Lang stilstaan Volvo 360

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2006 20:25 #636286 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lang stilstaan Volvo 360
Wat heb je een pech met wat eigenlijk weinig voorkomt met die benzinepomp. Echt iets om met liefde en rust aan te pakken op een sleuteldag onder de brug.
En nu hoort er een opmerking te komen over lid worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2006 20:32 #636287 door V300 register
Is het een gloednieuwe pomp?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2006 20:37 #636288 door V300 register
Tja, ik besluit nu maar om er gewoon mee door te rijden. Alles doet het in principe goed, alleen hij maakt wat overdreven herrie. Echter, ik voel mij er niet zo lekker bij, aangezien dit precies dezelfde situatie is, als de vorige keer. Toen leek ook alles prima te zijn. Nou, ik ben iig ANWB-lid sinds kort, dus mocht ik weer stil komen te vallen, dan hoef ik iig niet - zoals de vorige keer - op de vluchtstrook te gaan sleutelen

Welke opmerking zou er moeten komen Frans, over lid worden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2006 23:58 #636289 door V300 register
Frits, de pomp die er nu onder ligt (de derde alweer), is inderdaad een gloedjenieuwe.
Historie van benzinepompen:
pomp nr. 1: de originele pomp - stuk na 6 jaar stilstand (wel logisch dus)
pomp nr. 2: een tweedehands pomp van marktplaats - maakte wat herrie maar deed het prima - maar na 60 km rijden stuk.
pomp nr. 3: een gloednieuwe pomp - maakt ook herrie maar doet het verder eveneens prima - 100 km mee gereden en doet het gelukkig nog steeds. Het vertrouwen is er echter nog niet helemaal (niet dat het aan de pomp ligt hoor, want deze is helemaal nieuw: maar waarom maakt ie zoveel herrie?)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2006 13:34 #636290 door V300 register
Volgens mij kan het enkel en alleen aan de pomp zelf liggen. Het is gewoon raar dat een nieuwe pomp zoveel herrie maakt. Kan niet goed zijn lijkt me.

Een vriend van me heeft ook een 2L injectie. Die pomp maakt ook vrij veel herrie, maar die heeft er ook al 15.000 km mee gereden. Echter is het geluid niet zo hard dat je er in de auto last van hebt.

Ik weet niet hoe bij jou het brandstoffilter zit? Anders is het mischien een idee om een extra doorzichtige filter VOOR de pomp te zetten. Dan kan je zien of er vervuiling in de pomp zou komen.

Echter ben ik ook geen brandstofpomp-expert.

(Bericht gewijzigd door rwdstudent op 5 juni 2006)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2006 14:58 #636291 door V300 register
Ik heb 2 brandstoffilters; 1 grote onder de motorkap, en 1 kleine doorzichtige vlak voor de pomp. Beide onderdelen zijn bij het plaatsen van pomp numero twee vervangen. In het kleine doorzichtige filter zit nu al wel een beetje smurry in (lijkt een beetje op/is roest).

Misschien dat dit een reden kan zijn: Ik heb toen ik de auto kreeg, alle oude benzine eruit gehaald. Het vuil en eventueel roest (roest in de tank is natuurlijk niet ondenkbaar na 6 jaar lang stil te hebben gestaan) kan zich eventueel bij het uiteinde hebben opgehoopt. Hierdoor stroomt er minder makkelijk benzine door de leidingen en maakt de pomp meer herrie. Plausibele verklaring? Ik heb de auto al overigens wel helemaal volgetankt, dus de "ophoping" zou zich dan eigenlijk al wel door de rest van de tank hebben moeten verspreiden.

Maar een extra filtertje voor de pomp is dus niet nodig, want die heb ik al (is standaard).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2006 16:42 #636292 door V300 register
Nou, gisteren distributieriem vervangen en remvloeistof ververst. Super! De oude riem zag er na 20 jaar nog niet eens zo heel slecht uit. Bovendien is er nog even goed naar de benzinepomp gekeken. Nu zijn de contactpunten even nog wat beter aangesloten, zodat de pomp niet opeens zonder stroom kan komen te zitten. De pomp maakt nog steeds wel wat geluid, maar gelukkig is er verder niets aan de hand. Heb er bovendien ook al weer zo'n 400km mee gereden, dus dat vertrouw ik wel.

Vandaag eens de EGR-slang eraf gehaald (dat stukje slang op de 2 foto's). Dat zorgt opeens voor een leuk geluid! Bovendien lijkt hij sneller. Is het schadelijk om zonder deze slang te rijden? Ik ben namelijk wel tevreden met het geluidje...

Als de achterspoiler gemonteerd is, komt er wel een "showroom-fotosessie" aan. Lidmaatschap is nu trouwens eindelijk ook (bijna) geregeld...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2006 17:51 #636293 door V300 register
Volgens mij is dat de puls air. Schadelijk is het niet, tenminste voor de motor.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2006 19:19 #636294 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Lang stilstaan Volvo 360
Dat is inderdaad de pulsair. Ik denk niet dat het uitmaakt of het er wel of niet opzit. Je kunt er het beste een kurk oid indoen, dan ben je overal vanaf. Dat geluid vind ik trouwens een beetje een johhny-met-opel-kadet-sound....

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2006 21:47 #636295 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Lang stilstaan Volvo 360
Het geeft inderdaad een beetje als een Sjonnie-met-opel-kadet-met-kapotte-uitlaat-sound vind ik.

Je moet even goed voelen of hij alleen zuigt of ook blaast.
Na 20 jaar kunnen de terugslagkleppen de geest wel eens gegeven hebben.
Als deze inderdaad kapot zijn ben je uitlaatgassen je motorruimte in aan het blazen, dat wil je vast niet.
Het stinkt zo en je motorruimte wordt er ontzettend vies en pekkig van.

Even de koelfan vasthouden met een lopende motor en dan voelen of hij zuigt of blaast.
Je kunt ook even een draadje er voor houden, dan zie je of dat draadje weggeblazen of aangezogen wordt.

Als hij blaast: afdoppen dat ding!
Als hij goed zuigt: Lekker de Sjonnie-met-opel-kadet-met-kapotte-uitlaat uithangen!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC