om alles te fixen nog steeds 380 euro. Jammer, maar niets aan te doen.
Nu ben ik even het overdenken, waar het aan heeft kunnen liggen. Toen kwam opeens in mij op dat ik een accu van mijn opa heb gekregen. Deze accu was bij zijn Opel Astra afgekeurd aangezien de spanning van de accu af en toe iets te laag was. De elektronica in zijn Astra sloeg daardoor op tilt (de Astra bleef constant 60km/u rijden, ookal gaf mijn opa helemaal geen gas!!). Met het monteren van een nieuwe accus was dit probleem toen opgelost. Zou dit dus eventueel de reden kunnen zijn, dat mijn benzinepomp gesneuveld is (na in totaal zo'n 60 km ermee gereden te hebben.)? Voor de rest doet alles het heel normaal met deze accu.
Verder maakt de geinstalleerde nieuwe benzinepomp wel heel veel geluid. Zelfs tijdens het rijden (tot zo'n 50 km/u), kan ik de pomp zijn werk horen doen. Ook bij stationair draaien hoor je de elektr. zoem van de pomp overduidelijk. Is dit wel normaal of hoort dit echt niet het geval te zijn?
Verder nog een laatste opmerking, wat mij tijdens het rijden opvalt. Tijdens het rijden lijkt het alsof de auto een beetje inhoudt, een heel klein beetje stottert. Het lijkt er een beetje op alsof de auto dan onregelmatig benzine krijgt. Bij mijn vorige pomp had de auto het ook al, en ook als ik er een goede accu in doe, dan heeft de auto dit verschijnsel ook.
Nog even de 3 vraagjes op een rij:
1. Kan een accu (waarvan de spanning af en toe ietsje lager is) de reden zijn van het kapot gaan van de benzinepomp?
2. Maakt de benzinepomp echt zo veel geluid, of betekent dit dat er iets niet goed is?
3. Wat zou het beetje inhouden c.q. licht stotteren van de auto kunnen zijn?
Ik zie de reacties graag tegemoet!
Maar goed, even on-topic maar weer;
Met mijn 360 is het allemaal ook niet helemaal jofel. Op vrijdag 13 mei wilde ik samen met Tiemen de riem gaan vervangen; Vaassen heb ik echter nooit gehaald. Na ongeveer 35 km vanaf Delft, begaf mijn net geinstalleerde (tweedehands) benzinepomp het weer! Ik heb de 360 toen maar gelijk naar een garage gesleept. Niet alleen de pomp was kapot, ook in de elektische bedrading was er iets doorgebrand (waarschijnlijk aangezien ik met het even snel proberen te verhelpen van het probleem kortsluiting heb gemaakt). Via Tiemen ben ik aan een nieuwe pomp gekomen. Toch was het totale kostenplaatje om alles te fixen nog steeds 380 euro. Jammer, maar niets aan te doen.
Nu ben ik even het overdenken, waar het aan heeft kunnen liggen. Toen kwam opeens in mij op dat ik een accu van mijn opa heb gekregen. Deze accu was bij zijn Opel Astra afgekeurd aangezien de spanning van de accu af en toe iets te laag was. De elektronica in zijn Astra sloeg daardoor op tilt (de Astra bleef constant 60km/u rijden, ookal gaf mijn opa helemaal geen gas!!). Met het monteren van een nieuwe accus was dit probleem toen opgelost. Zou dit dus eventueel de reden kunnen zijn, dat mijn benzinepomp gesneuveld is (na in totaal zo'n 60 km ermee gereden te hebben.)? Voor de rest doet alles het heel normaal met deze accu.
Verder maakt de geinstalleerde nieuwe benzinepomp wel heel veel geluid. Zelfs tijdens het rijden (tot zo'n 50 km/u), kan ik de pomp zijn werk horen doen. Ook bij stationair draaien hoor je de elektr. zoem van de pomp overduidelijk. Is dit wel normaal of hoort dit echt niet het geval te zijn?
Verder nog een laatste opmerking, wat mij tijdens het rijden opvalt. Tijdens het rijden lijkt het alsof de auto een beetje inhoudt, een heel klein beetje stottert. Het lijkt er een beetje op alsof de auto dan onregelmatig benzine krijgt. Bij mijn vorige pomp had de auto het ook al, en ook als ik er een goede accu in doe, dan heeft de auto dit verschijnsel ook.
Nog even de 3 vraagjes op een rij:
1. Kan een accu (waarvan de spanning af en toe ietsje lager is) de reden zijn van het kapot gaan van de benzinepomp?
2. Maakt de benzinepomp echt zo veel geluid, of betekent dit dat er iets niet goed is?
3. Wat zou het beetje inhouden c.q. licht stotteren van de auto kunnen zijn?
Ik zie de reacties graag tegemoet!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-06-2006 16:45 #636280
door V300 register
1; nee.
2; klinkt niet goed. normaal hoor je ze bijna niet. tijd om na te gaan of de pomp wel oorzaak 1 van je probleemketen is (vuil in de tank, geknikte/verstopte leiding??)
3; te weinig brandstofdruk. kun je meten...
2; klinkt niet goed. normaal hoor je ze bijna niet. tijd om na te gaan of de pomp wel oorzaak 1 van je probleemketen is (vuil in de tank, geknikte/verstopte leiding??)
3; te weinig brandstofdruk. kun je meten...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-06-2006 20:09 #636281
door V300 register
Ok, mooi dus dat ik de accu gewoon kan blijven gebruiken. Doet het verder ook gewoon prima. Ik denk dat de pomp idd niet oorzaak 1 van de keten is. De benzinetank is na 6 jaar denk ik behoorlijk vervuild (of eventueel verroest?). Het kleine (tweede) benzinefiltertje vlak na de tank heb ik vervangen na de eerste benzinepompwissel, maar deze is nu ook al weer behoorlijk vervuild. Ik heb gelukkig nog een tweede filtertje, dus deze doe ik er zo snel mogelijk onder.
En Wouter, te weinig brandstofdruk heeft dus ook een reden (wellicht dus door het verstopt van iets zijn....)
Ik ga morgen verder neuzelen.
En Wouter, te weinig brandstofdruk heeft dus ook een reden (wellicht dus door het verstopt van iets zijn....)
Ik ga morgen verder neuzelen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2006 08:40 #636282
door V300 register
Hoe duur kost trouwens het laten reinigen van je benzinetank (auto is trouwens helemaal volgetankt)?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2006 16:03 #636283
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2006 19:41 #636284
door V300 register
Dank je Frits, ik zal kijken wat ik ermee ga doen. Vandaag heb ik de koelvloeistof vervangen, want dit was erg hard nodig. De oude vloeistof had een compleet andere kleur aangenomen: roestbruin.
Bovendien heb ik vandaag Siebren's bermlichten gemonteerd en aangesloten. Wegens het voorlopig ontbreken van een relais, kan ik ze helaas nog niet aan zetten, maar dit komt goed. De spoiler zal ik later wel monteren.
Mijn brandstofpomp maakt nog steeds buitenproportionele herrie. Zelfs tijdens het rijden hoor je hem. Toch lijkt alles goed te zijn; gedeeltelijk nieuwe leidingen, 2 x nieuw brandstoffilter, nieuwe benzinepomp. Bovendien heb ik er ook Wynn's injectiereiniger in gedaan. Ood dit neemt het geluid niet weg, ookal rijdt de auto nu wel fijner (houdt niet meer in). Maar van die herrie begrijp ik nog steeds weinig......
Foto's van hoe de auto er nu bij staat (beetje donker helaas).
(Bericht gewijzigd door barkruk op 4 juni 2006)
Bovendien heb ik vandaag Siebren's bermlichten gemonteerd en aangesloten. Wegens het voorlopig ontbreken van een relais, kan ik ze helaas nog niet aan zetten, maar dit komt goed. De spoiler zal ik later wel monteren.
Mijn brandstofpomp maakt nog steeds buitenproportionele herrie. Zelfs tijdens het rijden hoor je hem. Toch lijkt alles goed te zijn; gedeeltelijk nieuwe leidingen, 2 x nieuw brandstoffilter, nieuwe benzinepomp. Bovendien heb ik er ook Wynn's injectiereiniger in gedaan. Ood dit neemt het geluid niet weg, ookal rijdt de auto nu wel fijner (houdt niet meer in). Maar van die herrie begrijp ik nog steeds weinig......
Foto's van hoe de auto er nu bij staat (beetje donker helaas).
(Bericht gewijzigd door barkruk op 4 juni 2006)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-06-2006 20:00 #636285
door V300 register
Moderators: Mark Smeets